Viime päivinä huolestuttavan moni kirjoittelee tänne miten aikoo paeta juuri silloin kuin teitä tarvitaan
Itse henkilökohtaisesti en aijo, aijotko sinä?Saapumiserä ja sotilasarvo alle.
T. I/04 reservin kersantti
Kommentit (252)
En haluaisi lähteä.
Mutta olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva nainen, jolla on kolme alaikäistä lasta. Pystyisin työskentelemään sodan aikana vaikka ja missä, mutta luultavasti en kelpaa minnekään. Lapsia en yksin halua lähettää mihinkään, joten toki lähtisin evakkoon heidän kanssaan.
Lähtö tuntuisi pahalta myös siksi, että mies jäisi tänne sotimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on kyllä isänmaallisuus huipussaan... Mihin tänne Venäjää tarvitaan jos suomalaiset on näin hyvin toistensa kurkussa?
Tässä on takana yksi trolli, joka tehtailee näitä juttujaan moneen eri ketjuun. Myös osa isänmaallisista ilmoituksista mukamas eri ihmisten kirjoittamina on kuitenkin hänen itsensä kirjoittamia. Mutta hyökkää niitä kohtaan, jotka kertovat pakenevansa. Tarvitsee jostain sairaasta syystä mielikuvia ihmisistä, jotka pakotetaan sotimaan ja tekemään työtä pommitusten keskellä.
näin todettiin toisessa ketjussakin. voisi alkaa ilmiantamaan koska tämä jankkaaja ei osaa esittää mitään laki pykäliä eikä perusteluja väitteelleen vaan aloittaa laulunsa alusta väittäen että jokainen on rintamalle sopiva.
Etkö osaa katsoa mitään itse, kaikki pitää hakea valmiiksi vai. Netissä on Finlex, josta voit lukea.
laki pykälät on kahlattu läpi.
haluaisin kuulla ne sinun perustelut missä kohdin lakia väitetään niin kuin sinä väität!
tässä esimerkki suomen laista joka on tuttu kaikille jotka on käyneet kutsunnoissa.
Tuo ei ole finlex. Ja wikipedia ei ole täysin luotettava
ASEVELVOLLISUUSLAKI
1.1 Asevelvollisuuslaki ja valtioneuvoston asetus asevelvollisuudesta, muu asiaa koskeva lainsäädäntö
https://puolustusvoimat.fi/documents/1948673/2015558/Terveystarkastusoh…
Tuo on vuodelta 2012 eikä ole finlex
se on voimassa oleva suomen asevelvollisuuslaki. tossa sama finlexistä
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071438?search%5Btype%5D=p…
ennekuin alat itkemään kun on 2007 voit huomata että tossa sivussa lukee:
Ajantasainen lainsäädäntö
Säädöksiä seurattu SDK 145/2022 saakka (julkaistu 1.3.2022).
Päivitetyt säädöstekstit, joissa lakiin tai asetukseen tehdyt muutokset sisältyvät säädöstekstiin.
Niin? Eli asiat on niinkuin sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen suunnittelut vain sitä, miten saan lapset tarvittaessa turvaan.
Lapsesi joutuvat valitettavasti Venäjän tulilinjalle. Heidän turvallisuuttaan ei voi taata.
Suomilainen mies on kuin nainen
T. Iskender 42
Vierailija kirjoitti:
Äitejä ja lapsia tuskin mihinkään tarvii. Helpompi niiden sotilaidenkin keskittyä sotimaan kun vaimot ja tyttöystävät on turvassa. Sodassa oikeasti rais ka taan edelleen naiset.
Onneksi en ole nainen. Naisia tosiaan raiskataan sodassa, mutta ei mihinkään turvaan vaan naiset rintamalle myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitejä ja lapsia tuskin mihinkään tarvii. Helpompi niiden sotilaidenkin keskittyä sotimaan kun vaimot ja tyttöystävät on turvassa. Sodassa oikeasti rais ka taan edelleen naiset.
Vaimot ja tyttöystävät pyörittää yhteiskuntaa kun miehet sotii. Ei täältä sodan alettua pääse pois.
Eipä tuolla ukrainassakaan kukaan mitään pysty pyörittämään.
Sitä se sota on. Se tehdään mitä niissä olosuhteissa pystytään. Ruokaa sielläkin syödään joka päivä.
Eipä kuule syödä. Eipä juoda edes vettäkään edes monessa paikassa. Nälkään ja janoon nääntyvät siviilit ei auta armeijaa mitenkään.
Mihin perustuu av: llä pyörivä väite ettei Suomesta pääse pois kun on sota? Muistakin maista pääsee pois, mut Suomi olisi jokin poikkeus?
Suomessa on eri lait kuin muualla. Meitä on vähemmän niin väkeä tarvitaan.
Täällä on monta kertaa jo selitetty tuo asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis eiköhän kaikki oteta mukaan, oli koulutusta tai ei... Lait kato muuttuu tosi tilanteessa.
Ukrainassakin otetaan jopa vangit...
Sillon on kaks puolta, valitse itse tai sun puolesta valitaan
leikitääs tätä ajatusleikkiä pitemmälle kun muuten ei tämä tunnu uppoavan lukuisista viesteistä ja ketjuista pitemmälle.
sinä olet armeijan mies ja vastassasi on suomalainen jussi joka kieltäytyy aseista mitä aiot tehdä?
En kannata, mutta noin tehtiin viimeksi:
SINUN LINKKISI KERTOO SEURAAVAA:
Talvi- ja jatkosodan aikana pantiin täytäntöön noin 550 kuolemanrangaistusta, joista ehkä 90 prosenttia annettiin vakoilijoille ja tuhotöiden tekijöille.
(prosentti laskua tähän väliin 10% 550 on 55 henkeä jotka teloitettiin muista syistä. kuten esimerkiksi mielenterveydellinen sairaskohtaus kuten psykoosi jossa sotilas vaarantaa muut )
Taistelutilanteissa ja niiden yhteydessä esimiehen ampumisoikeutta sotapelkuruudesta käytettiin joitakin kertoja.
Kaksi teloitusta suoritettiin selkeästi lain vastaisesti: toisessa tapauksessa tuomittu oli alle 18-vuotias, ja toisessa tuomio pantiin täytäntöön tuomitun tekemän armonanomuksen käsittelyn ollessa vielä kesken.
Kuolemanrangaistuksen kielto kirjattiin 1995 perustuslakiin osana perusoikeusuudistusta[39]. Sama kielto otettiin myös vuonna 2000 voimaan tulleeseen uuteen perustuslakiin
yhtäkään aseistakieltäytyjää ei tel
oitettu tuolloin vaan sotilaita.
noh, eikös arndt pekurinen kylläkin teloitettu. samaa mieltä olen kyllä siitä että suomalaisten julmuutta omaa väestöä kohtaan on jälkikäteen liioiteltu. tiedän mm. porukkaa jotka on sodasta vapautettu mielenterveydellisistä syistä, yleinen narratiivi on että mielenterveysongelmaiset suomen sodissa ns. hakattiin ruotuun
joo silloin oli silloin ennen.
Monessa tarinassa nousevat esiin ne päällystön jäsenet, jotka menettivät paineessa järkensä.Esikunnasta tuttu kapteeni heilutti pistooliaan puolihulluna. Kapteeni huusi: "Nyt taistelemme tässä! Jokainen, joka poistuu luvattani, ammutaan!" (Veikko Pystynen)
Hän taisi olla ihan sekaisin, kun totesi, etten noudattanut käskyä. Hän aikoi ampua minut! Veikko pelasti henkeni, kun otti aseen pois. (Veikko Hämäläinen)
https://yle.fi/uutiset/3-9816288nykyään on nykyään ja sillä on oma nimi: moderni sodankäynti.
en tiedä miten ennen viime sotia käytiin läpi asepalvelus kelpoisuutta mutta nykyään se on paljon tiukempi koska kehitys on myös tuonut teknologiaa ja muita tekijöitä joiden käyttö lisää vastuuta.
nimenomaan, tarinat on tarinoita. kokonaiskuvan saaminen voi olla hankalampaa. pointti oli että kumpaakin on tapahtunut, ihmisethän siellä sodassakin on ja hyvä virkamies/lääkäri voi esim vapauttaa monia sotaan kykenemättömiä sodasta kun taas huono ei vapauta ehkä ketään.
Olen 31-vuotias mies, joka työskentelee matalapalkkaisessa työssä. Mulla ei ole muijaa, eikä lapsia. Olen hieman ylipainoinen, mut se on mahdollista laittaa kuntoon muutamassa kuukaudessa. Mä ainakin lähden sotimaan jos niin käy. Mulla ei ole mitään hävittävää ja sotiminen ainakin tarkoittaa, että teen jotain tärkeää. Yrittäisin ottaa mahdollisimman monta vihollista mukanani ennen kuin lähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on kyllä isänmaallisuus huipussaan... Mihin tänne Venäjää tarvitaan jos suomalaiset on näin hyvin toistensa kurkussa?
Tässä on takana yksi trolli, joka tehtailee näitä juttujaan moneen eri ketjuun. Myös osa isänmaallisista ilmoituksista mukamas eri ihmisten kirjoittamina on kuitenkin hänen itsensä kirjoittamia. Mutta hyökkää niitä kohtaan, jotka kertovat pakenevansa. Tarvitsee jostain sairaasta syystä mielikuvia ihmisistä, jotka pakotetaan sotimaan ja tekemään työtä pommitusten keskellä.
näin todettiin toisessa ketjussakin. voisi alkaa ilmiantamaan koska tämä jankkaaja ei osaa esittää mitään laki pykäliä eikä perusteluja väitteelleen vaan aloittaa laulunsa alusta väittäen että jokainen on rintamalle sopiva.
Tätä samaa trollaamista on jatkunut usean päivän ajan eri ketjuissa. Aina sama virsi. Kehtaa vielä esiintyä eri henkilöinä. Lähtisi Ukrainaan, jos kerran aihe kiinnostaa näin paljon. Ukrainassa soditaan myös Suomen puolesta. Trolli voisi oikein hyvin toteuttaa velvollisuudentuntoaan siellä. Ehkä myös oppisi ymmärtämään paremmin pakenevia ihmisiä.
Oikeesti minkälaisia "miehiä"meillä täällä on.?!?!
Verrattuna Ukrainannurhoihin mua hävettää ja oksettaa meidän tissiposki ns miehet 🤮
Juostaan karkuun ja haukutaan naiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen 31-vuotias mies, joka työskentelee matalapalkkaisessa työssä. Mulla ei ole muijaa, eikä lapsia. Olen hieman ylipainoinen, mut se on mahdollista laittaa kuntoon muutamassa kuukaudessa. Mä ainakin lähden sotimaan jos niin käy. Mulla ei ole mitään hävittävää ja sotiminen ainakin tarkoittaa, että teen jotain tärkeää. Yrittäisin ottaa mahdollisimman monta vihollista mukanani ennen kuin lähden.
Tai sitten olet trolli, joka vastailee itselleen. Sinäkin voit lähteä jo nyt - Ukrainaan taistelemaan myös Suomen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Olet hieno mies ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa katsoa mitään itse, kaikki pitää hakea valmiiksi vai. Netissä on Finlex, josta voit lukea.
laki pykälät on kahlattu läpi.
haluaisin kuulla ne sinun perustelut missä kohdin lakia väitetään niin kuin sinä väität!
tässä esimerkki suomen laista joka on tuttu kaikille jotka on käyneet kutsunnoissa.
Tuo ei ole finlex. Ja wikipedia ei ole täysin luotettava
ASEVELVOLLISUUSLAKI
1.1 Asevelvollisuuslaki ja valtioneuvoston asetus asevelvollisuudesta, muu asiaa koskeva lainsäädäntö
https://puolustusvoimat.fi/documents/1948673/2015558/Terveystarkastusoh…
Tuo on vuodelta 2012 eikä ole finlex
se on voimassa oleva suomen asevelvollisuuslaki. tossa sama finlexistä
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071438?search%5Btype%5D=p…
ennekuin alat itkemään kun on 2007 voit huomata että tossa sivussa lukee:
Ajantasainen lainsäädäntö
Säädöksiä seurattu SDK 145/2022 saakka (julkaistu 1.3.2022).
Päivitetyt säädöstekstit, joissa lakiin tai asetukseen tehdyt muutokset sisältyvät säädöstekstiin.
Niin? Eli asiat on niinkuin sanoin.
missä vaiheessa sanoit ettei kaikki joutuu sotimaan?
No ei täältä tarvi paeta yhtään mihkään, piste.
Trollit jaksaa ja jaksaa, eikö teitä saa millään pois netistä?
Vierailija kirjoitti:
Noin se pitäisi tehdä. Sodassa ei hyviä kohtaloita ole. Eniten ketuttaisi, jos sodan syttyessä heittäisi henkensä ennen kuin saa mitään aikaan. Jos saisi edes muutaman hyökkääjän ensin eliminoitua.
PIDOT PARANEE kirjoitti:
tua paskojen pako on vain hyvää puhdistusta NIMITTÄIN TAKAISIN EI OLE TULEMISTA. OVAT VAIN TURHIA KULUTTAJIA JA EPÄTOIVON LIETSOJIA.
Valmiuslaissa lukee, että vain Suomessa asuvilla voi olla työvelvollisuus täällä. Naisista. Nih!
Ei muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimot ja tyttöystävät pyörittää yhteiskuntaa kun miehet sotii. Ei täältä sodan alettua pääse pois.
Eipä tuolla ukrainassakaan kukaan mitään pysty pyörittämään.
Sitä se sota on. Se tehdään mitä niissä olosuhteissa pystytään. Ruokaa sielläkin syödään joka päivä.
Eipä kuule syödä. Eipä juoda edes vettäkään edes monessa paikassa. Nälkään ja janoon nääntyvät siviilit ei auta armeijaa mitenkään.
Mihin perustuu av: llä pyörivä väite ettei Suomesta pääse pois kun on sota? Muistakin maista pääsee pois, mut Suomi olisi jokin poikkeus?
Suomessa on eri lait kuin muualla. Meitä on vähemmän niin väkeä tarvitaan.
Täällä on monta kertaa jo selitetty tuo asia.
ja monta kertaa on lähetetty eri linkkejä ja lainauksia ketkä ovat vapautettu asepalveluksesta ja miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten olet trolli, joka vastailee itselleen. Sinäkin voit lähteä jo nyt - Ukrainaan taistelemaan myös Suomen puolesta.
Sinä ja te muut näette näitä "trolleja" joka paikassa. Oikeasti kun miettii niin onkohan heitä edes tällä palstalla? Kuvittelisi, että heidän suomen kielensä olisi todella huonoa. Vai luuletko, että suomalaiset saavat rahaa venäläisiltä, että levittävät suomalaisvastaista materiaalia?
Tiedän, että jäätävä on. Tosin en tiedä miten toimin, kun nuorimmainen on autisti ja jos hänet pitäisi lähettää pois. En tiedä enkä saa ajatuksia kokoon sen asian osalta.
Vova-pieni, sinäkö se oot ? Nyt poeka menet heti punaiselle puhelimelle, nostat luurin ja teet niinku isot pojat sanoo. Sitten voidaan miettiä josko saisit matchboxeja jäähyltä.