en saa oman tasoistani seuraa
Olen 45-v, akateeminen, vähän pyöreä, muuten ok näköinen, ihan sosiaalunen. Minulle kävisi saman koulutuksen saanut, yhtä pyöreä tai pyöreämpi. Ei löydy ei. Joko 15 v vanhempi tai sitten joku amislaine n tms.
Onkohan minulla luonnevika? Haisen pahalta?
Kommentit (53)
Nelikymppisellä miehellä on aika vähän saavutettavaa nelikymppisen naisen kanssa. Loputon vaatimusluettelo ja nipotus, niinkuin minkä takia? Mitä kivaa siinä on miehen kannalta? Parempi olla ilman.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:03"]
Akateeminen nainen, varsinkin joku tutkija, on aika turnoffi miehille. Osalla akateemisistakin. Siihen kun lisätään vielä "pyöreys" eli luultavasti todellisuudessa reilu ylipaino niin laadukasta miesseuraa voi olla haasteellista löytää.
[/quote]
ööööh, tämä perustuu mihin? yksikään tuntemistani akateemisista miehistä joiden seurustelutilanteen tiedän (ja heitä on siis PALJON, kymmeniä ja kymmeniä) ei seurustele ei-akateemisen kanssa. kyllä älykkyydellä ja koulutuksen tuomalla katsomuksella on myös miehille väliä. ole avoin ja kultasydäminen niin löydät kyllä akateemisen miehen.
[/quote]
Näin on. Sellainen kuvitelma että älykäs ja / tai koulutettu mies ottaisi vaimoksi bimbon, vaikka kauniinkin, ei perustu tositapahtumiin.
En ainakaan omasta tuttavapiiristä keksi sellaisia.
Sinulla on sinun määritelmäsi tasoille. Ehkäpä ne miehellä ovat erilaiset? Ehkäpä mies kaipaa esim. urheilullista kumppania mitä sinä et tarjoa? Mieskin voi näin sanoa, ettei löydä oman tasoistaan seuraa..
T: Mies
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:40"]Mulla on se ongelma, että saan aina tasoani komeampia miehiä. Tykkäävät älystäni. [/quote] Kiinnostavaa. Ei multa älykkyyttä puutu. Tutkijankoulutus. Ap
[/quote]
No jotain selvästi puuttuu sun ulosantisi perusteella. Nöyryys? Ystävällisyys? Realistinen ote? En tiedä... Joku siinä on...
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:39"]
Musta on vähän kummallista tämä luokittelu akaateemisesti koulutetut.. Tulee sellanen tunne näitä kommentteja lukiessa että vain akateemisesti koulutettu voi olla älykäs. Tunnen muutamankin naisen jotka on yliopiston käyny, eikä sitä ikinä uskois jossei tietäis, on niin bimboja blondeja livenä kun vaan olla voi.. Ja itsehän olen ihan vaan amis, käsityöläinen kahdella ammatilla, ja kuitenkin minut on testattu tavallista älykkäämmäksi. Tiesin sen itse jo nuorena, mutta mua ei todellakaan kiinnostanu viettää elämääni opiskellen. N32
[/quote]
Heh... Yläpeukutin, mut mitenhän tuo kuulosti kitkerältä? Siis tuo loppu, viimeiset virkkeet.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:41"]jos kouluttautuu pitää elättää bimboa miestä . niin miehetkin tekevät
[/quote]
Tarkoitatko että amislaiset on bimboja? Ja että akateemiset tienaisivat automaattisesti enemmän?
Fiksuna naisena ymmärtänet että nostaisit pariutumismahdollisuuksiasi olemalla normaalipainoinen. Helppo keino nostaa pisteitäsi. Jos siis oikeasti haluat seuraa.
Miksi pitää alapeukuttaa, kun joku haluaa koulutetun miehen? Tuskinpa tulisi samalla tavalla alapeukkua, jos mies täällä avautuisi ja haluaisi fiksun/koulutetun naisen.
Itsekin olen lyhyen tapailun jälkeen jättänyt jokaisen miehen, jos he eivät ole olleet akateemisesti koulutettuja. En siitä syystä, että akateeminen koulutus olisi ehdoton edellytys, jotta miehen kelpuuttaisin vaan siksi, että haluan ihmisen jonka kanssa voin keskustella myös vakavista asioista ja tämä edellyttää kys. asioista tietämystä. Toistaiseksi en ole tavannut ihmistä, kenen kanssa pystyisin keskustelemaan asioista sillä tasolla, jolla haluan niistä keskustalla, jos ihminen (mies tai nainen) ei ole ollut akateemisesti koulutettu.
Kylmä fakta että yliopistoista valmistuu vähemmän miehiä kuin naisia. Harvat miehet kyllä napsitaan pois kuleksimasta. Ja markkinoilla on paljon kauniita, ei-akateemisia mutta fiksuja naisia, jotka myös kelpaavat akateemisille miehille. Pulska, akateeminen 40+ nainen jää luultavasti yksin, jos on kovin ronkeli.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:28"]
Miksi pitää alapeukuttaa, kun joku haluaa koulutetun miehen? Tuskinpa tulisi samalla tavalla alapeukkua, jos mies täällä avautuisi ja haluaisi fiksun/koulutetun naisen.
Itsekin olen lyhyen tapailun jälkeen jättänyt jokaisen miehen, jos he eivät ole olleet akateemisesti koulutettuja. En siitä syystä, että akateeminen koulutus olisi ehdoton edellytys, jotta miehen kelpuuttaisin vaan siksi, että haluan ihmisen jonka kanssa voin keskustella myös vakavista asioista ja tämä edellyttää kys. asioista tietämystä. Toistaiseksi en ole tavannut ihmistä, kenen kanssa pystyisin keskustelemaan asioista sillä tasolla, jolla haluan niistä keskustalla, jos ihminen (mies tai nainen) ei ole ollut akateemisesti koulutettu.
[/quote]
Jos nainen on opiskellut biologiaa ja mies valtiotieteitä niin miten keskustelu aamupöydässä eroaa esim. sähkömies ja parturikampaaja parin keskusteluista?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:28"]
[/quote]
Jos nainen on opiskellut biologiaa ja mies valtiotieteitä niin miten keskustelu aamupöydässä eroaa esim. sähkömies ja parturikampaaja parin keskusteluista?
[/quote]
Samaa ihmettelen. Esimerkiksi itselläni ei ole tullut mieleenikään keskustella naisteni kanssa oman alani hommista kotona aamupöydässä, ellei sitten mainitse jotain sivuseikkana. On ollut akateemisia naisia, sekä ihan tavis duunareita. Enemmän on käyty keskustelua niistä naisten akateemisista töistä.
T: Mies
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 01:20"]
No minun mielestäni sinä olet fiksu. Jo pelkästään se että osaa myöntää oman keskinkertaisuutensa joissakin asioissa osoittaa itsetuntemusta ja sitä ettei henkilön tarvitse päteä turhantakia => terve itsetunto. Jos löytää naisen joka on fiksu, sinut itsensä kanssa ja pitää itsestään huolta niin varmasti on "hot" parisuhde markkinoilla. Kaikki miehet eivät vain ole silikonien perään, niihin kyllästyy.
[/quote]
Tässä tapauksessa itsetuntemus ja itsetunto eivät asu samassa kehossa. Mutta kiitos fiksuusoletuksesta, piristi päivää (tai yötä lähinnä).
Lähinnä protestoin tämän hetkisen yhteiskuntamme viehätystä ulkoisia statussaavutuksia kohtaan. Haluaisin nähdä jokaisen yksilönä vailla esim. koulutuksensa tuomaa painolastia. Naisetkin pyrin näkemään yksilöinä, vaikka täytyy myöntää että joskus punaiset hiukset ja vihreät silmät saavat sisälläni piilevän pinnallisuusmiehen nostamaan nämä ihanuudet kaikkien muiden yläpuolelle.