Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olette kuntosalilla..

Vierailija
15.08.2015 |

Katsotteko ylipainoisia ihmisiä pahalla/naureskellen? Tänäänkin "hiveli" valtavasti itsetuntoa kun kävin lenkillä ja kaksi nuorta miestä katsoi minua, pidätti selvästi naurua, ja kun olin mennyt ohi kuulin toisen sanovan "hyi helvetti" muita ihmisiä ei ollut lähimaillakaan. 

Minulla on hirveä pelko käydä missään kuntosaleilla/julkisissa liikuntapaikoissa huomattavan ylipainoni vuoksi (170 cm/110 kg). Ahdistaa nähdä itsensä hikoilemassa timmien ihmisten seassa. Huono itsetunto ei ainakaan paranna yhtään asiaa.

Haluaisin aloittaa myös muita harrastuksia mm. ratsastuksen, joka on ollut nuoruudessa minulle erittäin rakas laji, mutta pelottaa että minut käännytetään pois tallilta painoni vuoksi. Ja kyllä, tiedän että tämä paino on täysin itseaiheutettua mutta ainakin minun mielestäni on hyvä että edes yritän pudottaa painoa ja tiedän olevani iso. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 08:02"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 07:49"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 04:07"]Kiitos teille tsempeistä. Olen aina kuvitellut että minun täytyy laihtua ainakin 20 kiloa ennen kuin voin mennä harrastamaan liikuntaa muiden ihmisten nähden. Minulle todellakin kaikkein arin ja pahin paikka mihin ikinä vain voi iskeä on painoni. ( Ja muistakaa, meitä on monta Suomessakin) Surullisinta on että en koskaan ole ollut normaalipainoinen. Ennen olen harrastanut kaikkea mitä rakastan;  ratsastusta, lentopalloa, uintia yms lievästi ylipainoisena. Sitten kilot ovat hiipineet. Tai no joo, "hiipineet" ja "hiipineet", olen puntarilla huomannut jokaisen tulleen kilon mutta "nehän ovat vain turvotusta." Oksettaa nykyinen tilanne. Kunpa jostain saisin vain tarpeeksi voimia jatkaa. Vielä on niin pitkä ja kipeä matka kuljettavana. -ap     -ap [/quote] Päin vastoin. Ja ihailen, miten isoilla painoilla pystyvät tekemään. Itse olen hoikka, mutta nolostuttaa miten pieniä painoja joudun käyttämään:/. Tällainen laiha läski kun olen. [/quote]Pienet painot on ihan ok naiselle. Ja läski ei ole sen vahvempi kuin hoikka. Lihas on voimaa.

[/quote]

No ei mee ihan noinkaan, lihavalle on ihan arkielämässä tullut enemmän lihasta ja lihasvoimaa oman ruumiin toimiessa vastuksena. Itse aloitin aikanaan kuntosalin huomattavan lihavana seuranani normaalipainoinen ystäväni (joka siis ei myöskään ollut aiemmin salia harrastanut), kyllä minä selvästi isommilla painoilla aloitin kuin tämä kaverini..

Vierailija
22/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaan niin mieleen kaverini äiti, sanoi lihoneensa näkymättömäksi... Osuvasti sanottu, koska ainakaan mä en kiinnitä lihaviin mitään huomiota. Hoikkaan vartaloon silmä tarttuu.

M40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan salilla, uimahallissa jne. näkee joitain tosilihavia tai sitten joitain joilla on joku vamma jota kuntouttavat. Jos jotakin huomiota niihin kiinnittää, niin sen että onpa hyvä että käy tekemäss tätä. En ole koskaan kuullut että ulkopuolisia siellä kukaan nälvisi. Keskenään heittävät herjoja.

Kannattaisi jättää (nimetöntä) palautetta salille tyylillä ulkonäköäni arvosteltiin kovaan ääneen kanssaharjoittelijoiden taholta. En tule enää tänne ja panen sanan kiertämään kavereideni keskuudessa. Luultavasti henkilökunta alkaa sen jälkeen "päivystämään" salin puolella pahimpien (mies)pissislaumojen tullessa treeniin, hilliten heidän käytöstään.

Vierailija
24/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä talleilla on painoraja 80kg, eli ratsastaa et vielä varmaan voi. Itse nostan hattua lihaville ihmisille jotka laihduttavat enkä todellakaan naura.

Vierailija
25/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastamaan älä mene, sinne olet vielä aivan liian painava, eikä sinua todennäköisesti edes päästetä hevosen selkään. Laihduta ensin omilla jaloilla, ja kiipeä vasta sitten hevosen päälle. Painoraja tosiaan se 80kg. Tsemppiä :)

Vierailija
26/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan katso pahasti saati naureskele. Täysiä idiootteja sellaiset, jotka näin toimivat. Yritä olla välittämättä. Naureskelevat aivan varmasti myös muille "ulkonäkövirheille". Tsemppiä sinulle!

Vierailija
27/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilahdun salilla jos siellä on muitakin, jotka eivät näytä fitnessbloggareilta! Tuu mun kaa!

Vierailija
28/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon teille kaikille tsempeistä. Kyllä täältä suosta vielä noustaan.. -ap

Vierailija
29/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita kuntosali järkevästi. On saleja joissa olla näyttäytymässä. Sellaisella salilla varmasti tuntee olonsa ylipainoisena epämukavaksi. Mutta on paljon saleja joissa kukaan ei kiinnitä huomiota. Paikalla on muitakin ylipainoisia ja keskitytään treenaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän