Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyväksyä oma ikuinen lihavuus? Ei koskaan onnistu laihtumaan

Vierailija
12.03.2022 |

Miten voisin elää täyttä elämää lihavana?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi mennyt ja olen edelleen lihava (100kg)

Vahingossa paino putosi viime keväänä 4kg, juhannuksena punnitsin itseni ja tullut 6kg takas.

+- 4kg koko vuosi. Mikä siinä on , että muut elää normaalia elämää ja minun päässäni liikkuu vain ruoka ja milloin saa seuraavan kerran syödä?ap

Onko sulla mitään muuta tekemistä päivisin? Itse helposti syön ajankuluksi. Eli ratkaisu ala täyttää kalenteria, käy kävelyllä, kirjastossa, kaverin luona kylässä... 

Vierailija
42/50 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keskustellut lääkärin kanssa esim. Pistettävästä lääkkeestä joka vaikuttaa kylläisyyshormooniin? Kylläisyyshormonia on tutkittu jonkin verran ja tutkimukset osoittaa siinä hurjat erot ihmisten välillä, jotkut eivät täyty millään. Normaalisti ihmisen pitäisi tuntea kylläisyyttä ja lopettaa syöminen, mutta kaikilla näin ei ole. 

tilanteesi kuulostaa sellaiselta, että itse kävisin lääkärissä kysymässä neuvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa? Syö vaan terveellisesti ja vähän ja pitää pitemmän paaston yön aikana, niin pakostakin laihtuu. Kaikki kaloripitoiset ja keinomakeutetut juomat on tärkeää jättää pois, smoothie ei myöskään ole mikään terveysjuoma, jos se sisältää mitään hedelmiä.

T. Hoikka

Vierailija
44/50 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBBE ja OMAD. Tehtaan takuu.

Vierailija
45/50 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko keskustellut lääkärin kanssa esim. Pistettävästä lääkkeestä joka vaikuttaa kylläisyyshormooniin? Kylläisyyshormonia on tutkittu jonkin verran ja tutkimukset osoittaa siinä hurjat erot ihmisten välillä, jotkut eivät täyty millään. Normaalisti ihmisen pitäisi tuntea kylläisyyttä ja lopettaa syöminen, mutta kaikilla näin ei ole. 

tilanteesi kuulostaa sellaiselta, että itse kävisin lääkärissä kysymässä neuvoa.

Jotenkin arvasin että tämä on Tommi sun väsäämä aloitus. Mun elämä,paino tai mikään muukaan ei kuulu sulle. Oot ollut vuosikausia estolistalla ja tulet aina olemaankin. Mä en harrasta runkkareita.

Vierailija
46/50 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi mennyt ja olen edelleen lihava (100kg)

Vahingossa paino putosi viime keväänä 4kg, juhannuksena punnitsin itseni ja tullut 6kg takas.

+- 4kg koko vuosi. Mikä siinä on , että muut elää normaalia elämää ja minun päässäni liikkuu vain ruoka ja milloin saa seuraavan kerran syödä?ap

Onko sulla mitään muuta tekemistä päivisin? Itse helposti syön ajankuluksi. Eli ratkaisu ala täyttää kalenteria, käy kävelyllä, kirjastossa, kaverin luona kylässä... 

Tälle on ihan turhaa neuvoa mitään, kaikki torpataan eikä mikään onnistu ja ole mahdollista.

Vierailija
47/50 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruumiinrakenne on niin erilainen eri ihmisillä. Toiset vaan on ihan syntymästä asti isompi kokoisia.

Laihuus on vain trendi, se ei tee ketään onnelliseksi.

Tee niitä asioita mistä pidät, siitä ne onnen tunteet tulee.

Uskomatonta sontaa ja itsepetosta. Juuri tämän takia ihmisten on vaikea pitää painoaan kurissa.

Lihavahan laittaa vaikka mieluummin maailman kääntymään ympäri lampun ympärillä, kuin pyörittää sen itse sisään.

Vierailija
48/50 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti varaat ajan lääkäriltä ja kerrot sen, minkä tällä palstallakin. Sitten ravintoneuvojan ohjeet ja laihdutusryhmä. Ja sitten noudatat ohjeita etkä ostä sokerisia tuotteita etkä päihteitä tmv. kotiin lainkaan.

Tärkeintä on tehdä päätös ja pysyä siinä, ei kertomukset siitä, miten viimeksi ja sitä ennen kävi. Niillähän sinä vain pidät pyörän edelleen samoilla raiteilla eli pysyttelet lihavana, tavalla tai toisella. Hoet jatkuvasti samaa, en koskaan onnistu, pysyn lihavana, en ikinä onnistu, jatkuvasti sama mantra, jolla selittelet velttoilusi etkä ryhdy toimeen.

Lääkäri varmaan osaa vastata, mikä sinua lihottaa ja lihotti. Ja miten siitä pääsee pois. Kuuntele tarkoin ja kirjoita ylös, että muistat myöhemminkin.

Et niinkään tarvitse kaloritaulukoita ja liikunnan kilometrimääriä vaan ajatusten muljauttamista uuteen asentoon: Sinä onnistut laihduttamaan, sinä voit lenkkeillä, pystyt jättämään kauppaan epäterveelliset ruoka-aineet ja -tuotteet, pystyt ryhtymään pätkäpaastolle eli olemaan syömättä klo 19 jälkeen, pystyt pienentämään ruoka-annoksia ja pystyt muuttamaan ruokavaliosi  terveelliseksi. Kirjoita huoneentaulu näistä pääasioista, jonka luet joka aamu, keskipäivä ja ilta.

Ja nyt ensimmäiseksi tilaat ajan terveyskeskukseen, aiheena lihavuus.

Vierailija
49/50 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastot joo... jos opettelee syömään vain kerran päivässä, niin ei siinä kauan mene kun nälän tunne on poissa.

Mutta jatka parikymmentä vuotta, niin väitän että on tuhonnut aineenvaihduntansa, ja enää ei saisi syödä mitään ettei liho. Ei ole kyllä terveellistä syömättömyyskään, vanhalla iällä varsinkaan.

Mutta kai ne osteoporoosiinkin lääkkeet löytyy.

Vierailija
50/50 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt paino jo 120kg

:(

Oikea ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme