Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olette kuntosalilla..

Vierailija
15.08.2015 |

Katsotteko ylipainoisia ihmisiä pahalla/naureskellen? Tänäänkin "hiveli" valtavasti itsetuntoa kun kävin lenkillä ja kaksi nuorta miestä katsoi minua, pidätti selvästi naurua, ja kun olin mennyt ohi kuulin toisen sanovan "hyi helvetti" muita ihmisiä ei ollut lähimaillakaan. 

Minulla on hirveä pelko käydä missään kuntosaleilla/julkisissa liikuntapaikoissa huomattavan ylipainoni vuoksi (170 cm/110 kg). Ahdistaa nähdä itsensä hikoilemassa timmien ihmisten seassa. Huono itsetunto ei ainakaan paranna yhtään asiaa.

Haluaisin aloittaa myös muita harrastuksia mm. ratsastuksen, joka on ollut nuoruudessa minulle erittäin rakas laji, mutta pelottaa että minut käännytetään pois tallilta painoni vuoksi. Ja kyllä, tiedän että tämä paino on täysin itseaiheutettua mutta ainakin minun mielestäni on hyvä että edes yritän pudottaa painoa ja tiedän olevani iso. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastaa et varmastikaan vielä voi, mutta kuntosalille kannattaa mennä. Ja ei, en katso pahalla ketään kuntosalilla.

Vierailija
2/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapauksessasi suosittelen puuttumaan ruokavalioosi painon pudotuksessa. Ala syömään terveellisesti ja tue tätä päivittäisillä kävelylenkeillä. Paino putoaa nopeasti, sinulla on mitä pudottaa.

Ajan myötä kun olet enemmän sujut vartalosi kanssa, niin voit alkaa käymään salilla ja lenkillä. Voit myös ratsastaa kun peilikuva vastaa odotuksiasi.

Minä en koskaan naura pullukalle, joka juoksee tai muuten liikkuu. Olin joskus itse hyvin ylipainoinen. Nykyään salitreenit ja juoksu ovat osana arkipäivää.

Ruokavalio on painonhallinnassa ratkaisevinta. Alkoholi, sokerit, sipsit ja limut pois, niin näet vuoden päästä sellaisen pakkauksen peilistä, että oksat pois :)

Minä olen mies, 185cm ja painoa 105kg. Kun aloitin, olin 130kg. Pitää myös muistaa, että olen saanut paljon lihasta menetetyn painon tilalle, joten todellinen painonpudotus on paljon enemmän kuin kiloissa voi mitata.

Nostan hattua ylipainoisille liikkujille, tiedän miten paljon liikkuminen vaatii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerroit heidän yksinkertaisuudestaan. Hoikkuus saattoi olla ainoa asia, mistä he voivat olla ylpeitä.

Totta kai voit käydä kuntosalilla, kävelemässä, uimassa jne.

Suosittelen 5:2 -paastodieettiä. Toimii hyvin. :)

Vierailija
4/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ihmiset eivät todellakaan katso ylipainoisia ihmisiä mitenkään arvostelevasti, päinvastoin, yleensä ylipainoiset ihmiset ovat paljon rennompaa ja hauskempaa seuraa kuin moni himokuntoilija tai fitnessnainen.
Ärsyttää kun nuo Fitfarmit ym. törkeästi hyväksikäyttävät ylipainoisten tilannetta rahastamalla kaiken maailman nettivalmennuksilla jotka hyvin harvoin ovat todella toimivia ja terveyttä parantavia.

Vierailija
5/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso pahalla, vaan päin vastoin arvostaisin sitä, että ylipainoinen on tullut liikkumaan eli selvästikin koittaa parantaa tilannettaan terveillä elämäntavoilla. Sen sijaan herkkuja ylenmäärin ostavaa/ahmivaa pullukkaa saattaisi hiljaa mielessäni taivastella, mutta en ilmaisisi tätä mitenkään, sillä minulla on käytöstavat.

Vierailija
6/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mielessäni tsemppaan ja kunnioitan ylipainoisia salilla. Itsekin olen ollut 20kg ylipainoinen ja saanut ne pois. Hirmuisesti tsemiä ap:lle. Kyllä onnistut!

