Tajusin just, että mun mies saa vanhemmiltaan TOSI SURKEAN perinnön, koska miehelläni on kahdeksan sisarusta.
Vanha omakotitalo Pohjanmaalla. Siitä ei saa kun 45 000 euroa enintään :( Siis tosiaanko mun mies saa vaan 5 000 euroa perintöä!?!?!
Tuntuu ettå kaikkien muiden ukot perii maita ja mökkejä ja arvoasuntoja.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintö ei yleensä ole suuri koska Suomessa on sikamainen perintövero ja raha on usein kiinteistöissä jotka voi olla maalla ja huonossa kunnossa. Paras se on vanhenevan ihmisen vaan nauttia rahoistaan itse vielä kun ehtii.
Itse asiassa perintövero ei ole pienissä perinnöissä mitenkään ankara. Rintaperillisillä lähtee vasta 20000 euron perinnön jälkeen veron laskeminen ylipäätään. Leskellä eli aviopuolisolla perintöveronmaksu lähtee käyntiin vasta 110000 euron jälkeen.
Esimerkiksi Saksassa rintaperillisen perintöveroa aletaan maksaa vasta yli 400.000 euron perinnöstä. Tuo olisi aika reilu järjestelmä, jossa siis normaali asunto- ym. varallisuus siirtyisi lapsille verotta. Sama raja ja laskukaava on tietysti myös lahjaverossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haahkoiksi sanotaan noita, jotka pyrkivät elämään toisen taskuista. Elämä on.
Ei niitä kyllä haahkoiksi sanota.
Haahkoilla tarkoitin pahanilmanlintuja ja haahka tuli ensimmäisenä mieleen pahanilmanlinnusta. Korppikotka olisi ehkä ollut osuvampi ilmaisu.
Haahka on sorsalintu, ei siis mikään pahanilmanlintu. Eli siis varmaankin tarkoitit sanoa haaska. Haaskalinnut ovat raadonsyöjiä.
Juu, linnut eivät ole vahvempia osaamisalueitani. Tuota olin kummiskin yrittämässä sanoa.
Miten aina se mies on rikas tai perii paljon? Eikö naiset peri yhtä lailla omat vanhempansa?
Kyllä sinun nyt on erottava. Koska olet nainen niin et pysty käsittelemään tätä pettymystä. Mielenkiinnosta kuitenkin kysyn, etkö tiennyt näistä sisaruksista?
Jaa. Mulla ei oo miestä joten sieltä ei ole tulossa perintöä mut omalta äidiltä saan perinnöksi lipaston, ehkä. Missä voi vaihtaa omat vanhemmat rikkaampiin?
T: kahdeksan sisarusta
Tarkoitit varmaankin "sika".