Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestänne kohtuullista, kun eläkkeellä oleva äitini pyytää maksamaan kulujaa?

Vierailija
12.03.2022 |

Äitini elää siis minimituloilla. Pyytää maksamaan mm. kuntosalijäsenyytensä.

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Et ole äitisi huoltaja ts. Elättäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa voit ,lainaa .. 

Vierailija
4/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalijäsenyys auttaa häntä pysymään kunnossa. Voithan sinä maksaa sen ja sanoa vaikka, että se on joululahja. Mutta jos alkaa vallan lokkeilemaan, kannattaa miettiä.

Vierailija
5/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äidille ole työt maistunut aikoinaan? Nyt maksaa siitä.

Vierailija
6/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Jos sinulla on kunnon tulot, on kai kivempi auttaa kuin antaa toisen kärsiä. Iäkkäälle tekee kuntosali hyvää, jos tykkää siitä. Sukulaisenne voivat auttaa ehkä. Tai sitten sinun pitää ajaa politiikkaa että tuet nousevat, ei leikata.

Vierailija
7/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ei ikinä pyytäisi rahaa. Mutta jos eläisi tiukassa tilanteessa, auttaisin vapaaehtoisesti.

Vierailija
8/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen terve ihminen on velvollinen tekemään työtä ja maksamaan työnantajansa kanssa (osa palkkaa) eläkemaksut. Niistä se eläke kertyy. Kun TEL-vuosia on 40, eläke on ainakin 60 % palkasta ja verotuskaan ei kaikkea vie.

Vierailija
9/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole. Itse on vastuussa eläkkeestään ja sen koosta.

Vierailija
10/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana sairaalassa. Palkka 1600€/kk eläke 960€.

Vierailija
11/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisilla ihmisillä/pitkäaikaissairailla on pieni eläke, vaikka olisivat ikänsä töitä tehneet. Kannattaisi miettiä myös tätä nykyään, millä tulevaisuudessa kompensoidaan esim. nollatuntisopimuslaisten/pätkätyöläisten eläkkeet.  Ihmiset on kyllä niin epäempaattisia ja itsekkäitä nykyään, että voi olla ihan hyvä, jos joudutaan yhteisvastuuseen jonkin isomman asian edessä.

Vierailija
12/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei usein mitään pyydä eikä tavaksi ota, niin maksaisin kuntosalijäsenyyden. Se on hyvä harrastus, että ei jää paikoilleen rapistumaan. Onhan sitä itse paljon velkaa omalle äidille ja jotain voi näin lahjana takaisinkin antaa, ihan konkreettista. Tietysti toivoisin, että äiti siellä kuntosalilla myös säännöllisesti kävisi ja arvostaisi sitä.

Vierailija
13/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkkani on verojen jälkeen 2200 e. Äiti siis ei ollut työelämässä. Ap

Vierailija
14/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
15/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalijäsenyys auttaa häntä pysymään kunnossa. Voithan sinä maksaa sen ja sanoa vaikka, että se on joululahja. Mutta jos alkaa vallan lokkeilemaan, kannattaa miettiä.

Kuntoilla voi mielinmäärin ihan ilmaiseksi. Miksi pitäisi mennä johonkin kuntosalille, hikisiä ja limaisia laitteita vemputtamaan kun ihan kotioloissa voi kuntoilla ja maanteitä ym löytyy varmasti jos ulko-oven vaivautuu avaamaan. Sinne vain reippailemaan, venyttelemään ja punnertamaan. Ei tarvitse kuunnella ähinää, kolinaa, piereskelyä, läähätystä... eikä maksa mitään.

Se sali-innostus kuitenkin lopahtaa alkuunsa, kun siellä tulee hiki ja nuo edellämainitut muut haitat. Eikä kuntokaan kohene äänikirjaa kuuntelemalla.

Vierailija
16/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö äidille ole työt maistunut aikoinaan? Nyt maksaa siitä.

Se on teillä nyky jonneilla liian helppoa. Vanhemmat ikäluokat ovat käyneet useamman vuoden töissä ilman, että kerryttävät eläkettä ja maksaneet teidän äitien porsimisen ja teidän tissiposkien elämän alkua...

Vierailija
17/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali ei välttämätön. Osallistuisin ruoka yms kuluihin.

Vierailija
18/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Sun äiti on varmaankin tehnyt sun hyvinvoinnin eteen kaikkensa. Salikortti on mielestäni kohtuullinen vastalahja hyvinvoinnin ylläpitämiseen.

Tietysti äiti-lapsisuhteita on niin monenlaisia, joten ei tämä tietenkään aukotonta ole. Jos on kovin marttyyriäiti tai jotain muuta manipulointia taustalla, niin sitten eri asia.

Vierailija
19/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä minkä verran sinulla itselläsi on kuluja.

Mun eläke on suunnilleen sama kuin äidilläsi, mutta sillä on pärjättävä.

Ikänä ei minun lapset ole minua auttaneet mitenkään, päinvastoin olen joutunut lainata niille joskus rahaa. Mä kadehdin äitejä, joista lapset välittää.

Vierailija
20/128 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö sun omat rahat siihen että maksaisit äidin kuntosalijäsenyyden? Onko äiti ollut sulle hyvä äiti? Näitä asioita punnitsisin.

Liikkua voi kyllä ilmaiseksikin.