Liminkalaisperheen tulipalo - miksi lapset yksin??
Minkäikäinen mahtaa vanhin lapsi olla? Muissa maissa on heitteillejättö jättää lapset yksin kotiin. Juuri tulipalo on yksi syy miksi aina tarvitaan aikuinen lasten kanssa paikalla!! Jutun mukaan ainoa toimeen ryhtynyt on ollut naapurin mies. Suomessa on omituinen tapa jättää lapset yksin.
Suvianne Lasanen teki lähtöä kylille miehensä Tapanin kanssa eilen illansuussa ennen kello viittä, kun he huomasivat 6-vuotiaan Paavo-poikansa livahtavan ulos autotallista, perheen kotitalon vieressä sijaitsevasta erillisrakennuksesta.
....
Suviannen mukaan suurin kiitos kuuluu paitsi palokunnalle myös perheen naapurille Reijo Miettuselle, joka oli välittömästi paikalla valmiina tositoimiin.
Kommentit (71)
Mun mielestä ajattelematonta antaa lapsen (koko) nimi julkisuuteen, eiköhän tuossa ole muutenkin jo riittävästi rangaistusta. Tulipalo on lapselle rankka juttu jo itsessään. Haittaako nimen julkaiseminen esim työnhakua aikuisena ?
Se mies on facebookissa ja elämänkoululainen.
Tollanen penikka ansaisis kunnon selkäsaunan, eikä mitään lässytystä "tarpeeksi rangaistusta tulipalosta"
Voe tsiisu!
Muija teurastaa itse kasvattamansa lampaat.
Vanhin vasta 12? Eli alakouluikäinen.
minulla on nuorempi tota vuoden vanhempi ja vanhempi 20 v, voin lähtee yksin vaikka pitkäksi viikonlopuksi Pariisiiin. (En aiemmin edes harkinnut)
Tuossa perheessä pitäisi malttaa vielä kasvattaa ja odottaa vuosia, ennenkuin voi jättää keskenään.
Ei alakouluikäistä voi jättää vahtimaan ylivilkasta 6 vuotiasta.
Moni pitää vanhinta lasta liian aikaisin isona, isompana kuin onkaan....
tuolla 12 veellähän on vielä 3 vuotta vielä kivoihin moporälläilyihin.
jne jne. Kakaroita kaikki vielä.
Jos Paavo olis mun poika, olisi hän mun mukana kauppareissuillakin... Paavosta kuullaan vielä :(
Lueskelin blogia ja ihmettelen että vasta tänä vuonna useamman lapsen jälkeen tajunnut ettei lasta saa jättää veteen vahtimatta. Melkoisia elämänkoululaisia. Hyvällä tuurilla säilyneet tähän asti hengissä.
http://karppausjaperhe.blogspot.fi/search/label/lapset
Tässäkin suurperheessä isoimman lapsen päälle sälytetään hoitovastuuta sisaruksistaan.
Niin siis tolla eukolla meinannut hukkua tuo pikkuvauvakin
No se oli vanha talo jossa oli samassa rakennuksessa autotalli ja puulato... Siellä vanhassa olohuoneessa oli ne vaatteet tallessa. En hirveesti siellä huutelis ku et tiiä asiasta mitää.
Auts, niillä on kaksosetkin, syntyneet 2014