Vierailija
7/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen atleettinen mies, enkä juuri seuraa muita treenaajia. Keskityn omaan treeniini. Vain moukat naureskelevat muille ihmisille jonkin ominaisuuden takia. Oletko muuten koskaan ajatellut, että nämä "naureskelijat" voivat nauraakin ihan muille asioille, jotka eivät liity sinuun ollenkaan? Kuvittelet ehkä vaan, että nauravat sinulle, koska painosi näyttäisi olevan sinulle "arka" paikka. Tavataan salilla!

Vierailija
8/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille tsempeistä. Olen aina kuvitellut että minun täytyy laihtua ainakin 20 kiloa ennen kuin voin mennä harrastamaan liikuntaa muiden ihmisten nähden. Minulle todellakin kaikkein arin ja pahin paikka mihin ikinä vain voi iskeä on painoni. ( Ja muistakaa, meitä on monta Suomessakin) Surullisinta on että en koskaan ole ollut normaalipainoinen. Ennen olen harrastanut kaikkea mitä rakastan;  ratsastusta, lentopalloa, uintia yms lievästi ylipainoisena. Sitten kilot ovat hiipineet. Tai no joo, "hiipineet" ja "hiipineet", olen puntarilla huomannut jokaisen tulleen kilon mutta "nehän ovat vain turvotusta." Oksettaa nykyinen tilanne. Kunpa jostain saisin vain tarpeeksi voimia jatkaa. Vielä on niin pitkä ja kipeä matka kuljettavana.

-ap

-ap

Vierailija
9/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salillani alkoi käydä todella ylipainoinen ihminen. Katsoin häntä ja hänen intoaan ihaillen. Muutaman kuukauden päästä oli jo silminnähden hoikistunut.

Vierailija
10/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla käy kaiken kokoisia. Moni ylipainoinen käy muutenkin, kuin laihtuakseen, jos hoikatkin kävisivät laihtumisen vuoksi, niin eihän heidän tarvisienää edes käydä.

Vierailija
11/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson ihaillen kaikkia ihmisiä jotka edes yrittävät käydä salilla ja parantaa terveyttään. Enkä voi millään uskoa että kukaan kokenut bodari nauraisi sinulle, koska kyllä luulisi jo järkeä löytyvän ja kaikki joutunut aloittaa jostain aina. Uskon että nuo pojatkaan jotka sinulle hihitteli, eivät olleen mitään kokeneita salillakävijöitä vaan juuri niitä, jotka käyvät vähän egoansa treenamassa sielä.

Terveisin, monta kymmentä vuotta salilla käynyt :)

Vierailija
12/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Tuollaiset naureskelijat ja ihmettelijät paljastavat todellista luonnettaan. Olen liikunnallinen ollut ikäni ja ei kiinnosta lainkaan muut  lenkkeilijät tai uijat. Painoja nostan kotona, sillä en oikein viihdy ihmisten parissa enää vapaa-ajallani. Aloita ruokaremontilla ja rauhallisella kävelyllä. Kuulostele itseäsi.

-sairaanhoitaja

Vierailija
13/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon "kynis" ja siinä mielessä huono mitään sanomaan, mitta en naureskelisi kenellekkään kun salilla käy. Sehän on osoitus että yrittää tehdä jotain itselleen. Ei muutakuin tsemppiä ja jättää nämä omaan arvoonsa.

Vierailija
14/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on HIENOA nähdä ylipainoisen liikkuvan. Laihduta parikymmentä kiloa ja sitten soita tallille ja kysy, joko voisit ratsastaa :)

Vierailija
15/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, että olet innostunut tekemään suuren palveluksen terveydellesi ja pudottamaan painoa! Itsekin olen pudottanut painoa aikoinaan yli 30kg ja muutaman kerran pienempiä määriä, joten tiedän, miten huikean hyvä olo siitä tulee, kun onnistuu. Tsemppiä, se vaatii vaan pitkäjänteisyyttä ja päättäväisyyttä ja kun repsahdus tulee, älä anna sen pilata koko elämäntapamuutostasi!

Ei kukaan järkevä, aikuinen ihminen naura toiselle ihmiselle pahantahtoisesti mistään syystä, joten jos tämmöisen tyypin kohtaat, ajattele sen olevan vain osoitus hänen tyhmyydestään ja kehittymättömyydestään. Rohkeasti salille vain, itse katselen ihaillen omalla salillani käyviä reilusti ylipainoisia, semmoisella sisulla puurtavat ja tulosta on tullut!

Vierailija
16/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hienoa, jos ylipainoinen yrittää muuttaa tilannetta. En katso siis mitenkään kieroon. Eli salille vaan, mutta ratsastamaan en vielä menisi.

Vierailija
17/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 04:07"]Kiitos teille tsempeistä. Olen aina kuvitellut että minun täytyy laihtua ainakin 20 kiloa ennen kuin voin mennä harrastamaan liikuntaa muiden ihmisten nähden. Minulle todellakin kaikkein arin ja pahin paikka mihin ikinä vain voi iskeä on painoni. ( Ja muistakaa, meitä on monta Suomessakin) Surullisinta on että en koskaan ole ollut normaalipainoinen. Ennen olen harrastanut kaikkea mitä rakastan;  ratsastusta, lentopalloa, uintia yms lievästi ylipainoisena. Sitten kilot ovat hiipineet. Tai no joo, "hiipineet" ja "hiipineet", olen puntarilla huomannut jokaisen tulleen kilon mutta "nehän ovat vain turvotusta." Oksettaa nykyinen tilanne. Kunpa jostain saisin vain tarpeeksi voimia jatkaa. Vielä on niin pitkä ja kipeä matka kuljettavana.

-ap

-ap
[/quote]
Päin vastoin. Ja ihailen, miten isoilla painoilla pystyvät tekemään. Itse olen hoikka, mutta nolostuttaa miten pieniä painoja joudun käyttämään:/. Tällainen laiha läski kun olen.

Vierailija
18/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanon että mua kuvottaa ylipainoiset ihmiset, jotka mättää kaupan kassalla siideriä, sipsejä, makkaraa ym roskaa ostoskasseihinsa. En tietenkään tätä näytä päällepäin.

Kuntosalilla tilanne on päinvastainen. On todella hienoa että olet aloittanut liikuntaharrastuksen. Pidä siitä kiinni ja muista pitää tavoitteet "tarpeeksi kaukana", älä siis odota ihmeitä ja pikalaihtumisia.

Vierailija
19/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen salilla ylipainoisen ihmisen oon oikeesti enemmänkin iloinen, kun näen, että hän on niin rohkea, että haluaa tulla salille. Yhtälailla tervehdin ylipainoista, kuin timmiä salimirkkua. Sielä ollaan vaan itseään varten ja jokainen tekee mitä haluaa. Salille vaan rohkeesti niin kerkee kroppa tulemaan mukaan painonpudotukseen, ettei nahka jää roikkumaan! Tsemppiä elämäntapamuutokseen :) 

Vierailija
20/29 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 07:49"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 04:07"]Kiitos teille tsempeistä. Olen aina kuvitellut että minun täytyy laihtua ainakin 20 kiloa ennen kuin voin mennä harrastamaan liikuntaa muiden ihmisten nähden. Minulle todellakin kaikkein arin ja pahin paikka mihin ikinä vain voi iskeä on painoni. ( Ja muistakaa, meitä on monta Suomessakin) Surullisinta on että en koskaan ole ollut normaalipainoinen. Ennen olen harrastanut kaikkea mitä rakastan;  ratsastusta, lentopalloa, uintia yms lievästi ylipainoisena. Sitten kilot ovat hiipineet. Tai no joo, "hiipineet" ja "hiipineet", olen puntarilla huomannut jokaisen tulleen kilon mutta "nehän ovat vain turvotusta." Oksettaa nykyinen tilanne. Kunpa jostain saisin vain tarpeeksi voimia jatkaa. Vielä on niin pitkä ja kipeä matka kuljettavana.

-ap

-ap
[/quote]
Päin vastoin. Ja ihailen, miten isoilla painoilla pystyvät tekemään. Itse olen hoikka, mutta nolostuttaa miten pieniä painoja joudun käyttämään:/. Tällainen laiha läski kun olen.
[/quote]Pienet painot on ihan ok naiselle. Ja läski ei ole sen vahvempi kuin hoikka. Lihas on voimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi