Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen nainen tarvitsee urheiluvaatteet joka paikkaan? Rumaa!

Vierailija
15.08.2015 |

Ihan huvittavaa, kun pyörällä ei voi polkea metriäkään edes rauhallista vauhtia, kun pitää olla lenkkarit ja tuulipuvut, mutta tietysti käsilaukku! :D Keskustassakin shoppalussa urheilusandaalit ja urheiluvaatteet. Lähikauppaan kun kävelee, niin sama juttu, verkkapuku ja lenkkarit tai vaelluskengät tarvitaan vähintään. Silti kaikki ovat lihavia ja hemmetin hitaita niin liikkumisessa kuin reagoinnissa!

Ps. OIKEA urheilu (juoksu, maantiepyöräily, hiihto jne) ovat aivan eri asioita. Kaikki eivät varmasti ole myöskään juuri tulossa tai menossa urheilemaan.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja lienee vaateputiikin myyjä, jota harmittaa, kun ei saa mitään myytyä. Muutoin en tuonkaltaista raivoa voi ymmärtää. Huhhuh!

Vierailija
42/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat unisex-kansaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kamalaa ja kauheaa kun jollakin on jotakin mitä minulla ei ole.

Vierailija
44/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen personal trainer, joten työni puolesta liikun lähes jatkuvasti urkkavaatteet päällä.

Vierailija
45/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet urheiluvaatteet on kyllä oikeasti paljon paremman näköisiä kuin vaikka jotkut Nanso/Marimekko-trikoorytkyt yhdistettynä huonosti istuviin farkkuihin. Urheilullinen elämäntapa ja tyyli on nyt muodissa.

Vierailija
46/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:20"]Voi voi kamalaa ja kauheaa kun jollakin on jotakin mitä minulla ei ole.
[/quote]

Voi, olen niin kateellinen suomalaisten "naisten" pieruverkkarityylistä! Sinä sen huomasit. Pakko tunnusta....oih voih!

Vierailija
47/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vitun väliä sillä on miten muut pukeutuu KAUPPAAN :-D hanki oma elämä, ap kulta.

Vierailija
48/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta urheiluvaatteet ovat epämukavia jopa urheillessa. Miksi pitää verhoilla itsensä johonkin sikakireään polyesteriin? Itse lenkkeilen väljissä viskoosikapreissa ja puuvillatopissa.

Vierailija
49/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittan taas näitä suomalaiset naiset sitä tätä tota aloitulsia! Eipä ne suomalaiset miehetkään trendikkyydellä loista, miks vitussa naisten pitäis? Eiks vaan vois olla tyytyväinen siihen mitä on,
suomalainen nainen käy töissä ja elättää itsensä. Venäläinen nainen ei. Jos suomalainen nainen on muutaman vuoden hoitovapaalla omien lastensa kanssa niin siitäkin jo vingutaan. Ei ****tana!!

Vierailija
50/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aloittajaa tässä naisten pukeutumisessa ärsyttää? Sitä enemmänhän sinä mekkoinesi ja korkkareinasi porukasta nouset esille ja saat haluaamasi huomiota, jos kaikki muut kerran pukeutuu mukavasti, rennosti mutta sinusta tyylittömästi. Suurin osa pukeutuu rennosti ja urheilullisesti koska se on helppoa ja mukavaa eikä ole tarvetta olla esillä tai kiinnittää huomiota. Suomessa naisetkin pukeutuu kuten haluaa, koska elämä ei  nyt vaan ole kiinni siitä, mitä miehet ajattelee ja olenko koko ajan tarpeeksi viehättävä ja hyväksyttävä. Mitä väliä, mitä muut ajattelee, pääasia kun kelissä kun kelissä on helppo liikkua ja toimia. Juhliin toki pukeudutaan sitten juhlan arvoisesti, harva häihin tai rippijuhliin urheilutopissa, capreissa ja lenkkareissa saati "tuulipuvussa" lähtee.

Vierailija
51/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää, miksi Suomessa ylipäänsä säässä kuin säässä poljetaan hampaat irvessä tuulipuku tai mikä lie sateen kestävä asu päällä pyörällä. Omasta mielestäni pyöräily on perseestä, itse kuljen joko kävellen tai autolla ja normaaleissa vaatteissa. Urheiluasun laitan päälle kun lähden urheilemaan. Monelle suomalaiselle kai kauppaan menokin on urheilua ja pitää pukeutua sen mukaisesti :D

Vierailija
52/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin pidän lenkkareita ihan arkikenkinä. Monta kertaa on tullut todettua että ei vaan ole parempia kenkiä lenkkarit. Istuvat jalkaan ja ei muuten ikinä ala jalat särkemään edes niissä pisimmissä kauppareissuissa.
Käytän toki myös korkkareita ja muita tasapohjaisia kenkiä mutta edelleen lenkkarit ovat parhaat. Jos jotakuta haittaa se että käyn kaupassa lenkkareilla niin voi elämä sentääs.

Vierailija
53/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:22"]Minusta on hienoa, että suomalaiset osaavat vielä pukeutua käytännöllisesti.
[/quote]

Siis. Käytännölliset vaatteet on juuri se ongelma suomalaisten pukeutumisessa. Itse olen todellakin pukeutumisdiiva, enkä kilon paloinakaan lähtisi juoksutrikoissa mihinkään muualle kuin sinne lenkkipolulle. Naiset täälläkin vouhkaavat siitä, että legginsit eivät ole housut - juoksutrikootko sitten on? :D hyvin istuvat, omaan vartalotyyppiin sopivat vaatteet ovat kyllä käytännöllisiä. Vaatteita kuuluu olla erilaisia eri tilaisuuksiin.

-diiva 23v

Vierailija
54/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:22"]Minusta on hienoa, että suomalaiset osaavat vielä pukeutua käytännöllisesti.
[/quote]

Siis. Käytännölliset vaatteet on juuri se ongelma suomalaisten pukeutumisessa. Itse olen todellakin pukeutumisdiiva, enkä kilon paloinakaan lähtisi juoksutrikoissa mihinkään muualle kuin sinne lenkkipolulle. Naiset täälläkin vouhkaavat siitä, että legginsit eivät ole housut - juoksutrikootko sitten on? :D hyvin istuvat, omaan vartalotyyppiin sopivat vaatteet ovat kyllä käytännöllisiä. Vaatteita kuuluu olla erilaisia eri tilaisuuksiin.

-diiva 23v
[/quote] En ole koskaan nähnyt kenenkään suomalaisen menevän juhliin verkkarit päällä, mutta sen sijaan kaupassa käynti, shoppailu, lentokoneessa matkustaminen, Hesessä syöminen tms. ei omasta mielestäni kuulu tilaisuuksiin, joita varten puhtaat collarit ja vaikka musta T-paita olisivat jotenkin täydellisen sopimattomat. Ravintolaillalliset, vierailut vähän harvemmin nähtävällä ihmisellä, sekä tietysti erilaiset häät, hautajaiset tms. ovat asia erikseen ja sellaisiin suomalaiset miehet ja naiset mielestäni osaavat pukeutua siististi ja asiallisesti.

Vierailija
55/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:49"]Minua ihmetyttää, miksi Suomessa ylipäänsä säässä kuin säässä poljetaan hampaat irvessä tuulipuku tai mikä lie sateen kestävä asu päällä pyörällä. Omasta mielestäni pyöräily on perseestä, itse kuljen joko kävellen tai autolla ja normaaleissa vaatteissa. Urheiluasun laitan päälle kun lähden urheilemaan. Monelle suomalaiselle kai kauppaan menokin on urheilua ja pitää pukeutua sen mukaisesti :D
[/quote]

Suomessa on suurimman osaa ajasta paska keli, helkutin korkea verotus ja autoilu kallista. Kylöä etelä eurooppalaisten kelpaa koreilla kun aurinko paistaa joka päivä ja me suomalaiset (myös trikoissa kulkevat naiset) kustannamme heidän elämän.

Vierailija
56/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä asut??? Ei meillä ole tuota muotia.

Vierailija
57/67 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdit aktiivisuusrannekkeen ja askelmittarin ja gps seurantalaitteet ja selfiekepit.

tottakai ne laskevat sentin tarkkuudella matkan yms, ( virhemarginaali vain 50%  kun testasivat ne)

ja kalorit myös yhtä tarkasti,,,,

ja pakolliset selfiet (tottakai yläviistosta)ja sitten äkkiä kirjoittamaan nettiin että kui ahkera ja reipas oli,vaikka nyt kävikin vain parvekkeella.

Vierailija
58/67 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipukuja monasti perusteellaan niiden käytännöllisyydellä suomalaiseen ilmastoon ja huonoon säähän. Mutta eihän tuulipuku mikään huonon sään asu ole, syksyinen vesisade on tuulipukumamman pahin vihollinen. Ei tarvi kuin varttitunnin reipas sadekuuro niin tuulipukumamma on kastunut kylmästä vedestä läpimäräksi huolimatta "käytännöllisestä" pukeutumisestaan.

Vierailija
59/67 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:00"]

Kun menen naapurin Lidliin, voin kyllä pukeutua lähestulkoon aamutakkiin. Kauppa ei ole mulle varsinainen näyttäytymispaikka.

[/quote]

Mä olen tällaisen aamutakissa kaupassa kävijän bongannu. Tosin sille taisivat soittaa kaupan puolesta ambulanssin. Ei meinaan ollu kaikki hissit menossa ylös, etten välttämättä suosittele kokeileen.

Vierailija
60/67 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on miten joku pukeutuu :D itse tosin käytän urheilu vaatteita vain salilla ja lenkillä.. ymmärrän kyllä miksi ihmiset haluavat käyttää urheilu vaatteita muutenkin koska ovat hyvät päällä :) ei purista mistän ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan