Te jotka siivoatte säännöllisesti, saatteko siitä paremmuuden tunnetta?
Koetko olevasi parempi ihminen kun kotisi on aina siisti ja järjestyksessä?
Kommentit (31)
No en vain tykkää likaisuudesta. Sama se mitä muut kodeissaan tekevät, ei kuulu mulle.
Olen iloinen puhtaasta siististä kodistani. Se tuottaa minulle tyydytystä kun paikat on kunnossa.
En siivoa sinua varten enkä kutsu sinua kotiini katsomaan miten olen siivonnut. Siivoan itseäni varten.
Jos ajattelet katkerana että joku kuvittelisi olevansa parempi ihminen, viittaa se vain siihen että jokin omasssa toiminnassasi rassaa sinua. Tunnetko jonkinlaista huonommuutta?
Ei kai kenenkään muuten tulisi mieleen tulla esittämään mokomaa keskustelupalstalle?
Eipä ollut tullut mieleenkään että voisin sitäkin saada.
Minä vain tykkään siitä, että löydän nopeasti sen tavaran, mitä kulloinkin tarvitsen. Ilman etsimistä. ja kun on kaikki ojennuksessa, pölyjen poisto viikottain käy nopeasti sekin.
Miksi ihmeessä asuisimme sikolätissä, kun siisti koti on niin helppo pitää siistinä? On tosi helppoa siivota minuutin pari jälkensä tekemisen jälkeen ja hyvillä siivousvälineillä on muutenkin mukava siivota, huonoilla se on varmasti ihan peräsimestä.
En, vaan sen että koti on siisti ja siellä on mukavampi olla. Miksi siitä pitäisi paremmuuden tunnetta tuntea?
Vai että tunnenko paremmuuden tunnetta siitä, että kotimme on siisti? En, mutta tunnen mukavaa ilon tunnetta, että asun kauniissa siistissä kodissa, jossa mieli lepää ja asiat ovat järjestyksessä. En edes ajattele silloin muita.
Minulle siivoaminen on pienempi vaiva kuin sotkussa eläminen. Stressaannun, jos on likaista tai tavarat hujan hajan. Kyse on minusta ja tuntemuksistani, en siivoa miellyttääkseni muita saati ollakseni parempi kuin joku muu.
Minä kuormitun myös järjestyksessä olevasta tilasta jos siellä on paljon tavaraa esillä.
Siksi minun kannattaa ihan oman hyvinvoinnin nimissä siivota ja järjestellä säännöllisesti. Muille annan täyden vapauden tehdä itselle sopivia ratkaisuja 💗
Kotiako siivotaan vain sen tähden mitä muut ajattelee? Ap tykkään asua ja olla siistissä kodissa. Pakko kyllä myöntää, että jos jonkun koti on tosi likainen, tulee mieleen joko laiska ihminen tai mt-ongelmat.
Oikeastaan huonommuuden tunnetta kun hyörin sisällä siivoamassa enkä esim ulkoile vaikka on näin kaunis päivä. Siivoaminen on mun tapa rentoutua, ei voi mitään..
Ap, kotia siivotaan siksi että siellä ois viihtyisämpää. Sen lisäksi säännöllinen siivous ylläpitää kodin arvoa.
Vain todella alemmuudentuntoinen ihminen kirjoittelee tollasia aloituksia kuin sä ap. Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen puhtaasta siististä kodistani. Se tuottaa minulle tyydytystä kun paikat on kunnossa.
En siivoa sinua varten enkä kutsu sinua kotiini katsomaan miten olen siivonnut. Siivoan itseäni varten.
Jos ajattelet katkerana että joku kuvittelisi olevansa parempi ihminen, viittaa se vain siihen että jokin omasssa toiminnassasi rassaa sinua. Tunnetko jonkinlaista huonommuutta?
Ei kai kenenkään muuten tulisi mieleen tulla esittämään mokomaa keskustelupalstalle?
No jopas tuli saarna 😄
Taas näitä harhoja, että ne, joiden koti on siisti, siivoavat ahkerasti. Minulla ei ole liikaa tavaraa, kaikelle on paikka, palautan tavarat heti paikoilleen ja jos tulee joku töhry, pyyhkäisen sen heti pois. Näin kun toimii, ei todellakaan tarvitse siivota erityisemmin ja silti koti on siisti.
Joo, tunnen kyllä omaavani paremman elämänhallinnan näiltä osin. Revi siitä.
Siivoan kerran viikossa. Eli säännöllisesti, mutta kyllähän se siinä välillä ehtii jo mennä sekaiseksi ja paikasta riippuen enemmän tai vähemmän likaiseksi.
No en paremmuuden tunnetta kyllä saa. Minulla on aina siisti koti joka on helppo siivota. Minulla ei ole siivouspäiviä, suursiivouksia, joulusiivouksia yms ikinä. Eikä kyllä mitään sotkuja, pinoja, pyykkivuoria tms.
Minulla on oma systeemi millä koti pysyy kunnossa. Neliöitä on jonkin verran yli 200 eli ei ole kyseessä mikään huoneen kokoinen kämppä.
Minulle koti on lepopaikka ja en ole koskaan osannut levätä hyvin jos näen tekemistä ympärillä. Ei meillä steriiliä ja tyhjää ole kuitenkaan, siitä pitää kolme lasta ja koira huolen. Perussiistiä, puhdasta ja tavarat kuitenkin aina järjestyksessä.
Ei tämä oikeasti mitään erikoista tunnetta saa aikaan, pitäisikö? Minun koti ja minun näköinen, siinä se.
Siivoan säännöllisesti, koska olen laiska. Niin paljon helpompaa näin.
En saa paremmuuden tunnetta, mutta hyvän olon tunnetta kuitenkin kun ilahdun siististä ja viihtyisästä elinympäristöstäni.
Siisiyden tunnetta vois tuntea.