en saa oman tasoistani seuraa
Olen 45-v, akateeminen, vähän pyöreä, muuten ok näköinen, ihan sosiaalunen. Minulle kävisi saman koulutuksen saanut, yhtä pyöreä tai pyöreämpi. Ei löydy ei. Joko 15 v vanhempi tai sitten joku amislaine n tms.
Onkohan minulla luonnevika? Haisen pahalta?
Kommentit (53)
Mulla on se ongelma, että saan aina tasoani komeampia miehiä. Tykkäävät älystäni.
Koulutusvaateista kannattaisi luopua.
Miehet on myös tosi pinnallisia eli pyöreys voi olla este.
jos kouluttautuu pitää elättää bimboa miestä . niin miehetkin tekevät
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:40"]Mulla on se ongelma, että saan aina tasoani komeampia miehiä. Tykkäävät älystäni.
[/quote]
Kiinnostavaa. Ei multa älykkyyttä puutu. Tutkijankoulutus.
Ap
Mäkin olen akateeminen mutta mulle joku amistyyppi ois just se unelma! Joku autoihminen... Itse siis opiskelen vielä, usein tulee vain sanottua ympäripyöreästi opiskelupaikka, joskus ihmiset tuntuu menettävän kiinnostuksen kun sanon suoraan mitä opiskelen. Kännissä tosin sopertavat "vau sähän oot siis älykkö, siistii" mutta selvänä peräännytään :/
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:40"]Mulla on se ongelma, että saan aina tasoani komeampia miehiä. Tykkäävät älystäni. [/quote] Kiinnostavaa. Ei multa älykkyyttä puutu. Tutkijankoulutus. Ap
[/quote]
No, pelkällä älyllä ei välttämättä vielä niin ihmeitä tapahdu koko elämän saralla. Onpa se joo kumma, jos haluttu miesseura menee sellaisen luo, joka ei alun alkaenkaan "tasottele" muita niin kovasti, vaikka tottahan se on että riittävän samanlaiset leikkivät usein parhaiten, siitä olen samaa mieltä. Sepä ei vaan aina tarkoita samankaltaisia koulutuksia tms. mikä menee selvästikin täysin ohi tuollaisilta kuin sinä. Mutta siis selvennykseksi; vakka löytää kantensa, ja ehkä sinäkin vielä. Se on ihan ok. Voitte sitten yhdessä luokitella ihmisiä, mikä onkin varmasti oikein antoisaa puuhaa!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:40"]Mulla on se ongelma, että saan aina tasoani komeampia miehiä. Tykkäävät älystäni. [/quote] Kiinnostavaa. Ei multa älykkyyttä puutu. Tutkijankoulutus. Ap
[/quote]
No, pelkällä älyllä ei välttämättä vielä niin ihmeitä tapahdu koko elämän saralla. Onpa se joo kumma, jos haluttu miesseura menee sellaisen luo, joka ei alun alkaenkaan "tasottele" muita niin kovasti, vaikka tottahan se on että riittävän samanlaiset leikkivät usein parhaiten, siitä olen samaa mieltä. Sepä ei vaan aina tarkoita samankaltaisia koulutuksia tms. mikä menee selvästikin täysin ohi tuollaisilta kuin sinä. Mutta siis selvennykseksi; vakka löytää kantensa, ja ehkä sinäkin vielä. Se on ihan ok. Voitte sitten yhdessä luokitella ihmisiä, mikä onkin varmasti oikein antoisaa puuhaa!
[/quote]
Ei koulutustaso ole luokittelua, se on vain yhdistävistä tekijöistä yksi kaikkein keskeisimpiä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:36"]
Olen 45-v, akateeminen, vähän pyöreä, muuten ok näköinen, ihan sosiaalunen. Minulle kävisi saman koulutuksen saanut, yhtä pyöreä tai pyöreämpi. Ei löydy ei. Joko 15 v vanhempi tai sitten joku amislaine n tms. Onkohan minulla luonnevika? Haisen pahalta?
[/quote]
Mutta sähän saat. Sä vaan et tajua sitä :-)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:47"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:40"]Mulla on se ongelma, että saan aina tasoani komeampia miehiä. Tykkäävät älystäni. [/quote] Kiinnostavaa. Ei multa älykkyyttä puutu. Tutkijankoulutus. Ap [/quote] No, pelkällä älyllä ei välttämättä vielä niin ihmeitä tapahdu koko elämän saralla. Onpa se joo kumma, jos haluttu miesseura menee sellaisen luo, joka ei alun alkaenkaan "tasottele" muita niin kovasti, vaikka tottahan se on että riittävän samanlaiset leikkivät usein parhaiten, siitä olen samaa mieltä. Sepä ei vaan aina tarkoita samankaltaisia koulutuksia tms. mikä menee selvästikin täysin ohi tuollaisilta kuin sinä. Mutta siis selvennykseksi; vakka löytää kantensa, ja ehkä sinäkin vielä. Se on ihan ok. Voitte sitten yhdessä luokitella ihmisiä, mikä onkin varmasti oikein antoisaa puuhaa! [/quote] Ei koulutustaso ole luokittelua, se on vain yhdistävistä tekijöistä yksi kaikkein keskeisimpiä.
[/quote]
Ja kun sä kuljet nuo vaatimukset tanassa, sulta jää paljon ihmisyyttä näkemättä, mutta se on minulle kyllä täysin yhdentekevää mitä mietit tai teet, kunhan vain totean. Ihmiset ovat kokonaisuuksia, ja vieläpä niin että jokaikinen on omanlaisensa.
Turha mollata ap:tä. Mä olen kokemusten ja pettymysten kautta oppinut, että niistä perus- tai ammattikoulun käyneistä sälleistä ei ole pysyvään suhteeseen. Sukupuolisen vetovoiman tasaannuttua kumpikin alkaa huomata, ettei ole juurikaan yhteistä sen toisen kanssa, kun ajattelutapa ja suhtautuminen asioihin on niin erilainen. Älykkään, koulujakäyneen naisen on vaikea tuntea kunnioitusta "sivistymätöntä" miestä kohtaan, ja mies kokee olonsa vaivautuneeksi itseään fiksumman seurassa. Itse koulutus ei tietenkään ole se juttu, vaan akateemisen ihmisen omaksuma analyyttinen asenne elämän ilmiöihin.
Se analyyttinen asenne voi kyllä aivan hyvin löytyä ammattikoulutuksenkin saaneelta, vaikka useammin toki yliopistokoulutuksen saaneelta, jos nyt on täysin pakko yleistää.
Olen akateeminen mutta tutkijat ovat vastenmielisiä överinörttejä, varsinkin ne jotka eivät harrasta liikuntaa ja ovat pyöreitä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:36"]
Olen 45-v, akateeminen, vähän pyöreä, muuten ok näköinen, ihan sosiaalunen. Minulle kävisi saman koulutuksen saanut, yhtä pyöreä tai pyöreämpi. Ei löydy ei. Joko 15 v vanhempi tai sitten joku amislaine n tms. Onkohan minulla luonnevika? Haisen pahalta?
[/quote]
Mutta sähän saat. Sä vaan et tajua sitä :-)
[/quote]
Juuri näin. Ne tasot määritellään vain eri tavalla eri sukupuolille. Mm. hyvällä perseellä, itsevarmuudella, julkisuudella, lihaksikkaalla yläkropalla, johtajanominaisuuksilla on ihan eri merkitys miehelle ja naiselle. Menestynyt akateeminen mies saattaa hyvinkin ottaa vaimoksi vaikka nuoren ja kauniin ammattitanssijan, koska tällaisella on arvoa miehelle.
Ihan tällaisena vastakysymyksenä ap:lle: mitä iloa minun pitäisi miehenä saada siitä, että tapailen naista jolla on samat ominaisuudet kuin itselläni? Jos olisin itse vaikka kyyninen akateeminen saivartelija, niin voihan olla että elämääni toisi eniten iloa huoleton käytännönläheinen likka, joka lukee lehdestä vain sarjakuvat?
Et kai meinaa ihan lapsia alkaa tekemään, vai?
No jos olet 45v ja et keksi muuta kuin koulutuksen miettimisen, niin minusta kuulostaa vähän rajoittuneelta. Kyllä tuossa iässä kerkeää jo saada perspektiiviä ja kokemusta monista asioista. Tulee mieleen sellainen ihminen, joka ei koulutuksen lisäksi ole elämässään harrastanut muuta kuin sohvalla makaamista ja töissäkäyntiä ja oma identiteetti on siitä koulutuksesta ja siitä vastaavasta kiinni ja siihen kuvaan ei sitten mahdu kuin toinen yhtä rajoittunut ihminen.
-Mies 29v + 1v-
Akateeminen nainen, varsinkin joku tutkija, on aika turnoffi miehille. Osalla akateemisistakin. Siihen kun lisätään vielä "pyöreys" eli luultavasti todellisuudessa reilu ylipaino niin laadukasta miesseuraa voi olla haasteellista löytää.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:03"]
Akateeminen nainen, varsinkin joku tutkija, on aika turnoffi miehille. Osalla akateemisistakin. Siihen kun lisätään vielä "pyöreys" eli luultavasti todellisuudessa reilu ylipaino niin laadukasta miesseuraa voi olla haasteellista löytää.
[/quote]
ööööh, tämä perustuu mihin? yksikään tuntemistani akateemisista miehistä joiden seurustelutilanteen tiedän (ja heitä on siis PALJON, kymmeniä ja kymmeniä) ei seurustele ei-akateemisen kanssa. kyllä älykkyydellä ja koulutuksen tuomalla katsomuksella on myös miehille väliä. ole avoin ja kultasydäminen niin löydät kyllä akateemisen miehen.
Se asia jäi tässä epäselväksi, että onko se 15 v. vanhempi ja amislainen yli vai alle oman tasosi.
Idiootti.