Mulla on huoli veljestäni
Joku vaisto sanoo, että kaikki ei ole kunnossa. Ollaan tavattu soittaa ehkä noin viikon välein, mutta nyt edellisestä soitosta oli lähes pari viikkoa. Veli vaikutti jotenkin alakuloiselta, vaikka selvästi yritti puhua reippaalla äänellä ja kertoa mukavia kuulumisia. Viimeksi oli sama homma. Pelkään, että hänellä on joku masennus. Äiti sanoi, että veli oli käynyt viime viikolla siellä pesettämässä jätesäkillisen pyykkiä ja vaikuttanut äidinkin mielestä väsyneeltä.
Kommentit (72)
Se aikoo tehdä i t s a r i n. Oma tuttuni oli samanlainen....
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos seuraavan kerran sanoisit suoraan, että olet huomannut hänen olevan väsyneen ja alakuloisen kuuloinen. Että kai hän tietää, että mikä tahansa hänen mieltään painaa tai mikä hänen vointinsa on, hän voi kertoa sulle. Että oot huolissasi ja haluat olla tukena, kuten hänkin oli sun. Ja, että sinä jos joku ymmärrät, että elämässä ei aina mene niin hyvin.
Tässä on hyvä ohje. Ap, luota intuitioosi. Veljesi varmaankin tarvitsee apua. Paras auttaja et välttämättä ole sinä, koska olet (pikku?)sisko. Mutta voit yrittää auttaa häntä hakeutumaan oikeanlaisen avun piiriin (=lääkäriin). Hienoa, kun välität ja haluat auttaa. Kaikilla ei ole välittävää läheistä.
Vierailija kirjoitti:
Se aikoo tehdä i t s a r i n. Oma tuttuni oli samanlainen....
Valitettavasti mulle tuli sama ajatus. Jos olisi oma läheinen kyseessä en voisi jättää lähtemättä asap hänen luokseen.
Soita uudestaan hänelle ja kerro että asia jäi vaivaamaan sua. Et voi jättää toista yksin tuossa mielentilassa.
Vierailija kirjoitti:
Jätesäkillinen pyykkiä... Eikö se itse osaa pestä? U u s a v u t o n
Lopettakaa tämä suunsoitto! Riittää että ihminen on huolissaan veljestään. Lopettakaa kylvämästä vihaa täällä!
Onko kukaan käynyt siellä kämpässä? Voi olla melkoinen läävä.
Jos hänelle on vaikeaa pyytää apua tai sanoa ääneen, että on vaikeaa, niin voisitteko tehdä jotain yhteistä? Hälyisät ja korkean vireystilan aktiviteet on no-no, mutta menisitte vaikka metsälenkille? Kun on jotain rauhallista oheistoimintaa, se voi helpottaa suun avaamista.
Kiitos teille. Mä soitin mun veljelle uudestaan äsken, mutta en saanut hänestä mitään irti ja nyt mulle tuli tunne, että alan kohta vain ärsyttämään häntä jos jatkuvasti soittelen enkä mä sitä halua. Äiti lupasi käydä siellä illalla. Ehkä mun on parempi nyt antaa hänen olla ja laittaa vaikka huomenna viestiä. ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille. Mä soitin mun veljelle uudestaan äsken, mutta en saanut hänestä mitään irti ja nyt mulle tuli tunne, että alan kohta vain ärsyttämään häntä jos jatkuvasti soittelen enkä mä sitä halua. Äiti lupasi käydä siellä illalla. Ehkä mun on parempi nyt antaa hänen olla ja laittaa vaikka huomenna viestiä. ap
Idiootti sitä se just haluaa. Tietysti se on oma veljesi, mutta itse en jättäisi yksin. Hermostukoon mutta teidän täytyy saada sille apua jos sen vointi on kerran noin paljon huonontunut lyhyessä ajassa.
Pyydä veljeäsi syömään ravintolaan.
Onko kontrolloiva tyttöystävä/puoliso veljelläsi joka kieltää juttelemasta/näkemästä sukulaisiaan? meillä loppui yhteydenpito kuin seinään kun veli löysi "mahtavan" naisen joka on mustasukkainen miehen sukulaisille tyhjästä, miehen täytyy olla aina kotona ja menossa mihin nainen käskee. Varmaan samanlainen kun tälläkin palstalla joku nainen valitti että mies käy kylässä sukulaisilla, eihän nyt sukulaisia saisi nähdä koskaan missään.
Ehkä häntä ahdistaa Ukrainan tilanne ?
Vierailija kirjoitti:
Kävikö sun äiti jo siellä? Mitä se sanoi?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä ahdistaa Ukrainan tilanne ?
Pelkää joutuvansa rintamalle...
Vierailija kirjoitti:
Typerä otsikko
Jep. "Olen huolissani veljestäni" olisi parempi
Mitä jos seuraavan kerran sanoisit suoraan, että olet huomannut hänen olevan väsyneen ja alakuloisen kuuloinen. Että kai hän tietää, että mikä tahansa hänen mieltään painaa tai mikä hänen vointinsa on, hän voi kertoa sulle. Että oot huolissasi ja haluat olla tukena, kuten hänkin oli sun. Ja, että sinä jos joku ymmärrät, että elämässä ei aina mene niin hyvin.