Anopin muutto
Ollaan mieheni kanssa jo 6kk sitten ostettu liput erääseen konserttiin.
Eilen anoppi oli ilmoittanut miehelleni, että hänen muuttopäivä on eräs tietty lauantai. Kuinka ollakaan, on sitten juuri se sama lauantai kuin on se konserttti.
Mitäs nyt? Mies pitää itsestänselvänä, että menee muuttamaan äitiään.
Sanoin, että muistatko, että meillä on ne liput samalle päivälle. Ei muistanut. Aikoo nyt kuitenkin mennä auttamaan muutossa.
Ja mulle, sanoi että voi mennä sinne konserttiin autolla suoraan muutosta, ehkä ne muuttovaattet päälläkin. Mun pääsemisestä konserttipaikalle ei puhunut mitään.
Niinpä nin. Ja kun puhe oli alustavasti, että mennään julkisilla jos vaikka jäätäis kaupunkiin konsertin jälkeen yöelämään.
En oikein tiedä mitä ajatella.
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:20"]
Sanoisin että mene muuttamaan ja muuta omatkin tavarat samalla, siis jos yhdessä asutte, veisin lipun ja lähtisin jonku ystävän kanssa. :)
[/quote]
Mieli tekisi :)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:20"]
Sanoisin että mene muuttamaan ja muuta omatkin tavarat samalla, siis jos yhdessä asutte, veisin lipun ja lähtisin jonku ystävän kanssa. :)
[/quote]
Mieli tekisi :)
[/quote]
Niin minä ainakin tekisin. :D jos jotain on sovittu kauan aikaa sitten ni kyllä minunmielestä se pitää silloin tehdä niinkuin on sovittu, eikä yksipuolisesti ilmoittaa muutoksista. -2
Siis anoppi muuttaa juuri konsertin aikana? Vai sittenkin jo aamusta, jolloin miehesi pääsee illaksi konserttiin?
Miten avuton olet, jos et kykene itse konserttipaikalle menemään? Tulisin hulluksi, jos minulla olisi puoliso, joka roikkuu käsipuolessa eikä kykene yksinään yksinkertaiseen siirtymää koti-konserttipaikka. Enkä todellakaan ymmärrä, miten oman auton käyttö estää kaupungin yöelämän? Autoa saa ajaa yölläkin, ei poliisi sitä kiellä. Olen kokeillut, hyvin meni.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:20"]
[/quote]
Äitiä ei saa auttaa? Onko sinua koskaan autettu?
Sinänsä ihmettelen millä tavoin auton mukaanotto estää yöpymisen hotellissa, ei pidä juoda niin paljon ettei pysty seuraavana päivänä ajamaan.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:20"] Sanoisin että mene muuttamaan ja muuta omatkin tavarat samalla, siis jos yhdessä asutte, veisin lipun ja lähtisin jonku ystävän kanssa. :) [/quote] Mieli tekisi :) [/quote] Niin minä ainakin tekisin. :D jos jotain on sovittu kauan aikaa sitten ni kyllä minunmielestä se pitää silloin tehdä niinkuin on sovittu, eikä yksipuolisesti ilmoittaa muutoksista. -2
[/quote]
Syy muutokseen on siis sivuseikka?
Äidin muutto vs. konsertti, häh? Saa olla aika törppö jos ei auta omaa äitiään muuttamaan. Tuollaisesta syystä peruisin konsertin heti itsekin ja menisin auttamaan anoppia.
Anopit on just tollasia! Ne urkkii selville pojan menot ja järjestää sitten jotain omaa juuri siihen aikaan. Esimerkiksi muuton niin, että tavarat saa viedä asuntoon vasta klo 18.00 ja muutto pitää olla hoidettu klo 22.00 mennessä, joten mieheltäsi menee juuri se konsertin aika muuttoon. On ne anopit kieroja! Melkein arvaan, että se on vielä organisoinut niin, että poika joutuu kuskaamaan äitiään edestakaisin joittenkin siivousriepujen kanssa, koska se nykyinen asunto täytyy olla siivottuna ehdottomasti klo 20.00, jolloin vuokranantaja tulee sen tarkistamaan. Näin sun mies tarvitsee auton koko iltapäiväksi, kun ensin ajetaan kangaskaupasta hakemaan verhoja jo iltapäivällä, pakataan autoa täyteen pikkusälää, sitten siivotaan uutta asuntoa ja palataan vanhaan jne.
