Muistatko kouluajoiltasi tällaisen oppilaan?
Kyse siis tunnollisesta ja kiltistä oppilaasta, joka menestyy hyvin koulussa ja saa kiitettäviä arvosanoja, mutta on silti vähän yksinkertaisen oloinen. On monesti opettajien suosikki ja tekee läksyt aina huolellisesti, muttei selvästi ole mikään penaalin terävin kynä, eikä pärjää sosiaalisissa suhteissa ikätovereidensa kanssa.
Mitä ajatuksia/tunteita tuontyyppinen oppilas teissä herättää?
Kommentit (53)
Miten vähä-älyinen ihminen voi saada erinomaisia ja kiitettäviä arvosanoja? Minun tuntemani yksinkertaiset ihmiset eivät pysty välttämättä saamaan kiitettäviä arvosanoja vaikka kuinka pänttäisivät :(
Mä ainakin olin sairaalloisen arka, ja itseluottamukseni oli nollissa, enkä myöskään osannut olla ikätovereideni seurassa luonnollisesti. Tästä tuli ehkä vaikutelma, että olen yksinkertainen, vaikka sainkin kiitettäviä numeroita.
6
Kuulostaa ihan fiksulta tavalliselta lapselta, jolla ei ole mitään syytä esittää yhtään mitään muuta kuin mitä on. Kuulostaa myös selviytyjältä, joka osaa priorisoida. Ehkä myös hiukan pikkuvanha jälkimaku, mutta ennenkaikkea terve ja vahva pohjavire.
Ei pissis.
12 jatkaa..
Nämä oppilaat ovat harvassa, valitettavasti.
Ope
Tarkoitin lähinnä että kun tämän ihmisen kanssa puhuu, niin hänen järjenjuoksunsa vaikuttaa kovin hitaalta, ja häneltä tuntuu puuttuvan jokin sellainen käytännön asioiden ymmärrys, vaikka ilmeisen hyvin ymmärtääkin kaiken kirjoista lukemansa teoreettisen tiedon. Hän on myös vähän sellainen "nössykkä", sosiaalisesti hyväuskoisen ja naiivin oloinen ja joutuu helposti kiusatuksi.
Eikö kukaan muista törmänneensä tämäntyyppiseen oppilaaseen?
Meil oli lukiossa tommosia. Saivat aina hyviä arvosanoja, paitsi jos kokeessa oli paljon soveltavia tehtäviä. Niissä eivät pärjänneet yhtään
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:42"]Tarkoitin lähinnä että kun tämän ihmisen kanssa puhuu, niin hänen järjenjuoksunsa vaikuttaa kovin hitaalta, ja häneltä tuntuu puuttuvan jokin sellainen käytännön asioiden ymmärrys, vaikka ilmeisen hyvin ymmärtääkin kaiken kirjoista lukemansa teoreettisen tiedon. Hän on myös vähän sellainen "nössykkä", sosiaalisesti hyväuskoisen ja naiivin oloinen ja joutuu helposti kiusatuksi.
[/quote]
Olisko joku asperger-tapaus tällainen
En muista ketään tuollaista mutta kuulostaa aspergerilta.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:42"]
Tarkoitin lähinnä että kun tämän ihmisen kanssa puhuu, niin hänen järjenjuoksunsa vaikuttaa kovin hitaalta, ja häneltä tuntuu puuttuvan jokin sellainen käytännön asioiden ymmärrys, vaikka ilmeisen hyvin ymmärtääkin kaiken kirjoista lukemansa teoreettisen tiedon. Hän on myös vähän sellainen "nössykkä", sosiaalisesti hyväuskoisen ja naiivin oloinen ja joutuu helposti kiusatuksi.
[/quote]
Muistan kyllä muutaman tällaisen tyypin sillä erotuksella, että euvät olleet mitään luokan menestyneimpiä. Eivät huonoimpiakaan (siis koulumenestystä ajatellen), mutta sellaisia seiskan oppilaita. joutuivat tosiaan helposti kiusatuksi tuon hitautensa takia.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:42"]Tarkoitin lähinnä että kun tämän ihmisen kanssa puhuu, niin hänen järjenjuoksunsa vaikuttaa kovin hitaalta, ja häneltä tuntuu puuttuvan jokin sellainen käytännön asioiden ymmärrys, vaikka ilmeisen hyvin ymmärtääkin kaiken kirjoista lukemansa teoreettisen tiedon. Hän on myös vähän sellainen "nössykkä", sosiaalisesti hyväuskoisen ja naiivin oloinen ja joutuu helposti kiusatuksi.
[/quote]
No minä minä. Ei mua kyllä kiusattu..meillä oli hyvä luokka eikä ketään kiusattu, mutta vaistosin olevani vähä erilainen. Töksäyttelin asioita. Olin hyvä koulussa lukematta ja opettajat vaan tykkäs musta ku olin niin rauhallinen muuten. En oo asperger, ei ole edes yhtään ainutta allergiaa. T. 8
Kuulostaa multa vaikka läksyjä en kyl ikinä tehnyt! Ja aivan hyvin elämä täs on lopulta suttaantunut