≤≤≤≤≤ Tammenterhojen viikonloppu ≥≥≥≥≥
Linkki eiliseen pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8467404&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (28)
[color=darkviolet]Heh :) kukas sanoi joittenki väittävän, että äitienvaistoilla tietää kumpi on masussa :D Mä oon kans joku poikkeeva tapaus, ku ei mulla oo mitään erityisiä tuntemuksia ollu. Yks kaveri oottaa nyt myös ja se kyseli onko mulla ollu fiiliksiä sukupuolesta :O Se kuulemma alusta asti siis heti plussan saatuaan on sanonu odottavansa poikaa. .Miks musta tuntuu etten tunne mitään sillä tavalla?
Oonkohan mä jotenki kieroutunu ;) kyllä mä koko ajan tunnen potkuja. Nyt tuntuu oikeen mojovia, ku kerkesin elppasta rankan shoppailupäivän jälkeen. Harmi ku meiän meetinki meni metsään, mut jospa sitä jaksais viel järjestää uuen.
Kyllä muuten tosissaan otti jalkoihin ja selkäänki tuntu. Mä oon sellanen sähkäsijä etten malttais pysähtyä ja jäähä istuskeleen. Sen siitä sitten saa, että vaapuin ku ankka. *kvak kvak*
Prismassa oli sellanen välihaalari niin sitä siilimallia. Mut vaikka oli tooosi syötävän söpö niin en sit pihinä raskinu ottaa, ku se oli jotain 18¿. Kaphallissa olevat siilihaalarit oli just niitä " meiän" , mut pienin koko oli 74cm :/ eli en halunnu niin isoo *möks*. Nicky&Nellistä ostin sitten lammashaalarin :D Laitan siittä otoksia Sindalle niin näätte millanen se on. 50/56 senttisen otin, siitä saa muutettua lahkeet pussiksi halutessaan ja hihansuissa on ns. kiinteet tumput, jotka voi kääntää eestä pois tarvittaessa.
Lindexillä ois ollu mun makuun kans yks haalari, koska se oli tumman violetti. Mut 62 senttinen oli pienin ja mun mielestä näytti jotenki pötkylältä. Ja sit etin siittä huonoja puolia. .huppu/kaulus ei oikeen ollu istuvan näkönen eli kylmä ois päässy sisään. Oli siinä kyllä ihana lumihiutale rinnassa. .tällanen harmittelija mä oon, jossen jotai saa tai ostakkaa.
Akalle löysin Kuoman kengät tarjouksesta n. 26¿ ja sit ostin muumin talvilakin, ku oli niin söpö karvanen. .kummipojalle ostin jo synttärilahjan, vaikka on viel kuukaus juhliin. Ukolle ostin synttärilahjaksi paian mis lukee rinnassa" Olen isäntä talossa! (...ja minulla on vaimon lupa sanoa niin!) :D :D
Itelle en tarvinnu mittää erityistä, joten dödöö ja kasvovettä lähti vaan mukaan. Ehkä mennään koko porukalla viikolla shoppaileen, joten jos sitte. .
Juu, eli löysin nyt sitten tänne teidän muiden luokse, kellä on tammikuussa laskettuaika. Meidän pikkusen päiväksi on arvioitu 29.1.2007 :) Aiempia vauvoja ei meillä ole, että kaikki on ihan uutta ja ihanaa... :)
Olen ite 21 ja mies on 23 vuotta .. :)
Saatiin muuten juuri tietää, että päästään muuttaan kaksikerroksiseen rivitalo kolmioon marraskuun alusta.. Eli vaaville saadaan sitten ihan oma huone heti alusta alkaen, ihanaa :)
Eli jos tänne mukaan mahtuu, niin kirjottelen mielelläni. Onhan se vertaistuki ja seura aina mukavaa :)
Tässä kovasti tullut sairasteltua:( Keuhkokuumeen lääkäri totesi tiistaina ja siitä asti sänkyssä vötkyillessä mennyt. Eli kenellä teistä pitkään jatkunutta flunssaa niin crp:n mittaukseen suosittelen menemään ettei mene näin pitkälle. Pelottaa vauvan puolesta että mitenhän jakselee tällaista tautia.
Nuo limakalvot taudista muutenkin erittäin huonossa kunnossa ja antibiootit lisää närästystä. EI ollenkaan kiva yhdistelmä.
Sisko teki tänään kolmannen pojan. Kokoa poitsulla oli 56cm ja painoa 4660gr. Kaksi viikkoa yli lasketun.
On ollut puhetta tuosta sukupuolesta.. Täällä odottu molempia. Väliin varma asiasta ja sitten seuraavan yön uni taas muuttaa mielipidettä. 9.10 Lääkäri aika jolloin ultrataan jo toivoisin että siellä saisi jotain varmuutta. Jotenkin kova halua tietää.
Mukavaa viikonlopun jatkoa.
