Parisuhteessa oleva: jättäisitkö puolisosi jos rakastuisit toiseen?
Niin, jos tapaisit ihmisen, joka saisi sinut ihastumaan niin, että menettäisit yöunesi ja hän täyttäisi ajatuksesi... Tajuaisit että hän on kaikin puolin unelmiesi kumppani. Ja hän tuntisi samoin sinua kohtaan.
Kommentit (107)
No en. Minä koen, että jos elämässä haluaa luoda jotain kestävää, niin se ei voi pohjautua johonkin niin hauraaseen kuin ihastumisen ja alkuhuuman tunteet. Minusta elämänkumppanuus on valinta. En minä eroa vastaan ole, mutta minulle ainoa syy erota on se että siinä omassa suhteessa on niin paha olla ettei muita vaihtoehtoja enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut, eli kyllä.
Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuisi väärältä jatkaa ihmisen kanssa, josta ei enää välitä samalla tavalla kuin aiemmin. Tarkoitan tällä, jos päässä pyörii jatkuvasti joku toinen. Siis jos oikeasti rakastuu toiseen ihmiseen kuin puolisoonsa ja esim sänkyhommissa miettii vain tätä toista ihastusta.
Varmaan tunne menee aijan kanssa ohi, mutta onko joku yhteinen asuntolaina sitten tarpeeksi hyvä syy jäädä suhteeseen, jos ajatukset ja sydän ovat täysin muualla esim sen pari vuotta mitä unohtamiseen ja tunteiden kuolettamiseen menee.
Olisi kiva kuulla perusteluita ihmisiltä, jotka ovat näin tehneet?
Minä en taas tajua tuota ajatusta ollenkaan. Jos ei omasta puolisosta enää välitä ja sängyssäkin ajattelee vaan jotain toista, niin kyllä vika on nimenomaan siinä omassa suhteessa, ei ulkopuolisessa ihastuksessa. Itse olen ollut vuosia raastavan ihastunut toiseen, mutta ei se ole vähentänyt rakkautta ja halua puolisooni enkä todellakaan ajattele seksissä ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
No en. Minä koen, että jos elämässä haluaa luoda jotain kestävää, niin se ei voi pohjautua johonkin niin hauraaseen kuin ihastumisen ja alkuhuuman tunteet. Minusta elämänkumppanuus on valinta. En minä eroa vastaan ole, mutta minulle ainoa syy erota on se että siinä omassa suhteessa on niin paha olla ettei muita vaihtoehtoja enää ole.
Järkiliitto siis? Jos et enää edes haluaisi kumppaniasi, mutta vaan päättäisit että yhdessä ollaan, vaikka ei ees kiinnostaisi toinen enää. Aika helkkarin huono lähtökohta minun mielestä, jos tarkoitus on olla onnellinen.
Tässä on hyvä syy minkä takia naisiin ei kannata rakastua ja sitoutua
Vierailija kirjoitti:
En. Yläpää johtaa toimintaani.
Miksi sitten olet siinä toisessa suhteessa?
Hmm, no. Kunhan joko tai, eli joko eroaa ja lähtee uuteen matkaan tai unohtaa uuden ihastuksen ja jatkaa parisuhdetta. Molempia ei kannata valita, se sattuu eniten lopulta.
Jos uusi tyyppi olisi helpompi elinkumppani niin luultavasti. En meinaa jaksaa oman mieheni epäsäännöllistä unirytmiä, alkoholin kittausta ja kiukuttelua.
En jättäisi, koska en elä yksiavioisessa suhteessa, eikä kuvailemasi tilanne todennäköisesti aiheuttaisi ylitsepääsemätöntä draamaa.
Ap mistä tiedät että tunne on molemminpuolinen?
En ole ainakaan vielä jättänyt, vaikka parisuhteesta ei voi nykyisen puolison kanssa oikein edes puhua. Uskoni rakkauteen on sen verran heikoilla kantimilla, etten enää viitsi yrittää kenenkään toisen kanssa. Odotan kohtauksen ohimenoa.
Kyllä varmaan eroaisin. Jo kaksi kertaa vastaavassa tilanteessa olen pitänyt perheen koossa ja jäänyt avioliittoon. Nyt lapset ovat jo teinejä ja miehen kanssa suhde jo aika kuihtunut.
Mä ihastuin palavasti yhteiseen ystävään kun olin pitkässä avoliitossa. En jättänyt kumppaniani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ei seksiä edes mainittu.
Miten yläpää liittyy seksiin?
Tuollaista ei tarvitse edes kysyä. Tietenkin liittyy. Yläpää määrittää mitä teemme, ainakin normaalilla ihmisellä
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ei seksiä edes mainittu.
Miten yläpää liittyy seksiin?
Tuollaista ei tarvitse edes kysyä. Tietenkin liittyy. Yläpää määrittää mitä teemme, ainakin normaalilla ihmisellä
Nimenomaan. Miten yläpää siis liittyy seksiin?
Vierailija kirjoitti:
Ei herrajumala sentää.. Nää on näitä muijien juttuja ”vie yöunet” ”vie jalat alta” jnejne.. Hyhhyh oksennus.. Kukaan ei mulle ainakaan noin tuu ikinä tekemään. Miks jättäisin perheeni ??
M35
Muijien juttuja? Onhan noita maailman sivu täynnä miehiä jotka ovat hylänneet perheensä ja lähteneet nuoremman naisen mukaan.
Seurustelusuhteessa ollessani jättäisin, mutta jos olisin naimisissa en eroaisi vaan koittaisin unohtaa tämän uuden.
Minusta tuntuu, että suurin osa elää avioliitossa, ei rakkausliitossa. Suurin osa ei tule koskaan löytämään rakkautta, koska kuvittelee että pelkällä "tahdolla, arjen valinnoilla ja kompromisseillä" pidetään vakautta yllä. Se vakaus perustuu omaan laiskuuteen, koska on helppo olla ehdoton avioliitossa.
Kunnes yksi päivä se oikea kävelee vastaan. Siinä vaiheessa liitot, sitoutumiset ja perusrakkaus tuntuu hömpältä. Ja ei, se ei ole mitään hetken ihastusta eikä hormonaaliseen seksuaalisuuteen ja vietteihin viittaavaa ollenkaan.
Naiset jättää tunne huumassa ja jälkeen päin itkee miestä ottamaan takaisin