The lobster -elokuva. Hummeri
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Se on rapu.
Ok. Hummeriksi suomennettu.
Vierailija kirjoitti:
Se on rapu.
Lobster on hummeri, crap on rapu
Jos tykkää Lanthimoksen tyylistä. Moni ei vain tajua. Kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on rapu.
Se on crab.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on rapu.
Ok. Hummeriksi suomennettu.
Se on hummeri. Lobster, siis.
Olen nähnyt elokuvan ja pidin siitä paljon. Voisi katsoa uudestaan. Sama ohjaaja ohjasi myös Dogtoothin ja Killing of a Sacred Deerin. Suositukset niillekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on rapu.
Paskat on rapu.
12.12. Asti Areenassa. Kannattaa katsoa. Ainakin mä tykkäsin.
Mitä siinä lopussa tapahtui? Puhkoi silmät?
Mä en tykännyt kun olivat niin tunteettomia. Ja loppui niin, ettei ollut mitään loppua. Jäi ilmaan.
Killing of a sacred deer on kamalimpia elokuvia ikinä. Toivon niin paljon etten olisi nähnyt sitä. Siitä tuli pitkäksi aikaa kamala ahdistus.
Colinin voimalla katsoin, jos olisi ollut tuntematon näyttelijä tilalla, olisin jättänyt kesken.
Vierailija kirjoitti:
Uskoakseni jätettiin tahallaan avoimeksi.
Nähdäkseni lähinnä kai kolme mahdollisuutta
a) mies sokaisi itsensä
b) mies ei pystynyt ja jätti naisen odottamaan turhaan häippästen paikalta
c) mies kusetti sokaisseensa itsensä pystyäkseen jatkamaan naisen kanssa
Tavallista pidempi musta ruutu ennen lopputekstejä sopisi kahteen ekaan skenaarioon.
Kolmannen puolesta taas puhuisi se, että yhteisen piirteen teeskenteleminen pariutumismielessä näytti olevan yksi koko leffan teemoista.
Leffan päätyttyä mietin ensin, että mitä hemmettiä mä oikein näin. Seuraavaksi aloin pohtia, että tykkäsinkö vai en. Tulin lopulta siihen johtopäätökseen, että kai jollain kieroutuneella tapaa ihan tykkäsin. :D
Mun mielestä olisi vaan saanut olla vähän vähemmän extreme ja surrealistinen. Esimerkkinä tämä yksi uusi tulokas hotellilla, joka kertoi vaimonsa kuolleen kuusi päivää sitten. Eikö tuossa dystopiassa saa edes surra ja järjestää hautajaisia rauhassa, vaan välittömästi pitää olla uusi kumppani? Ja joo, ymmärrän että tarkoituksena olikin kai vetää kunnolla överiksi, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoakseni jätettiin tahallaan avoimeksi.
Nähdäkseni lähinnä kai kolme mahdollisuutta
a) mies sokaisi itsensä
b) mies ei pystynyt ja jätti naisen odottamaan turhaan häippästen paikalta
c) mies kusetti sokaisseensa itsensä pystyäkseen jatkamaan naisen kanssa
Tavallista pidempi musta ruutu ennen lopputekstejä sopisi kahteen ekaan skenaarioon.
Kolmannen puolesta taas puhuisi se, että yhteisen piirteen teeskenteleminen pariutumismielessä näytti olevan yksi koko leffan teemoista.
Lopussa kuului meren kohinaa. Mihin se viittaa? Katsoi leffan yhden kerran ja nyt aion katsoa toistamiseen.
Meren kohina saattaa viitata siihen, että mies otti hatkat, jäi kiinni, kuljetettiin takaisin hotellille ja muutettiin hummeriksi.
Tai sitten se ei viittaa mihinkään.
Se on rapu.