IS: Suomen autokanta vanhenee nyt tasaisen tappavalla tahdilla – samalla entistä useampi katsastus johtaa suoraan hylkäämiseen
Kaikista henkilöautojen määräaikaiskatsastuksista hylättiin viime vuonna 27,2 prosenttia.
Suomijuntti se ei vain vaihda autoaan uuteen vaikka millaista politiikkaa yritettäisiin ajaa. Menee mihin tahansa Euroopassa niin näkeeihmisillä vain uudehkoja autoja. Nolottaa todellakin olla suomalainen kun ulkomaalaiset ystävät tulee tänne kylään. Olemme kyllä Euroopan takapajula.
Kommentit (43)
Mun nettopalkka on jossain 1600-1700e välimaastossa. Vuorotyössä elantonsa tienaavalle auto on välttämättömyys. Myös täällä pk-seudulla. Nykyiselläänkään palkasta ei jää yhtään mitään käteen. Jos bensan hinta nousee sanoudun irti välittömästi. Ei kukaan pysty tekemään duunia miinustuloilla eikä kukaan sitä omalle kohdalleen myöskään halua.
Ihmettelijöille ja besserwissereille tiedoksi, mulla on kaksi korkeakoulututkintoa ja monipuolinen työkokemus. Ei siis tarvitse tulla kuittailemaan mitään koulutuksen ´puutteesta ja valinnoista. Jos olisin kolmekymppinen työllistyisin "omalle alalle" 5000e+ kuukausipalkalla. Mutta koska täytän pian 60v en kelpaa. Sellasta ikärasismia armaassa Suomenmaassa 2022.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse en jaksa vanhoja romuautoja enää, 20 vuotta niitä riitti, ja neljänkympin lähettyvillä ei vaan enää jaksa roskaa.
Olen budjetoinut raakasti että autoon menee 500e/kk oli miten oli, ja ajetaan sillä mihin se riittää. Hyvin mahtui Tesla Model 3 tuohon budjettiin rahoituksella.
No sä et vaan osaa. Itse ajan nyt kolmatta vuotta 19v vanhalla Japanilaisella perhe-autolla. Ei ole ruostetta, löytyy abs jarrut ja automaatti-ilmastoinnit.
Todellinen kulutus on bensakoneella 5,8L/100km Matka-ajossa. Kaupungissa menee n. 8L. On turvatyynyt ja kaikki. Huoltoihin ja korjauksiin menee vuodessa
600-800e. Ei ole jättänyt tielle ja käynnistyy laakista vaikka 30asteen pakkasesta.Ja mun auto maksoi 780e. Vähemmän kuin sun mallissa menee 2kkpääomakuluihin 😀
Köyhäilijät köyhäilee. Ajan ennemmin Teslalla, kymmenesosa nettopalkasta.
Tämä. Kuka ostaa käyttöauton sijoituksena? Uudella autolla ajaminen on nautinto ja ympäristöteko.