Milloin te-toimistosta tulee ohjeistus työttömille toukokuussa alkavasta mallista?
Te-toimistosta soitettiin pari viikkoa sitten ja kysyin toukokuussa alkavasta 1-4 työpaikan työnhakumallista. Te-toimiston virkailija vaan sanoi että ei hekään vielä tiedä tarkasti miten se menee, siitä tulee ohjeistus myöhemmin. Menee kuulemma jotenkin portaittain ettei kaikille tule heti velvollisuus edes hakea töitä karenssin pelossa vaan täysin työttömät ovat ensisijaisesti ja sitten vasta me, jotka tekee töitä työmarkkinatuen ohella. Eli täysin työttömät millä ei edes sitä osa-aikatyötä, ovat murskyn silmässä ensimmäisinä.
Kommentit (117)
Ottakaa avioero, jättäkää lapsenne ja muuttakaa vaikka keskelle erämaata lomahotellin osa-aikaiseksi siivoojaksi !
Kyllä suomesta töitä löytyy, niin että 4 paikkaa voi per kuukausi hakea!
Kyllä töihin pitää mennä , muuten saatte muistutuksen ensin ja sitten työttömyysetuus menee poikki eli karenssiin.
Alkakaas pakata.
T. Yks Tavis Tuula ( jonka kuukausi palkka about kymppitonni + luontaisedut.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parilla kaverilla on omat firmat, aattelin "hakea" niihin. Voivat sit vaan laittaa tekstarin etteivät ole rekrytoimassa. Siinähän on sit todistus työkkärillekin että haettu on.
Kivahan se on jatkaa sitten kotona makoilua. Tuskin menee tuokaan monesti läpi työkkärissä jos aina samaa paikkaa haet.
Mulla on olemassa keikkatyö, en missään nimessä enää tässä iässä halua enkä jaksa kokopäivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ettei oikeesti haluta saada töitä vaan keksitään mitä ihmeellisimpiä syitä tai keinoja että saisi vaan maata sohvalla?
Helmikuussa hain vain kolmeen paikkaan. Näistä yksi vastasi valitettavasta valintamme ei osunut sinuun. Kahdesta en saanut mitään vastausta. Olen viiskymppinen ja tiedän mitä se oikeasti tarkoittaa työn haussa ja vaikeudessa saada töitä.
Huomaa ettei sinulla ole mitään käsitystä nykyajan ongelmista saada töitä. Minä tiedän ihan liikaa työttömien ongelmista. Kyykytys ei lisää työllisyyttä vaan mielenterveysongelmia. Ahdistus ja stressi tekevät sen että on entistä enemmän mielialalääkittyjä.
Taitaa minunkin tulevaisuus olla kuntouttavalla 9e orjana vahvasti lääkittynä. Näitä kuntouttavalla, työkokeiluissa ja kursseilla olevia on yli satatuhatta. Otetaan pyöreä luku mikä sinunkin on helppo hahmottaa. Se pelkkä 9e on 900 000 euroa jokainen arkipäivä enemmän kuin ns. perustyöttömyys. Oikeasti vähintään toista miljoonaa per jokainen arkipäivä. Laske itse kuinka kallista on työttömien turha potkiminen.
Työnantajat varmasti diggaa hakemussumaa, josta suuri osa on ns. läpällä tehtyjä. Niiden selaamiseen (ja turhiin työhaastatteluihin) käytetyn ajan voisi käyttää johonkin oikeaan.
On meitä iloisia sohvalla makoilijoitakin. Itse en hae mitään töitä, enkä tule hakemaan.
Osaan rottailun jalon taidon.
Ai miksi en "mene" töihin?
No siksi, kun olen ollut monessa eri työpaikassa, joissa kaikissa on ollut sairas ja epäterve kulttuuri, huono johtaminen, kiusaamista ja todella vastenmielisiä työtovereita, joiden kanssa ei voi olla samassa työpaikassa sairastumatta itse.
Voin lopettaa tämän rottailun ja makoilun, heti samana päivänä kun Suomen työpaikat saadaan terveiksi ja sellaisiksi, että niissä voi sairastumatta työskennellä joka päivä.
Se edellyttäisi kymmenien tuhansien päästään sairaiden työpaikka kiusaajien ja ihmispeffojen siivoamista pois kaikilta työpaikoilta, jotka ovat heidän toimestaan sairastuneet ja saastuneet.
Minuun ei toimi mikään keppi eikä mikään mäkättäminen ja syyttely netissä. Minuun toimii työllisyystoimena se, että työpaikkakiusaamiselle ja huonolle johtamiselle tehdään jotain.
ENSIN PITÄÄ OLLA TYÖPAIKKOJA, JA SITTEN PITÄÄ OLLA SIEDETTÄVÄT TYÖOLOT!
"..no en tiijä miten joku työtötn saa tästä ongelman. Sen kun vaan paat nipussa hakemuksia ihan niihin kovatasosimpiin paikkoihin, Helsingin pormestariksi, maakunnan johtajaksi, työvoimatoimistoon, tai muuhun :) tsi jos toi on liioittelua, niin opettajaksi, sosialaityäöntekijäksi, jne."
Onko tuollaiseen pelleilyyn aikuisten ihmisten pakottaminen järkevää työllistämispolitiikkaa?
Että työnhakijat saisivat minimityöttömyysturvan , minkä etuisuuden vuoksi kaikenlisäksi maksoivat työelämässä ollessaan veroja.
Nyt töitä vaille jäädessään heitä kohdellaan väärin.
minä voin antaa sinulle ohjeistuksen ilmaiseksi jo etukäteen: mene töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ettei oikeesti haluta saada töitä vaan keksitään mitä ihmeellisimpiä syitä tai keinoja että saisi vaan maata sohvalla?
Helmikuussa hain vain kolmeen paikkaan. Näistä yksi vastasi valitettavasta valintamme ei osunut sinuun. Kahdesta en saanut mitään vastausta. Olen viiskymppinen ja tiedän mitä se oikeasti tarkoittaa työn haussa ja vaikeudessa saada töitä.
Huomaa ettei sinulla ole mitään käsitystä nykyajan ongelmista saada töitä. Minä tiedän ihan liikaa työttömien ongelmista. Kyykytys ei lisää työllisyyttä vaan mielenterveysongelmia. Ahdistus ja stressi tekevät sen että on entistä enemmän mielialalääkittyjä.
Taitaa minunkin tulevaisuus olla kuntouttavalla 9e orjana vahvasti lääkittynä. Näitä kuntouttavalla, työkokeiluissa ja kursseilla olevia on yli satatuhatta. Otetaan pyöreä luku mikä sinunkin on helppo hahmottaa. Se pelkkä 9e on 900 000 euroa jokainen arkipäivä enemmän kuin ns. perustyöttömyys. Oikeasti vähintään toista miljoonaa per jokainen arkipäivä. Laske itse kuinka kallista on työttömien turha potkiminen.
Niinpä!
Tyhmät ihmiset ovat valmiita maksamaan MILJOONAN PÄIVÄSSÄ että työtön ei vaan istu sohvalla, kun on työttömänä saaden 500e/kk välttämättömiin kuluihinsa, kuten vaikka näiden kepittäjien sijoitusasunnon vuorkan maksuun.
Se kuntouttava ei tuota yhtään mitään. Se ei rikastuta veronmaksajia, se tuo mitään hyvää.
Ainoa hyöty siitä on kiusaaminen ja se ylemyyden tunne mikä jollekin munapäälle, tulee kun tietää, että toiset ovan ORJINA.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä tässä nyt on niin kauheaa. Ite ainakin aion lähettää vain lähes tyhjän hakemuksen jossa on vain lause että voisin tulla töihin. Jos joku nyt sattuu kutsumaan haastatteluun, mitä epäilen niin sen sitten kusen tahallani. Eihän noi oo mitenkään määrittänyt että millanen sen hakemuksen tulee olla laissa. Riittää että vain hakee. Ei oo iso vaiva
Minäpä selitän sinulle ihan selkokielellä, mikä tuossa on niin "kauheaa".
Se on väärin.
Työnhakijoita alistetaan täysin turhaan pelleilyyn,
mistä ei ole mitään muuta kuin haittaa työnantajille,
ja viihdearvoa hakemusten käsittelijöiksi varta vasten työ- ja elinkeinotoimistoon palkatuille virkailjoille, jotka päättävät, ovatko hakemukset uskottavia vai katkeaako työnhakijan minimityöttömyysturva.
Samanaikaisesti kansalaisiin kohdistuva alentuva käytös rikkoo kansalaisten yhtenäisyyttä koska annetaan ymmärtää että toiset kansalaisista ansaitsevatkin tulla kohdelluksi näin.
