Miksi suomalaiset vaatemerkit tekee pelkkiä trikootunikoita tai muodottomia säkkejä?
Nyt Finlaysonkin on lähtenyt vaatealalle ja nehän on kaikki samaa sarjaa kuin tavan nansot ja marimekot. Ei mitään mielenkiintoista uutta ole uskallettu edes yrittää, vaan sitä samaa trikoorättiä ja valtavia telttoja. Miksi?!
Kommentit (1217)
Vierailija kirjoitti:
Ne sopii kaikille vartaloille.
Miksi pitäisi tehdä kaikille vartaloille sopivia vaatteita? Väitän että se on mahdotonta. Säkeiltä ne näyttää kaikkien päällä.
Koska ikävä kyllä suurin osa kohderyhmästä eli aikuisista on keskivartalolihavia. Silloin ei tyköistuvat vaatteet sovi päälle, vaan muoto on säkki sekä vaatteella että vartalolla.
Vierailija kirjoitti:
Tee sä. Tosin niitä ei kukaan ostais.
En ole missään kohtaa väittänyt olevani muotisuunnittelija. Suomessa on tarjontaa trikoosta ja teltoista jo ihan tarpeeksi. Oli pettymys (joskin odotettu) huomata että Finlayson lähti täsmälleen samalle linjalle.
Olen varma, että Suomessa on oikeasti hyviä ja lahjakkaita suunnittelijoita, mutta isoilta firmoilta puuttuu uskallus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Koska ikävä kyllä suurin osa kohderyhmästä eli aikuisista on keskivartalolihavia. Silloin ei tyköistuvat vaatteet sovi päälle, vaan muoto on säkki sekä vaatteella että vartalolla.
Miksi sitten on valittu se sama kohderyhmä kuin kaikilla muilla? Kyllä muunkin muotoisia ihmisiä on olemassa. Jos ei olisi, niin ei mikään henkkamaukkakaan pärjäisi. Sitä paitsi firmoilla voi olla useampia mallistoja eri vartalotyypeille, tyyleille, ikäkausille jne. Miksi pitäisi kaikki tunkea samaan muottiin? En minä ainakaan ole ikinä ostanut näitä Nanson kukkatunikoita tai Marimekon tasaraitapaitoja.
ap
Koska suurin osa 25-60-vuotiaista on tasapaksuja punkeroita.
Mikä vaatemerkki sitten ei tee säkkejä? Nythän ylikokoiset vaatteet ja säkkimäiset leikkaukset ovat muotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten on valittu se sama kohderyhmä kuin kaikilla muilla? Kyllä muunkin muotoisia ihmisiä on olemassa. Jos ei olisi, niin ei mikään henkkamaukkakaan pärjäisi. Sitä paitsi firmoilla voi olla useampia mallistoja eri vartalotyypeille, tyyleille, ikäkausille jne. Miksi pitäisi kaikki tunkea samaan muottiin? En minä ainakaan ole ikinä ostanut näitä Nanson kukkatunikoita tai Marimekon tasaraitapaitoja.
ap
Näiden merkkien kohderyhmä on keskituloiset Keski-ikäiset. Ei sitä niin vaan uudelleenbrandata teineille.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan sovi.
Itse olen vartalotyypiltäni dramatic ja minulle sopii siis vartalonmyötäiset parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaatemerkki sitten ei tee säkkejä?
Valtaosa ulkomaisista vaatemerkeistä tekee säkkien lisäksi esim. vartalonmyötäisiä mekkoja ja paitoja
Ne joilla on vyötärö kapeampi kuin lanteet näyttävät ikävästi lihavemmilta säkeissä. Sellaisiakin kuitenkin on. Miksi heitä varten ei voisi suunnitella omaa mallistoa? Trikookin kävisi niin olisi joustoa ja uskaltaisi tilata netistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lihava ja trikoo on vihonviimeinen kangasvalinta muhkuraiselle vartalolleni. :D Olen samaa mieltä, että ne vaatteet on muodottomia, mutta sen lisäksi ne korostaa niitä kaikista huonoimpia paikkoja juuri meillä keskivartalolihavilla, joille väität niiden olevan suunniteltu.
Koska kohderyhmänä on omenavartaloiset keski-ikäiset. Heillä on tarpeeksi varaa ostaa nikottelematta Marimekon kolttuja. Finlayson on halvempi, mutta on sekin perus maukkaa kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa ulkomaisista vaatemerkeistä tekee säkkien lisäksi esim. vartalonmyötäisiä mekkoja ja paitoja
Kuten mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lihava ja trikoo on vihonviimeinen kangasvalinta muhkuraiselle vartalolleni. :D Olen samaa mieltä, että ne vaatteet on muodottomia, mutta sen lisäksi ne korostaa niitä kaikista huonoimpia paikkoja juuri meillä keskivartalolihavilla, joille väität niiden olevan suunniteltu.
Useimmat säkkivaatteet on jotain muuta kuin trikoota. Ainakin Marimekolla ne on popliinia useimmat ja se ei nuole vartaloa kuten trikoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Näiden merkkien kohderyhmä on keskituloiset Keski-ikäiset. Ei sitä niin vaan uudelleenbrandata teineille.
No nyt on aika kapea käsitys tästä ihmisryhmästä. Olen itsekin keskituloinen ja keski-ikäinen. Ostaisin tosi mielelläni kotimaisia vaatteita, mutta en löydä mieleisiä ainakaan isoilta merkeiltä. Se on pettymys.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten mikä?
No vaikka Desigual. Katso Zalandosta mekkoja, hyvin pieni osa niistä on mitään muodottomia säkkejä miltään merkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten mikä?
Vartalonmyöteisiä saa esim vilasta, mangosta, zarasta ja henkkamaukasta. Kalliimpia merkkejä en tiedä.
Ei suomalaisia naistenvaatteita voi ostaa kun ne on niin pirun rumia navettakolttuja, ämmivaatteita, tätirytkyjä tai pimatsuvaatteita. Ei osata suunnitella kivoja, siistejä ja muodikkaita vaatteita lanteikkaille ja isorintaisille, joilla on kapea vyötärö.
Suomalaiset vaatteet ovat kyllä rumia ja kalliita.
Naisten kengätkin on kuin tehty työkengiksi joillekin parkkipirkoille ja vanginvartijoille, lättäkoroin ja "tukevin lestein". Ainakin kestää vuosia, mutta estetiikka on kaukana esim italialaisista tai ranskalaisista.