Miksi anopit aina haluaa pilata miniöiltä kaiken? Ja miksi miniät ei ikinä halua, että puolisot auttaa äitiään? No kun on 6 kk sitten sovittu se konsertti.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:20"] Sanoisin että mene muuttamaan ja muuta omatkin tavarat samalla, siis jos yhdessä asutte, veisin lipun ja lähtisin jonku ystävän kanssa. :) [/quote] Mieli tekisi :) [/quote] Niin minä ainakin tekisin. :D jos jotain on sovittu kauan aikaa sitten ni kyllä minunmielestä se pitää silloin tehdä niinkuin on sovittu, eikä yksipuolisesti ilmoittaa muutoksista. -2
[/quote]
Mutta se mieshän on tekemässä ihan sovitusti! Missä tässä on se ongelma? Mies on muuttoapuna ja sitten menee konserttiin ihan kuten on aikanaan sovittu. Vai pitääkö teillä miesten tehdä tiliä ihan jokaisesta tavanomaisesta poikkeavasta askeleesta?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:36"]
[/quote]
Mutta se mieshän on tekemässä ihan sovitusti! Missä tässä on se ongelma? Mies on muuttoapuna ja sitten menee konserttiin ihan kuten on aikanaan sovittu. Vai pitääkö teillä miesten tehdä tiliä ihan jokaisesta tavanomaisesta poikkeavasta askeleesta?
[/quote]
Eipä mies kerkiä muuttopaikasta kotiin. Suihkuun ja vaatteidenvaihtoon ja sitten junaan, että ajoissa olisi konserttipaikalla.
Ja autoa ei voi jättää anopin luo, sitä tarvitaan seuraavana päivänä. Ja hotelliin ei jäädä, kun juna/bussi tuo yöllä kotiin.
No ihan oma anoppini on ollu sen verran vittupää minulle että en välttämättä auttais. Eipä sekään minua auttele, haukkuu kaljapäissää vaa joka kerta pystyyn. Ja ennenku väitetään että minä olin ensin kusipää häntä kohtaan, en ollut. Ensimmäinen kerta kun hermot meni sen ämmän kans, se tuli meille huutamaan, siis meidän kotiin, siitä että siellä sattui olemaan miehen eksä ostamassa minulta tatuointikonetta. Vaikka sehän ei anopin päätös ole ketä meillä on. Mieheni sitten heitti ihan oma-alotteisestu äitinsä ulos meiltä, pyysi minua tilaamaan vielä taksin äitillensä että menkööt kotia huutamaan. Enkä käskeny miestä häätämään äitiänsä, mutta jälkikäteen kauhea kysely minkätakia minä halusin hänet häätää, ei hänen lapsi ois itse häätäny. No hääspä kuitenki, mutta tätähän ei anoppi ymmärtäny. Toisella kerralla oltiin menossa anopinluo saunaan, kerkesin sanoa päivää ja käydä vessassa, sieltä tullessa mies sanoi äitillensä vittuuntuneen kuulosena, että me lähetää kotia, en tiedä vieläkään miksi, mutta anoppi soitteli perään mistä minä suutuin kun piti heti lähteä. Ja näitä esimerkkejä kun minä olen täyspaska miniä ois lukemattomia lisää, vaikken ois kerinny mitään edes sanomaan. Vasta meidän piti ajaa 150km, jotta voidaan siirtää hänelle peräkärry talon takaa talon eteen. Vaikka lähempää ois löytynyt siirtäjä kärryllä seuraavalle päivälle, joka oli sovittu jo. Noh, eipä tarvinnu tyttären tulla miehensä kanssa 7km päästä siirtämään kärryä seuraavana päivänä, koska me ajoimme 75km/suunta koska se piti saada heti pois talon takaa ku joku tulee sen ehkä viikon päästä hakemaan, tai myöhemmin.
Toiseksi, tilanne voisi olla toinen jos mies olisi kysynyt vaimon/tyttökaverin mielipidettä ja yhdessä suunnitelleet kuinka pääsisivät molempiin.
-2
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:50"]
[/quote]
[/quote]
Eipä mies kerkiä muuttopaikasta kotiin. Suihkuun ja vaatteidenvaihtoon ja sitten junaan, että ajoissa olisi konserttipaikalla.
Ja autoa ei voi jättää anopin luo, sitä tarvitaan seuraavana päivänä. Ja hotelliin ei jäädä, kun juna/bussi tuo yöllä kotiin.
[/quote]
Miksi mies ei voi ajaa autolla konserttikaupunkiin? Jotenkin nyt tuntuu siltä, että tästä tehdään tahallaan hankalaa.
Kerro nyt, miksi sitä autoa ei saa ajaa yöllä?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:14"]
Ollaan mieheni kanssa jo 6kk sitten ostettu liput erääseen konserttiin.
Eilen anoppi oli ilmoittanut miehelleni, että hänen muuttopäivä on eräs tietty lauantai. Kuinka ollakaan, on sitten juuri se sama lauantai kuin on se konserttti.
Mitäs nyt? Mies pitää itsestänselvänä, että menee muuttamaan äitiään.
Sanoin, että muistatko, että meillä on ne liput samalle päivälle. Ei muistanut. Aikoo nyt kuitenkin mennä auttamaan muutossa.
Ja mulle, sanoi että voi mennä sinne konserttiin autolla suoraan muutosta, ehkä ne muuttovaattet päälläkin. Mun pääsemisestä konserttipaikalle ei puhunut mitään.
Niinpä nin. Ja kun puhe oli alustavasti, että mennään julkisilla jos vaikka jäätäis kaupunkiin konsertin jälkeen yöelämään.
En oikein tiedä mitä ajatella.
[/quote]
Ja eipä aikaakaan kun tämä prinsessa on täällä piipittämässä, kun hirviöanoppi ei suostu perumaan varaamaansa teatteria ja hoitamaan pikku lillipetteriä kun mamilla on tärkeä meno :D :D
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:20"]Sanoisin että mene muuttamaan ja muuta omatkin tavarat samalla, siis jos yhdessä asutte, veisin lipun ja lähtisin jonku ystävän kanssa. :)
[/quote]
Sama. Ihan kuin anopin muutto menisi meidän sopimamme menon edelle, johon liputkin ostettu.
Täällä monelle tuntuu olevan ok järjestää oharit sovitulle menolle, johon tuskin on ihan halvat liputkaan?
Syy tässä nyt on toissijainen, kun ei kuitenkaan kenenkään terveydestä tms ole kyse.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 11:05"]
Täällä monelle tuntuu olevan ok järjestää oharit sovitulle menolle, johon tuskin on ihan halvat liputkaan? Syy tässä nyt on toissijainen, kun ei kuitenkaan kenenkään terveydestä tms ole kyse.
[/quote]
Joo, kunhan tulevaisuudessa varautuu sitten vaan siihen, ettei sieltäkään päin sitten välttämättä apua heru. Niittää mitä kylvää.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 11:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi mies ei voi ajaa autolla konserttikaupunkiin? Jotenkin nyt tuntuu siltä, että tästä tehdään tahallaan hankalaa.
[/quote]
Kyllä voi ajaa. Mutta muutaman kaljan yms jälkeen ei voi ajaa kotiin. Ja silloin auto jää sinne kaupunkiin. Käsitätkö? Ja sitä autoa tarvitaan seuraavana päivänä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 11:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä voi ajaa. Mutta muutaman kaljan yms jälkeen ei voi ajaa kotiin. Ja silloin auto jää sinne kaupunkiin. Käsitätkö? Ja sitä autoa tarvitaan seuraavana päivänä.
[/quote]
Ja nyt tulemme ydinkysymykseen: onko miehen aivan välttämätöntä juoda, jos autoa tarvitaan seuraavanakin päivänä? Olettaen, että sitä autoa tarvitsette mies ja sinä eikä joku randomtyyppi.
Olen käynyt lukuisissa konserteissa ja monta kertaa jatkoilla niiden jälkeen, nauranut paljon ja pitänyt hauskaa ja silti ajanut omalla autolla kotiin. Kukaan ei ole pakottanut juomaan ja hauskaa on silti ollut.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 11:05"]
Täällä monelle tuntuu olevan ok järjestää oharit sovitulle menolle, johon tuskin on ihan halvat liputkaan? Syy tässä nyt on toissijainen, kun ei kuitenkaan kenenkään terveydestä tms ole kyse.
[/quote]
Mitkä oharit? Mies ehtii muuttoon ja mies ehtii konserttiin ja mies ehtii jatkoille. Missä tässä on ne oharit?