Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi poikien on pakko riehua koko ajan?!!!

Vierailija
16.08.2015 |

Olen ihan p****na kun olen viimeisillään raskaana taas kerran juossut koko päivän 3-vuotiaani perässä ja huutanut koko ajan mitä kaikkea EI saa tehdä - mistä kaikkialta ei saa hypätä ja mihin kaikkialle ei saa kiivetä ja mistä kaikkialta EI SAA tippua!! miksi pojat ei pysy ikinä paikallaan tai piirrä tai askartele helmikoruja ja valitse prinsessa-asuja päälleen? aaargh! ja odotan toista poikaa ! Auttakaa tyttöjen äidit ja kertokaa että tytöt on oikeesti ihan yhtä kauheita kuin villit pojat!!

(Tämä teksti antoi minulle tosin hieman lohtua: http://www.lily.fi/blogit/sutta-pakoon/kuinka-kasvattaa-sikapossu - lukaiskaapa huvikseen kaikkien 'menevien' lasten äipät..)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:56"]Huoh... Kerron sulle salaisuuden: kasvatus!
T. 2 rauhallista poikaa ja 2 rauhallista tyttöä
[/quote]

Miten kasvatat energisistä, äänekkäistä ja vauhdikkaista pojista rauhallisia? Pitääkö ne köyttää kiinni johonkin? Teipata suut umpeen? Toki käytöstapoja täytyy opettaa, mutta jos temperamenttia on, niin sitä ON!!

Vierailija
22/27 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niiden hyppiä, kaatuilla ja tipahtaa korkealta. Kipu on juuri sitä varten, että sen myötä oppii vanhetessaan, että mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös antanut hyppiä ja kiipeillä jne. ei tietty mistään kahesta metristä mutta noin muuten kyllä..

Ei oo luita murtunut, mustelmia kullä ja joskus verta vuotanut, mutta nekin yleensä ihan yleisestä törmäilystä kaappien tai vastaavien kanssa.

Noin en oppii. Eikä tämä tarkoita sitä että ei olis rajoja, kyllä niitäkin on, esim. meidän sängyssä ei hypitä sen jälkeen kun se on pedattu tai jos mä haluan katsoa telkkaria niin ei siihen tartte tulle sohvalle hyppimään ja häiritsemään.

Toki ymmärrän että ole viimeisilläsi raskaana ja hermo pinnassa ehkä sen takia mutta ei ne pojat nyt niin kauheita ole.

T: kolmen pojan ja yhden tytön äiti

Vierailija
24/27 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:39"]Meillä on kaksi adhd-poikaa
[/quote]

Keksitty sairaus, joka kumma kyllä ilmestyi samaan aikaan kun vapaan kasvatuksen helmet tulivat itse äidiksi. Ja lääkefirmat kiittää.
[/quote]
Itsekin hmettelen tätä, että yhtäkkiä on ryöpsähtänyt muka hirveä määrä näitä adhd-lapsia. Eiköhän se ole ihan kasvatuksen tulosta.

Vierailija
25/27 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska poikien annetaan riehua. "Pojat on poikia" sanotaan vaan ja annetaan käyttäytyä miten vaan.

Vierailija
26/27 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsi , poika ja ollut aina suht rauhallinen. Luin aikanaan paljon satuja, ne ei ollut mitään kymmenen minuutin lorutuksia. Ylipäätään kotona on ollut rauhallista. Hänellä myös hyvä keskittymiskyky ja koulu onkin sujunut kiitettävästi.

Juu. Meilläkin on luettu aina ja paljon. Ja on luettu ihan pitkiä kirjoja. Mun molemmat pojat on ihan supervilkkaita ja enpä ihmettelisi, jos joskus vielä joku diagnoosikin eteen tulisi. Kirjoja jaksavat kyllä sekä lukea että yhä edelleen kuunnella (luetaan edelleen, siis yhdessä) ja koulukin sujuu kiitettävästi. Mutta eiköhän se vilkkaus ole ihan temperamenttikysymys.

Vierailija
27/27 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne röökit ja kaljat ja anna pojille aikaa .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän