Tajusin just, että mun mies saa vanhemmiltaan TOSI SURKEAN perinnön, koska miehelläni on kahdeksan sisarusta.
Vanha omakotitalo Pohjanmaalla. Siitä ei saa kun 45 000 euroa enintään :( Siis tosiaanko mun mies saa vaan 5 000 euroa perintöä!?!?!
Tuntuu ettå kaikkien muiden ukot perii maita ja mökkejä ja arvoasuntoja.
Kommentit (47)
No mun mies ei tule perimään mitään. Äitinsä ei osaa käsitellä rahaa ja asuu vuokralla. On itse pienestä palkastaan sijoittanut ja kerännyt puolen miljoonan varallisuuden.
Ukkos ostaa ne muut ulos perinnöstä ja joutuu maksamaan 40 tonnia. Muutatte sinne asumaan
Ymmärsinkö oikein, että mies oli pitänyt kahdeksan sisarustaan salassa, ja kertoi vasta nyt? Ja kannattaa tietenkin muistaa, että lakiosa on vain puolet ap:n laskemasta summasta.
Ap hairahtui köyhään sukuun. Jos on ahne, pitää valita vasta kun rikkaudet on varmistettu oikeiksi.
Perintö ei yleensä ole suuri koska Suomessa on sikamainen perintövero ja raha on usein kiinteistöissä jotka voi olla maalla ja huonossa kunnossa. Paras se on vanhenevan ihmisen vaan nauttia rahoistaan itse vielä kun ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Millaisen perinnön sinä ap olet saamassa?
200metriä etumatkaa...
Ap kärkkymässä ukkonsa perintöä, on joillakin agendat. Hukkaan heitettyä elämää much?
Vierailija kirjoitti:
Vähän on ankeeta koska jotkut naiset menevät naimisiin nimenomaan rahan takia.
Raha tuo kummasti rauhaa elämään. Entistä tärkeäpää vuosi vuodelta, kun työpaikoista ei ole mitään takuuta eläkeikään asti. Aiemmat sukupolvet voivat hyvinkin paljon helpottaa köyhempien lapsiensa ja lastenlastensa elämää perinnöillään, jos on hyvää tahtoa ja halua.
Vierailija kirjoitti:
Perintö ei yleensä ole suuri koska Suomessa on sikamainen perintövero ja raha on usein kiinteistöissä jotka voi olla maalla ja huonossa kunnossa. Paras se on vanhenevan ihmisen vaan nauttia rahoistaan itse vielä kun ehtii.
Itse asiassa perintövero ei ole pienissä perinnöissä mitenkään ankara. Rintaperillisillä lähtee vasta 20000 euron perinnön jälkeen veron laskeminen ylipäätään. Leskellä eli aviopuolisolla perintöveronmaksu lähtee käyntiin vasta 110000 euron jälkeen.
Kannattaako suhdetta jatkaa?
Ja tämä siis miehelle osoitettu kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haahkoiksi sanotaan noita, jotka pyrkivät elämään toisen taskuista. Elämä on.
Ei niitä kyllä haahkoiksi sanota.
Haahkoilla tarkoitin pahanilmanlintuja ja haahka tuli ensimmäisenä mieleen pahanilmanlinnusta. Korppikotka olisi ehkä ollut osuvampi ilmaisu.
Toivottavasti ap osasi valita vanhempansa paremmin, saa ukkonsa sitten hyvän perinnön . Miten on osasitko ?
Jos oikein huonosti käy, niin edes hautajaisiin ei ole pesässä rahoja.
Näinhän se on suurilla ikäluokilla ja vähän heidän jälkeen syntyneillä. Ensin olet koko lapsuutesi asunut pienessä mökissä hirveässä tungoksessa suuren sisarusparven kanssa etkä tosiaan tule saamaan perinnöksi kuin hiluja. Siksi me vahingosta viisastuneina halusimme lapsillemme paremman kohtalon ja hankimme heitä vain yhden tai korkeintaan kaksi.
No, ahneilla on paskanen loppu.
Kannattaisi tyytyä siihen mitä saa, sillä parempi sekin on kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haahkoiksi sanotaan noita, jotka pyrkivät elämään toisen taskuista. Elämä on.
Ei niitä kyllä haahkoiksi sanota.
Haahkoilla tarkoitin pahanilmanlintuja ja haahka tuli ensimmäisenä mieleen pahanilmanlinnusta. Korppikotka olisi ehkä ollut osuvampi ilmaisu.
Haahka on sorsalintu, ei siis mikään pahanilmanlintu. Eli siis varmaankin tarkoitit sanoa haaska. Haaskalinnut ovat raadonsyöjiä.
Ja ajatteles, appi ja anoppi ovat taatusti laittaneet testamenttiin ehdon, että sinulla ei ole mitään oikeutta miehen perintöön. Kyllä he kullankaivan tunnistivat jo ensiesittelyssä