Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykynaiset laiminlyö lapsiaan

Vierailija
15.08.2015 |

Niin. Täällä te äidit palstailette sen sijaan että olisitte lasten kanssa ja läsnä. Eikö teitä hävetä? Huonoja äitejä olette kaikki av-mammat!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vitsit kun molemmat lapset painelevat tuolla ulkona kavereiden kanssa. Eivät oikein kaipaa äitiä (tai isää) leikkeihin mukaan :D

Vierailija
2/24 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ei oo lapsii. Eli voin palstailla vapaasti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnustan joo. Mutta meidän perheessä on onneksi hyvä isä, joka ei ole koneella eikä edes töissä vaan kotona lasten kanssa :D

Vierailija
4/24 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen junassa palaamassa 3 vrk:n työ-/huvimatkalta kotiin.. nyt on vielä aikaa pörräillä netissä. Mies ja lapset ovat kotona odottamassa. 

Vierailija
5/24 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se teidän vanhempien naisten on arvostella. Teillä oli aina omat äitinne lastenhoito ja muuna apuna. Nykynaiset joutuvat (minä ainakin) selviämään ihan omillaan. 

Vierailija
6/24 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:13"]

Helppohan se teidän vanhempien naisten on arvostella. Teillä oli aina omat äitinne lastenhoito ja muuna apuna. Nykynaiset joutuvat (minä ainakin) selviämään ihan omillaan. 

[/quote]

Tää on niin totta ja ennen naiset leipoivat ja kokkaisvat, jotta ei olisi tarvinnut olla lastensa kanssa. Näin olen kuullut useammankin sanoneen. Ja aina oli äiti apuna kaikessa. Nyt nämä ovat sitten niin täynnä itseään. lapsensa olivat monilla ihan hunningolla.

Vierailija
7/24 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaahas, mitä sinä täällä sitten teet ap?

Vierailija
8/24 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustan etten ole täydellinen äiti, mutta varmasti paras lapselleni. Palstailen, koska lapsi on jo yöunilla.

Vierailija
9/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuretn ikäluokkien naiset eivät auta nyt omia lapsiaan lastenhoidossa, kuten heidän äitinsä aikoinaan. Arvostelevat vaan kateellisena, kun nykyään on kaikki niin "helppoa".

Vierailija
10/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:14"]

Suuretn ikäluokkien naiset eivät auta nyt omia lapsiaan lastenhoidossa, kuten heidän äitinsä aikoinaan. Arvostelevat vaan kateellisena, kun nykyään on kaikki niin "helppoa".

[/quote]

Suuret ikäluokat pikemminkin auttoivat omia äitejään jo siinä vaiheessa, kun itse olivat pitkälti alaikäisiä, ainakin mikäli sattuivat syntymään sisarusparven alkupäässä.

Vierailija
11/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim mun anoppi ei oikein osaa hoitaa lapsia, koska äitinsä aikoinaan asui heillä ja hoiti lapset anoppini harrastaessa yhdistystoimintaa monessa paikassa. Hän ja miehensä olivat ikään kuin isoja lapsia muiden lasten joukossa. Ei siinä, ei oma äitinikään osaa, hermostuu ja alkaa huutamaan ihan mitättömistä asioista.

Vierailija
12/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:14"]

[/quote]

Suuret ikäluokat pikemminkin auttoivat omia äitejään jo siinä vaiheessa, kun itse olivat pitkälti alaikäisiä, ainakin mikäli sattuivat syntymään sisarusparven alkupäässä.

[/quote]

Tämä ei poista sitä tosiasiaa, mitä lainaat.

Vierailija
13/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat kotona ja minä töissä. Voi voi.

Vierailija
14/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussahan ne on vielä puolisen tuntia.

Vierailija
15/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi, töissä käyminen ja leivän tuominen pöytään lienee lapsen laiminlyöntiä? Palstailen lakisääteisellä tauollani, joten valivali vaan itsellesi ;)

Vierailija
16/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...välillä mitä ilmeisimmin miehiäänkin...

Vierailija
17/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Oma äitini oli kotiäiti mutta ei koskaan viettänyt aikaa lasten kanssa muuten kuin katsomalla tv:tä yhdessä. Kokkasi, ompeli vaatteita ja hoiti puutarhaa. Juoksin kavereiden kanssa pitkin metsiä ja lähiötä jo 4-lähtien. Kuljin yksin jo esikouluun ja harrastuksiin ja tein läksyt yksin. Vaatteita jouduin pyytämään ostamaan kun ei löytynyt enää sopivia tai ehjiä kaapista. No, olin tosi reipas ja pärjäävä jo varhain.

Omat lapset vien kouluun ja harrastuksiin autolla. Olen harrastuksissa mukana ja leivon mokkapaloja kerran kuussa vähintään. Valvon läksyt, repun pakkaamisen, iltapesut, hammaspesut jne. Laitan vaatteet valmiiksi seuraavaksi päiväksi. Kaapissa on aina sopivia vaatteita jo monta sesonkia eteenpäin. Laitan terveellistä ja monipuolista ruokaa mutta nopeasti, en kokkaile tuntikausia. Lapsilla ruutuaikaa pari tuntia päivässä, jolloin itsekin suon pienen tauon itselleni. Olen huomattavasti osallistuvampi vanhempi kuin oma äitini vaikka käyn töissä.

Vierailija
18/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten kanssa tarvitse koko ajan jotain touhottaa ainakaan jos ovat jo yli 3-vuotiaita. Itse muistan äidistäni lähinnä kääntyneen selän keittiössä.

Vierailija
19/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja äitejä ja isiä on ollu kautta aikain. Ja tulee olemaankin sillä ollaanhan me vain ihmisiä. Mutta on tässä maailmassa hyviäkin äitejä ja isiä. Taas joku haluaa että täällä päästään kunnolla kilpailemaan ja kinastelmaan.

Onko täällä joku kilpailu siitä kenen juttu saa eniten kommentteja, pääsee listojen kärkeen. Ja mitä typerämpi aihe sitä enemmän kommentteja. Vai kirjoittaako aloittaja itse sinne lisää kommentteja.

Vierailija
20/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen lapsilleni lähes joka ilta. Kyselen kuulumiset, vien harrastuksiin, juttelen, laitan ruokaa, pesen, vien parturiin, hoidan lkouluasiat, vaatteet, leikin, ihailen heidän leikkejään ja urheilusuorituksiaan. Ei ole mitenkään lapsilleni vahingollista, että myös luen kirjoja ja Vauva-palstaa. Vauva-palstaa lukiessani kykenen myös vastaamaan kysymyksiin, auttamaan asioissa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi