2-vuotiaan korvakipu
Kuinka nopeasti viette yleensä korvakipuisen lapsen lääkäriin/päivystykseen? Meillä 2-vuotias heräili viime yönä useaan otteeseen ja valitti korvakipua, on ollut pitkään flunssassa. Mietiskelin vaan et pärjäiskö tässä maanantaihin saakka että pääsis omalle terveysasemalle. Ei tarvis lähtee päivystykseen jonottaan..
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 08:54"]
Sulla ei ilmeisesti oo itellä ollu korvatulehdusta aikuisena? Mulla on - ja siinä kyllä tulee lääkäriä ikävä ihan saman tien! Eli mars sinne päivystykseen niin kuin olisit jo.
[/quote]
Ai, pystyykö se lääkäri poistaa sen kivun samantien?
Siihen saa lääkkeet jotka auttaa melkein samantien!
Apteekista saa puuduttavia korvatippoja ja anna särkylääkettä. Ihan hyvin voi seurata maanantaihin saakka jos nuo konstit auttavat. Korvatulehdus voi mennä myös itsestään ohi.
Annoitko särkylääkettä? Jos särkylääke auttaa hyvin ja lapsi voi sen turvin hyvin, niin voit jäädä seuraamaan. Jos lapsi on kivulias särkylääkkeen annon jälkeenkin, niin vie lääkäriin.
Itse olen viennyt lapsen saman tien. Sama juttu jos itsekin tarttee lääkäriä, niin kyllä sinne menen enkä jää odottelee vaivojen kanssa.
Annoin särkylääkettä ja aamuyön nukkui jo paremmin. Nyt ihan pirteä. Täytyy käydä ostaan noita puuduttavia tippoja ja seurailla vointia. Jos pärjättäis maanantaihin saakka niin vien omalle ta:lle lääkäriin tuon pitkään jatkuneen flussankin takia. Mielellään pärjäis ilman antibioottikuuria tämänkin taudin . -ap
Sulla ei ilmeisesti oo itellä ollu korvatulehdusta aikuisena? Mulla on - ja siinä kyllä tulee lääkäriä ikävä ihan saman tien! Eli mars sinne päivystykseen niin kuin olisit jo.