Vierailija kirjoitti:
no en tiijä miten joku työtötn saa tästä ongelman. Sen kun vaan paat nipussa hakemuksia ihan niihin kovatasosimpiin paikkoihin, Helsingin pormestariksi, maakunnan johtajaksi, työvoimatoimistoon, tai muuhun :) tsi jos toi on liioittelua, niin opettajaksi, sosialaityäöntekijäksi, jne.
t.Työtön
Olen itse hakenut ko paikkoihin! Jostain syystä ei tärppää 😎 Tiedän kyllä syyn. Mutta haettu on. "Velvollisuus"täytetty tiettyyn pisteeseen. Saas nähä,mitä seuraavaksi...
Äärimmäistä idiotismia ja säälittävää ihmisen pienuutta, on maksaa 1000 000 euroa päivässä ja yli kolmannes miljardin verran vuodessa ylimääräistä siitä, että ihmiset leikkivät, pelleilevät ja ovat ilmaisina orjina riistofirmoissa nöyryytettävänä.
Tuo on paljon rahaa, ja se ei kannata kansantaloudellisesti ollenkaan.
Orjatyöt vievät oikeita työpaikkoja, ja vääristävät markkinoita. Se tulee kalliiksi.
Työttömät masentuvat ja katkeroituvat kun eivät tule kohdelluksi ihmisinä.
Sitten he eivät ainakaan tule hakeutuneeksi mihinkään kunnollisiin töihin joista voisivat maksaa veroja.
He käyvät sitten markkinoita vääristävillä orjuutusfirmoilla tai leipomassa pipareita leikkikurssilla.
Kannattaahan siitä maksaa miljoona päivässä, etteivät vaan ole kotona esimerkiksi tekemässä jotain fiksumpaa ja hyödyllisempää.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa avioero, jättäkää lapsenne ja muuttakaa vaikka keskelle erämaata lomahotellin osa-aikaiseksi siivoojaksi !
Kyllä suomesta töitä löytyy, niin että 4 paikkaa voi per kuukausi hakea!
Kyllä töihin pitää mennä , muuten saatte muistutuksen ensin ja sitten työttömyysetuus menee poikki eli karenssiin.
Alkakaas pakata.
T. Yks Tavis Tuula ( jonka kuukausi palkka about kymppitonni + luontaisedut.)
No siinähän liturgia tuli! Älä nyt täällä kaikille kerro hyviä ideoitasi! Tai muuten työttömyys loppuu ja te-toimistot suljetaan.
Jokainen asiansa huonosti hoitava hallitsija tai hallitus tarvii aina potkittavan vähemmistön viemään huomion pois omista mokailuistaan. Suomessa se on työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä TE-toimisto ei ohjeista asiakkaitaan, jotta virkailija jota kutsuvat asiantuntijoiksi, voi määrätä tulkinnallaan asiakkaalle sanktion, karenssin, josta asiakas ei voi valittaa?
Väärin luultu. Ei te toimistossa työskentelevätkään tiedä vielä kuinka tuo tulee käytännössä toteutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päteeköhän tuo ohjeistus jos on jo kuntouttavassa työtoiminnassa? 🤔 En ainakaan haluaisi uskoa, että pajapuuhasteluun pakotettuja kyykytettäisiin/nöyryytettäisiin enää yhtään enempää.
Ilmeisesti ei ja myöskään yli 12kk työttömänä olleita ei koske mutta näille aletaan tyrkyttää noita puuhapajoja ja pupukursseja. Pahin kyykytys osuus tuoreisiin työttömiin. Ei saisi pitää edes lomaa pätkätyön jälkeen. Kausityöläisen työkuviot taas menee solmuun pakkohaun takia ja työpaikka alta.
Kiitos tiedosta! Myöskään tuosta 12kk rajasta en tiennyt, tekevät ilmeisesti rajanvedon pitkäaikaistyöttömyyden mukaan (jonka määritelmä tosiaan täyttyy jo vuoden yhtäjaksoisen työttömyyden jälkeen – eikä joskus vuosien päästä, kuten itse aikaisemmin pitkäaikaisuuden ymmärsin :D).
Itselläni tuo 12kk täyttyy heittämällä – liekö tänä kesänä jo viisinkertainen määrä... Kuntouttavaankin hakeuduin lopulta itse, kun työkkärillä oli epärealistisen suuret luulot jaksamiseni suhteen.
Töitä kun ei saa ja vaihtoehdot alkaa olla kuntouttava tai työkokeilu niin valitsen kuntoutavan. Kahdesti olen ollut työkokeilu orjana. Työkkärin henkilöä pyysin kirjoittamaan tietoihini että jos vielä ehdotetaan työkokeilua niin voi laittaa suoraan karenssiin. Niitä ilmaiseksi työskentelyjä ei pitäisi kenenkään tehdä.
Kuntouttavassa on muitakin etuja. Lyhyet 4 h päivät + ilmainen ruoka. Sen ruuan merkitys tulee kasvamaan kun hinnat nousee. Kaksi päivää viikossa riittää. Johan sen verran jokainen jaksaa leikkiä. Olen ollut kuntouttavalla niin säästin silloin ruokamenoissa tosi paljon. Kannattaa ottaa perjantai jos sellaisen saa.
Kun läheskään kaikki eivät syö ilmaista ja leipää jää aina yli niin sain niitä mukaan aika kivasti. Muuten menisivät roskiin jos ei niitä joku ottaisi. Monta vkl meni niin ettei tarvinut ostaa kaupasta ruokaa. Kuntouttavan voi myös lorvia jos haluaa. Itse en osaa ottaa tarpeeksi laiskasti.
Asuntojen tyhjennykset on parhaita työjuttuja jos niihin pääsee mukaan. Lääkekaappi, vessa ja makuuhuoneen laatikot kannattaa ratsata heti. Niistä ne aarteet yleensä löytyy. Kun systeemin on mätä niin työttömän on sama käyttää sitä omaksi eduksi.
Jatka ihan samalla ohjeistuksella kuin ennenkin, uusi ohjeistus tulee kuin tulee. Kaikki toimintasi kuitenkin tähtää työnsaantiin, eikö?
Vierailija kirjoitti:
minä voin antaa sinulle ohjeistuksen ilmaiseksi jo etukäteen: mene töihin!
Ohjeistuksestasi päätellen äo.si ei ole oikeen korkealla tasolla! Kärsit ehkä työpaikkakiusaamisesta,jonka haluat salata! Myös siviilielämäsi luo haasteita,jotka ei välttämättä kestä päivänvaloa.
Tarvitseeko nämä täällä kyselevät rassukat enemmän jotain sosiaalipalvelua kuin työkkäriä?
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäistä idiotismia ja säälittävää ihmisen pienuutta, on maksaa 1000 000 euroa päivässä ja yli kolmannes miljardin verran vuodessa ylimääräistä siitä, että ihmiset leikkivät, pelleilevät ja ovat ilmaisina orjina riistofirmoissa nöyryytettävänä.
Tuo on paljon rahaa, ja se ei kannata kansantaloudellisesti ollenkaan.
Orjatyöt vievät oikeita työpaikkoja, ja vääristävät markkinoita. Se tulee kalliiksi.
Työttömät masentuvat ja katkeroituvat kun eivät tule kohdelluksi ihmisinä.
Sitten he eivät ainakaan tule hakeutuneeksi mihinkään kunnollisiin töihin joista voisivat maksaa veroja.
He käyvät sitten markkinoita vääristävillä orjuutusfirmoilla tai leipomassa pipareita leikkikurssilla.
Kannattaahan siitä maksaa miljoona päivässä, etteivät vaan ole kotona esimerkiksi tekemässä jotain fiksumpaa ja hyödyllisempää.
'
Kun ihan kaikki kulut lasketaan niin se on enemmän kuin miljardi vuodessa. Se on ihan uskomatonta että jotkut haluaa maksaa noin paljon työttömien hyödyttömästä potkimisesta. Esim. kallliit hävittäjät joita suomi näköjään putlerin takia tarvitsee voitaisi maksaa alle 10 vuodessa jos turha työttömien potkiminen lopetetaan.
Tai toinen ratkaisu jos se miljardi käytetään työttömiin. Palkkatukipaikkoja töihin jotka on pakko tehdä. Tuo työttömien ympärille kehitetty systeemi on kallis. Valtio velkaantuu muutenkin niin olisi erittäin helppo säästö lopettaa turhat pelleilyt.
Noi on vaan tosiasioita muiden asioiden joukossa! Kyllähän sinäkin sen ymmärrät! Mutta se on sitten eri asia,jos ei oo halua ymmärtää.