Miten kova stressi on näkynyt sinun kehossasi?
Onko ollut verenpaineen nousua? Unettomuutta? Vai mitä?
Kommentit (12)
Pitkäaikaisen kovan stressin päätteeksi mulla todettiin autoimmuunisairaus ja hermoston yliherkkyystila. Toki taustalla voi olla muutakin tekijöitä, esim. geneettinen alttius noille.
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus, paniikkikohtaukset, kroonisesti kireät niska, hartiat ja selkä, vatsavaivat, pms paheni, rauta-arvot laski, näköhäiriöt, migreeni, kuulohäiriöt... En edes muista kaikkea
Vierailija kirjoitti:
Itselläni stressaantuneena oma ripu lipas ka roiskui suuhuni polttavien pie rujen rutistessa samalla kovalla äänellä.
Ap
Huh, mikä oire! Toivottavasti itselleni ei tuu tätä stressissä tai muussakaan.
Olen kyllä huomannut kovan stressin vaikuttavan kehooni. Olen aina pyrkinyt tekemään sen, mikä on oikein, vaikka se olisi kuinka vaikeaa tai kivuliasta. Olen usein ajatellut, ettei kehoni varmaankaan kestä sitä, mitä se joutuu kokemaan. Kehoni on kuitenkin pysynyt kunnossa ja terveenä. Se väsyy ja sairastuu flunssiin, kuten kenen tahansa keho, mutta yleisesti ottaen kehoni on hyvinvoiva.
Aamuyölliset heräilyt, niska-hartiavaivat, nopea väsyminen ja olematon palautuminen, vatsavaivat.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaisen kovan stressin päätteeksi mulla todettiin autoimmuunisairaus ja hermoston yliherkkyystila. Toki taustalla voi olla muutakin tekijöitä, esim. geneettinen alttius noille.
Miten hermoston yliherkkyystila todettiin? Miten sitä hoidettiin ja oliko siitä hyötyä?
Paniikkikohtaukset, ahdistus ja lopulta tuli kuolemanpelkoajatukset aina ennen nukahtamista kun olin valot sammuttanut. Se tunne kun makaat silmät auki pimeässä sydän jyskyttäen ja et uskalla sulkea silmiä, koska olet aivan varma, että et enää koskaan herää jos nyt nukahdat.
Verikokeissa asiat olivat aivan vinksallaan, esim ferritiini lähes nollassa ja muutkin vitamiinit ja mineraalit vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hermoston yliherkkyystila todettiin? Miten sitä hoidettiin ja oliko siitä hyötyä?
Minuakin kiinnostaa tämä!
Migreeni, rytmihäiriöt, ahdistus ja pelkotilat. Kuormitun ihan vähästä ja sairastun helposti, kun immuunijärjestelmä on tosi huono.
En nukkunut kuin 30 min pätkissä n 2 h vuoroksudessa. Laihduin 15 kg kahdessa kuukaudessa. Painon ja puristuksen tunne rinnan päällä.
Näihin auttoi nukahtamis- ja unilääkkeet sekä liikunta sekä tietysti myöhemmin paineisen elämäntilanteen järjestäminen normaaliksi arjeksi. Mun onni on myös motivoiva työ, johon saatoin palata heti, kun univaikeudet saatiin kuntoon.
Itselläni stressaantuneena oma ripu lipas ka roiskui suuhuni polttavien pie rujen rutistessa samalla kovalla äänellä.
Ap