Milloin te-toimistosta tulee ohjeistus työttömille toukokuussa alkavasta mallista?
Te-toimistosta soitettiin pari viikkoa sitten ja kysyin toukokuussa alkavasta 1-4 työpaikan työnhakumallista. Te-toimiston virkailija vaan sanoi että ei hekään vielä tiedä tarkasti miten se menee, siitä tulee ohjeistus myöhemmin. Menee kuulemma jotenkin portaittain ettei kaikille tule heti velvollisuus edes hakea töitä karenssin pelossa vaan täysin työttömät ovat ensisijaisesti ja sitten vasta me, jotka tekee töitä työmarkkinatuen ohella. Eli täysin työttömät millä ei edes sitä osa-aikatyötä, ovat murskyn silmässä ensimmäisinä.
Kommentit (117)
Perustetaan kaikki firma , jokainen palkkaa yhden ukrainalaisen johon valtio antaa 5 vuoden palkkatuen.........4000e kuussa , ja koti hälle ja auto ja tulkki ja lomakassaa.
Olen oppisopimuksella osa-aikaisena vuoden loppuun. Tuskin minun tarviaa hakea minnekään. Opiskelut jäisi kesken ja työkkärihän kannustaa opiskelemaan.
Agenda rulettaa , kaikki valtiolle..........omaisuus ja oma työpanos.......
Parilla kaverilla on omat firmat, aattelin "hakea" niihin. Voivat sit vaan laittaa tekstarin etteivät ole rekrytoimassa. Siinähän on sit todistus työkkärillekin että haettu on.
Muuten kyllä mutta minua ei ole pakkorokotettu vapaaehtoisella vastuuvapailla piikeillä.
Kammottaa ajatus, jos olisi asemassa jossa joutuisi hakemaan väkisin mitä tahansa oman alan paikkoja neljä kertaa kuukaudessa. t. siivooja vakituisena hyvässä työpaikassa
Ok käyn ostamassa ensiksi sähköauton teslan ettei työnantajan tarvitse hävetä minua , otan velalla. Ja muutan telttaan firman pihalle että olen aina saatavilla 247.
Mikä siinä on ettei oikeesti haluta saada töitä vaan keksitään mitä ihmeellisimpiä syitä tai keinoja että saisi vaan maata sohvalla?
Vierailija kirjoitti:
Olen oppisopimuksella osa-aikaisena vuoden loppuun. Tuskin minun tarviaa hakea minnekään. Opiskelut jäisi kesken ja työkkärihän kannustaa opiskelemaan.
Pitää hakea kokoaikatyötä, jos työttömyyskorvausta saat. Myös työttömyysetuudella opiskellessa.
Vierailija kirjoitti:
Heti alkaa tulla näitä " en voi hakea" "en voi kulkea". Hohhoijaa.
Heti alkaa tulla näitä "muuta osa-aikaisen pätkätyön vuoksi 300km päähän, jätä perheesi ja hommaa asunto työpaikan vierestä" . Muista ostaa myös auto ellei julkiset kulje keskelle metsää.
Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Parilla kaverilla on omat firmat, aattelin "hakea" niihin. Voivat sit vaan laittaa tekstarin etteivät ole rekrytoimassa. Siinähän on sit todistus työkkärillekin että haettu on.
Kivahan se on jatkaa sitten kotona makoilua. Tuskin menee tuokaan monesti läpi työkkärissä jos aina samaa paikkaa haet.
Olishan se kauheeta jos joutuisi töihin.
" Mikä siinä on ettei oikeesti haluta saada töitä vaan keksitään mitä ihmeellisimpiä syitä tai keinoja että saisi vaan maata sohvalla?["
Mikä siinä on että ne kaikista tyhmimmät ovat aina niitä sinnikkäimpiä länkyttäjiä?
Ettei oikeasti kyetä pragmaattiseen ajatteluun tai faktojen tarkasteluun yksilön asioista tilannekohtaisesti. Jauhetaan samaa täysin tyhjää (myös ihan tilastojen valossa) jargonia jostain omituisesta sohvalla makoiluhalusta vuodesta toiseen.
Tilastojakin saa ihan selkokielellä, mutta ei, kun ei mene perille asiat, kun on niin itseänsä viihdyttävää samaa levyä pyörittää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ettei oikeesti haluta saada töitä vaan keksitään mitä ihmeellisimpiä syitä tai keinoja että saisi vaan maata sohvalla?
Koska tämä on niin mahtavaa saada nukkua pitkään, valvoa myöhään ja elää vapaana ihmisenä ilman jonkun suorittajan kyttäystä, kontrollia ja kelloa.
Aikanaan hain töitä aktiivisesti. Aivan turhaan. Enää en hae. Eikä ns työelämä kiinnosta enää vähääkään. Petosta koko sana "työelämä". Eihän se mitään elämää koskaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se hirvittää miten aktiivileikkuri kakkonen tulee käytännössä toimimaan. Täällä ei ole joka kuukaudelle neljää paikkaa joita voi hakea. Nehän pitää olla realistisia paikkoja. Tuo on niin turha systeemi josta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Ihmettelen miksei yritykset isommin vastusta sitä? Pakkohakemusten tulva tulossa.
Niitä töitä voi kuule hakea myös oman työnhakualueen ulkopuolelta!
Ei voi jos ei ole autoa.
Sitten kuule muuttaa lähemmäs sitä työpaikkaa!
Täysin älyvapaata. Pitäisi vielä pistää omakotitalo halvalla myyntiin ( ilmaiseksi) ja muuttaa juurettomaksi johonkin toiselle paikkakunnalle. Lisää hyviä ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päteeköhän tuo ohjeistus jos on jo kuntouttavassa työtoiminnassa? 🤔 En ainakaan haluaisi uskoa, että pajapuuhasteluun pakotettuja kyykytettäisiin/nöyryytettäisiin enää yhtään enempää.
Ilmeisesti ei ja myöskään yli 12kk työttömänä olleita ei koske mutta näille aletaan tyrkyttää noita puuhapajoja ja pupukursseja. Pahin kyykytys osuus tuoreisiin työttömiin. Ei saisi pitää edes lomaa pätkätyön jälkeen. Kausityöläisen työkuviot taas menee solmuun pakkohaun takia ja työpaikka alta.
Kiitos tiedosta! Myöskään tuosta 12kk rajasta en tiennyt, tekevät ilmeisesti rajanvedon pitkäaikaistyöttömyyden mukaan (jonka määritelmä tosiaan täyttyy jo vuoden yhtäjaksoisen työttömyyden jälkeen – eikä joskus vuosien päästä, kuten itse aikaisemmin pitkäaikaisuuden ymmärsin :D).
Itselläni tuo 12kk täyttyy heittämällä – liekö tänä kesänä jo viisinkertainen määrä... Kuntouttavaankin hakeuduin lopulta itse, kun työkkärillä oli epärealistisen suuret luulot jaksamiseni suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Olishan se kauheeta jos joutuisi töihin.
Vakituisessa työsuhteessa on turvassa työkkärin ja muun yhteiskunnan kyykytykseltä. Jos on aina mennyt elämä putkeen töiden saannissa, ei ole mitään käsitystä siitä toisenlaisesta elämästä.
En ymmärrä mikä tässä nyt on niin kauheaa. Ite ainakin aion lähettää vain lähes tyhjän hakemuksen jossa on vain lause että voisin tulla töihin. Jos joku nyt sattuu kutsumaan haastatteluun, mitä epäilen niin sen sitten kusen tahallani. Eihän noi oo mitenkään määrittänyt että millanen sen hakemuksen tulee olla laissa. Riittää että vain hakee. Ei oo iso vaiva
no en tiijä miten joku työtötn saa tästä ongelman. Sen kun vaan paat nipussa hakemuksia ihan niihin kovatasosimpiin paikkoihin, Helsingin pormestariksi, maakunnan johtajaksi, työvoimatoimistoon, tai muuhun :) tsi jos toi on liioittelua, niin opettajaksi, sosialaityäöntekijäksi, jne.
t.Työtön
Valtiolle.fi on täynnä työpaikkoja.
Sinne vain hakemuksia pelkällä tekstillä Haen paikkaa. Ja nimi alle.
Eihän se sen vaikeampaa ole.