en saa oman tasoistani seuraa
Olen 45-v, akateeminen, vähän pyöreä, muuten ok näköinen, ihan sosiaalunen. Minulle kävisi saman koulutuksen saanut, yhtä pyöreä tai pyöreämpi. Ei löydy ei. Joko 15 v vanhempi tai sitten joku amislaine n tms.
Onkohan minulla luonnevika? Haisen pahalta?
Kommentit (53)
Lähestulkoon kukaan mies ei Suomessa saa naisista oman tasoistaan seuraa joten ainakin miehet tietävät miltä susta tuntuu.
Jos et saa muita kuin 15 vuotta vanhempia tai amislaisia niin se on sitten se sun tasosi. Ihmiset saa oman tasoisiaankumppaneita eivät parempi tasoisia, joita selvästi tavoittelet. Vaikka olisit älykäs ja ok näköinen sinussa on joku sinua huonontava ominaisuus, mikä tekee sinusta saman tasoisen miesten kanssa, joita saat. Esim. kaunis nainen ja ruma rikas mies ovat samalla tasolla. Tai ok näköinen akateeminen bitch ja 15 v. vanhempi amis joka on tosi hyvä tyyppi.
Ja joskus toinen puoli paruskunnasta saattaa vaikuttaa paremmalta, kuin toinen, mutta se on vain harhaa. Kaikki parit ovat olleet samantasoisia ainakin suhteen alussa.
Joten hyvä ihminen, jos et parempaa saa tyydy niihin tai ole yksin. Ja miksi amislainen ei voisi olla älykäs tai ihan sinun arvoisesi, entä jos hän omistaa esim. menestyvän yrityksen tai jotain, eikö hän silloinkaan ole tarpeeksi hyvä sinulle?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:41"]
Koulutusvaateista kannattaisi luopua.
Miehet on myös tosi pinnallisia eli pyöreys voi olla este.
[/quote]
Naiset on myös tosi pinnallisia eli pyöreys voi olla este. Sixpackin puute estää nettideittailun.
Tukka, vaatteet, auto, kello kaikki pitää olla viimeistä huutoa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:47"]
Ihan tällaisena vastakysymyksenä ap:lle: mitä iloa minun pitäisi miehenä saada siitä, että tapailen naista jolla on samat ominaisuudet kuin itselläni? Jos olisin itse vaikka kyyninen akateeminen saivartelija, niin voihan olla että elämääni toisi eniten iloa huoleton käytännönläheinen likka, joka lukee lehdestä vain sarjakuvat?
[/quote]
Eihän noilla asioilla ole mitään tekemistä "tasojen" kanssa. Vai kumpi sinusta on korkempi, saivartelija vai käytännönläheinen?
Itse en kyllä yhtään käsitä, miksi mitään "tasoja" pitäisikään miettiä, siksi lainausmerkit.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:04"]
Ihmiset saa oman tasoisiaan kumppaneita eivät parempi tasoisia
[/quote]
Niinkö? Jos näet superrikkaan, kauniin ja älykkään henkilön, jonka kumppani on laiska ja ruma, mikä taso silloin on kyseessä? Ovatko molemmat silloin korkealla tasolla vai matalalla?
Musta on vähän kummallista tämä luokittelu akaateemisesti koulutetut.. Tulee sellanen tunne näitä kommentteja lukiessa että vain akateemisesti koulutettu voi olla älykäs. Tunnen muutamankin naisen jotka on yliopiston käyny, eikä sitä ikinä uskois jossei tietäis, on niin bimboja blondeja livenä kun vaan olla voi.. Ja itsehän olen ihan vaan amis, käsityöläinen kahdella ammatilla, ja kuitenkin minut on testattu tavallista älykkäämmäksi. Tiesin sen itse jo nuorena, mutta mua ei todellakaan kiinnostanu viettää elämääni opiskellen. N32
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:55"]
Mäkin olen akateeminen mutta mulle joku amistyyppi ois just se unelma! Joku autoihminen... Itse siis opiskelen vielä, usein tulee vain sanottua ympäripyöreästi opiskelupaikka, joskus ihmiset tuntuu menettävän kiinnostuksen kun sanon suoraan mitä opiskelen. Kännissä tosin sopertavat "vau sähän oot siis älykkö, siistii" mutta selvänä peräännytään :/
[/quote]
No tule minulle vaimoksi, oma korjaamokin löytyy=)
Tasoistasi seuraa? Itselläni kaksi yliopistotutkintoa, tutkijan uraakin mietin aikanaan. Miehellä ei juuri koulutuksia, käytännön alalla töissä. Hemmetin fiksu ja syvällinen mies, lisäksi käsistään kätevä, en vaihtaisi. Seukkasin aiemmin kahden tutkinnon tyypin kanssa (en valinnut koulutuksen perusteella, mutta myöhemmin hän kertoi, ettei olisi ollut kanssani, jos en olisi ollut yo:ssa... pointsit laski roimasti), oli pässi kuin mikä.
Ota ihmiset ihmisinä.
Minkä takia edes hakea seuraa enään nelikymppisenä?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:20"]
Minkä takia edes hakea seuraa enään nelikymppisenä?
[/quote]
Juu, arkkua tilamaan ja voi harjoitella makaamalla selällään liikkumatta...enää toiset 40 v. naisena elämää jäljellä, ohihan se melkein on.
Itse ainakin pystyn nyt vasta nauttimaan elämästä, omasta ajasta ja varallisuudesta kun lapset ovat isoja. Yhden parisuhdehelvetin jaksaa lasten takia mutta toisella kertaa antaa jonkun muun nousta kehään.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:28"]
Miksi pitää alapeukuttaa, kun joku haluaa koulutetun miehen? Tuskinpa tulisi samalla tavalla alapeukkua, jos mies täällä avautuisi ja haluaisi fiksun/koulutetun naisen.
Itsekin olen lyhyen tapailun jälkeen jättänyt jokaisen miehen, jos he eivät ole olleet akateemisesti koulutettuja. En siitä syystä, että akateeminen koulutus olisi ehdoton edellytys, jotta miehen kelpuuttaisin vaan siksi, että haluan ihmisen jonka kanssa voin keskustella myös vakavista asioista ja tämä edellyttää kys. asioista tietämystä. Toistaiseksi en ole tavannut ihmistä, kenen kanssa pystyisin keskustelemaan asioista sillä tasolla, jolla haluan niistä keskustalla, jos ihminen (mies tai nainen) ei ole ollut akateemisesti koulutettu.
[/quote]
Onpa paska mielipide. Perustuu ennakko-oletuksiin ja stereotypiohin. Tässä tapauksessa akateeminen koulutus on vain statussymboli, jolla halutaan pönkittää omaa asemaa. Ei haluta katsoa avarakatseisesti ja aidosti ihmistä vaan sinnikkäästi pysytellään oman kuplan sisällä. Ei älykkyys ole mikään akateemisten yksinoikeus.
Naisella, joka katsoo vain akateemisia miehiä, jää aika monta helmeä löytämättä. Omassa tuttavapiirissä pitkiä, komeita, perhekeskeisiä, fiksuja ammattikoulun käyneitä miehiä useita. Perheellisiä ja naimisissa nykyään kaikki tosin. Tienaavat hyvin, okt:t Helsingissä vaimojen kanssa.
Minulla on akateeminen tutkinto ns. kovalta alalta ja sen lisäksi amk-tutkinto käytännönläheisemmältä alalta, jossa vastuu ja vaativuus kuitenkin suuremmat kuin akateemisen alani työssä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:47"]
Miksi pitää alapeukuttaa, kun joku haluaa koulutetun miehen? Tuskinpa tulisi samalla tavalla alapeukkua, jos mies täällä avautuisi ja haluaisi fiksun/koulutetun naisen.
Itsekin olen lyhyen tapailun jälkeen jättänyt jokaisen miehen, jos he eivät ole olleet akateemisesti koulutettuja. En siitä syystä, että akateeminen koulutus olisi ehdoton edellytys, jotta miehen kelpuuttaisin vaan siksi, että haluan ihmisen jonka kanssa voin keskustella myös vakavista asioista ja tämä edellyttää kys. asioista tietämystä. Toistaiseksi en ole tavannut ihmistä, kenen kanssa pystyisin keskustelemaan asioista sillä tasolla, jolla haluan niistä keskustalla, jos ihminen (mies tai nainen) ei ole ollut akateemisesti koulutettu.
[/quote]
Onpa paska mielipide. Perustuu ennakko-oletuksiin ja stereotypiohin. Tässä tapauksessa akateeminen koulutus on vain statussymboli, jolla halutaan pönkittää omaa asemaa. Ei haluta katsoa avarakatseisesti ja aidosti ihmistä vaan sinnikkäästi pysytellään oman kuplan sisällä. Ei älykkyys ole mikään akateemisten yksinoikeus.
[/quote]
Ennakko-oletus on kyllä aika oikeassa, keskimäärin akateemiset ovat vain fiksumpia kuin muut ryhmät. Itse olen myös kiinnostunut ainoastaan akateemisista naisista ja silloinkin vain niistä jotka ovat käyneet oikean korkeakoulun tai yliopiston eikä mitään ammattifuulaa.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:53"]
[/quote]
[/quote]
Ennakko-oletus on kyllä aika oikeassa, keskimäärin akateemiset ovat vain fiksumpia kuin muut ryhmät. Itse olen myös kiinnostunut ainoastaan akateemisista naisista ja silloinkin vain niistä jotka ovat käyneet oikean korkeakoulun tai yliopiston eikä mitään ammattifuulaa.
[/quote]
Voi luoja, millaisia ihmisiä on olemassa. Tällaiset ihmiset ovat niin ulkona reaalimaailmasta kuin voivat olla, omissa harhoissaan. T. VTM
Itse olen käynyt läpi yliopistot ja ammattikoulut, enkä pidä itseäni minään muuna kuin keskinkertaisuutena. Toisissa jutuissa olen osaava ja toisissa taas täysi tumpelo. Keskustella voin toki mistä tahansa, enkä häpeä esitellä itseäni ammattikoululaisena.
Samanlaiset kokemukset minulla on myös opiskelutovereista. Ihmiset ovat yksilöitä, eikä heitä pidä valintojensa perusteella kategorisoida. Kai tärkeämpää on onnellisuus kuin status?
Ihan miten vain, ei ole minulta pois.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Avainsana. Ovat koulutuksen vaatimalla tavalla fiksumpia, mutta kertooko se oikeasti mistään mitään? Olen nähnyt ammattikoulut ja yliopistot, olenko minä sitten fiksu vai tyhmä? Mennäänkö sen korkeamman koulutuksen mukaan vai ovatko tärkeämpiä yksilö ja hänen valintansa?
No minun mielestäni sinä olet fiksu. Jo pelkästään se että osaa myöntää oman keskinkertaisuutensa joissakin asioissa osoittaa itsetuntemusta ja sitä ettei henkilön tarvitse päteä turhantakia => terve itsetunto. Jos löytää naisen joka on fiksu, sinut itsensä kanssa ja pitää itsestään huolta niin varmasti on "hot" parisuhde markkinoilla. Kaikki miehet eivät vain ole silikonien perään, niihin kyllästyy.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:36"]
Olen 45-v, akateeminen, vähän pyöreä, muuten ok näköinen, ihan sosiaalunen. Minulle kävisi saman koulutuksen saanut, yhtä pyöreä tai pyöreämpi. Ei löydy ei. Joko 15 v vanhempi tai sitten joku amislaine n tms. Onkohan minulla luonnevika? Haisen pahalta?
[/quote]
Oletko mies vai nainen?