Olen vaatekaupassa töissä, kysyttävää?
Kommentit (33)
Mä en mene toista kertaa vaatekauppaan missä en luota että myyjät oikeasti sanoo jos joku vaate ei näytä hyvälle.
Oliko sulla kokemusta vaatealalta ennen kuin pääsit työpaikkaasi? Millainen haastattelu oli?
Mitä vinkkejä antaisit ihmiselle, joka on hakemassa vaatekauppaan töihin? Mitä asioita korostaisit hakemuksesa, tai toisin sanoen, mitä taitoja myyjältä arvostat? Miten vakuuttaa haastattelussa? Onko ihan mahdoton ajatus saada töitä, vaikka kokemusta kassan käyttämisestä ei ole, eli pitäisikö ensin hakea kokemusta vaikka ruokakaupan kassalta, ennen pyrkimistä vaatekauppaan? Kiitos, jos jaksat vastata, paljon kysyttävää :)
Mitä kaikkea työpäivääsi kuuluu ja mitä teet työpäivän aikana? Onko taukoja minkä verran? Itsekin kiinnostunut työskentelemään vaatekaupassa.
Ei ollut kokemusta vaatekaupasta, mutta kaupan alalta muuten kyllä jonkin verran. Haastattelu oli mukava, rento ja hauska. Ei ollenkaan mikään tentti. Kysyttiin työhön liittyviä kysymyksiä, rupateltiin ja naurettiin yhdessä :)
Vinkiksi voisin antaa että kannattaa tehdä hakemuksesta persoonallinen ja jättää liialliset luonnekuvaukset pois "olen iloinen, ahkera jnejne." Myös cv:hen kannattaa visuaalisesti panostaa eikä vain arialilla lätkästä tylsästi mustaa valkoselle, niin erottuu ehkä paremmin joukosta.
Haastattelussa kannattaa olla avoin ja aktiivisesti itsekin kysellä asioita. Kertoa rohkeasti itsestään ja avata itsekin keskustelua eikä vaan vastata kysymyksiin. Se antaa kuvan siitä, millainen asiakkaidenkin kanssa olisit :) ja en usko, että on mahdotonta päästä tuossa tilanteessa töihin, jos olet luonteeltasi sellainen kuin hakijat kaipaavat niin kassan käyttö kyllä opetetaan ilomielin. Tsemppiä sulle hakuun! :) Ap
Ykkösjuttu ovat aina asiakkaat mutta kun asiakkaita ei ole, työtehtävät ovat viikkaamista, myymälän siistimistä yms. Riippuu hyvin paljon päivästä, mitä milloinkin tehdään :) täydessä päivässä (8 h) on ihan normi ruokatauko ja kaksi kahvitaukoa. Tosin aina en kyllä ehdi taukoja pitämään kun niin kiire. Ap
Onko teille jossain myyntikoulutksessa tms. opetettu että jos juttelette asiakkaan kanssa ja alatte etsimään oikeaa kokoa, arvioitte aina koon alakanttiin jotta asiakkaalle tulisi parempi mieli? "Mikä sun koko on, 38" -"No ei ku 40" (ja sit kopissa huomaa et eiku saisko sittenkin sen nelikakkosen)
On itseasiassa yllättävän rankkaa. Joutuu välillä ihan kunnolla hikoilemaan :D ei kuitenkaan aina. Mutta hyvästä peruskunnosta on hyötyä.
Ja ei ole kyllä koskaan opetettu noin. Itse ainakin ihan rehellisesti arvioin sitä kokoa. Eivät ole asiakkaat vielä ainakaan tähän mennessä siitä pahastuneet. Vaikea uskoa että jossain opetettaisiin noin, mutta en tiedä kyllä muista liikkeistä :D ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:15"]
Aika usein kyllä väitän. Ap
[/quote]
Nain asiakkaan nakokulmasta sanoisin, etta palaan mieluiten sellaiseen kauppaan uudelleen, jossa myyja oli ainakin jotakuinkin rehellinen ja toivottavasti ehkaisi hutiostoksien tekemista... Etta pitemmalla aikavalilla suosittelisin kohteliasta rehellisyytta. ;)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:15"]
Aika usein kyllä väitän. Ap
[/quote]
Nain asiakkaan nakokulmasta sanoisin, etta palaan mieluiten sellaiseen kauppaan uudelleen, jossa myyja oli ainakin jotakuinkin rehellinen ja toivottavasti ehkaisi hutiostoksien tekemista... Etta pitemmalla aikavalilla suosittelisin kohteliasta rehellisyytta. ;)
[/quote]
Mutta, juju onkin siinä, että usein asiakas alkaa myös itse uskoa vaatteen näyttävän hyvältä päällään kun joku muu sanoo sen, eikä pidä sitä hutiostoksena :) Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:21"]
Joo tykkään todella paljon :) ja kyllä ottaa usein hermoon jos ei jotain tajua mutta onneks myös ihania asiakkaita :)
[/quote]
Olen ollut noin kolmen vuotta.
Ja on ihanaa <3 kannattaa ehdottomasti pyrkiä :) ap