Kolmatta sairasloma päivää täällä vietetään ja nyt kun on muutaman päivän ollut paikallaan olen ihan tyytyväinen että menin lääkäriin ja määrättiin sairaslomaa, nimittäin nyt on ehtinyt tätä omaa kehoa kuuntelemaan ja kyllä sitä on välillä tosi tukala ja kivulias olo kun oikein supistaa ja alapäätä painaa. Kyllä ne työt joku hoitaa ja pienokainen on ehdottomasti se tärkein!
Täällä on ollut keskustelua sukupuolista ja sen tuomista " pettymyksistä" . Mulla on käynyt samalla tavalla kuin monella muullakin. Meille on esikoinen tulossa ja siinä mielessä ei ollut toiveita sukupuolen suhteen, mutta kyllä kovasti tyttöä toivoin. Tämä johtui siitä että pikkusiskoni ja minä olemme olleet isovanhempieni ainoat tyttölapsenlapset ja isäni veljellä taas on kolme poikaa. isoäitini on aina rakastanut mnua ja siskoani, mutta isoisälleni olemme olleet kuin ilmaa. Hänelle pojat on tärkeitä koska nehän suvun sukunimeä jatkaa! Muutenkin aina kuule vahemmilta ihmisiltä että poikia pitäisi tulla ja tytöt eivät ole mitään (hieman kärjistettyä...). Omat vanhempani eivät ole mitenkään asiaa kommentoineet, tai äitini on toivonut tyttöä mutta jotenkin oloni on heidän kanssaan helppoa kun ei höpötetä sukupuolesta ja sen tärkeydestä. Kun taas anoppini... Hän on alusta asti hokenut että " poika se on, ei meidän pojat tee kuin poikia" (miehelläni on yksi veli ja hänellä nyt 2-v poika) ja ultrakuvan nähdessään vain huokaili että " olisipa poika, kyllä niin pojalta näyttää" ja vielä antoi miehelleni muutaman kympin rahaa " pojan kunniaksi" ja " menkää ostamaan pojalle jotain kivaa" . Tälläiset komentit saa karvani nousemaan aivan pystyyn.
Rakenneultraan mentäessä olimme sopineet mieheni kanssa että emme selvitä sukupuolta. Mieheni sanoi myös ettei sillä ole väliä koska hän on aivan varma että se on poika. Ultraaja vahingossa lipsautti että poika se on ja jotenkin pahoitin mieleni kun mieheni innoissaan asiaa tuuletti. Eihän mieheni sitä pahalla tarkoittanut ja tuskinpa olisi ollut sen pettyneempi jos olisimme tytön saaneet.
Jotenkin mulle tuli todella ahdistunut olo siitä, että anoppini ja mieheni nyt sitten saavat sen pojan, ihan kuin tekisin pojan heille enkä itselleni. Samoin minuun iski hirveä pelko jos toinenkin tulevaisuuden lapsemme on poika, taas anoppi vie voiton.
Nämä on hirveitä tuntemuksia ja rakastan tulevaa lastani aivan mielettömästi, en tiedä miksi mulla on sellainen olo, että ihan kuin joutuisin jakamaan poikani muiden kanssa.
Ja sitä lausetta pelkään kuin ruttoa kun anoppini sanoo " minähän sanoin..." .
Tämä oli ehdottomasti hyvä aihe täällä ja tuntuu hyvältä kun muillakin on tälläisiä tuntemuksia, en ole ainut joka tuntee huonoa omaa tuntoa...
Mutta ehdottomasti se tärkein asia on ollut minulle että lapsi on terve!!! Oma pikkusiskoni on kehitysvammainen, ja olen nähnyt ja elänyt sen kuinka raskasta elämä voi välillä olla. Siksi terveys on minulle se ehdoton ykkösasia niin kuin varmasti kaikille!
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
-Outi ja pikkukamu 25+4
Tervetuloa vaan joukkoon myrtti-!
Onnittelut Ulpun siskolle! Komean nyytin on saanut aikaiseksi!!!
OMK80: ikävää kun tuollaiset asiat vie pois sitä omaa odottamisen iloa =.( Minä oikeestaan vähän toivon poikaa kiusallani sen takia, kun appiukko hokee koko ajan vauvaa " maijaksi" ja että kyllä se on nyt tytön vuoro. Ja usko pois, kun vauva syntyy, sinä rakastat sitä ihan yhtä paljon jos ei enemmänkin kuin jos olisi tyttö! Olipa muuten tökeröä ultraajalta paljastaa sukupuoli tuolla tavoin =/. Se on kuitenkin teidän vauva eikä anoppisi, sukupuolesta riippumatta. Ja kyllä sulle tulee vielä tilanteita että saat vähän napauttaa takaisinki, kunhan vain pidät puolesi! Asuukos anoppi kuinka kaukana/lähellä? Eikä se miehesi varmaan ajatellut sen kummempaa kun poikauutista tuuletti. Vaikka asia alkaa olla jonkinasteinen tabu nykyään, niin on se pojan saaminen joillekin jonkinasteinen miehisyysasia, varsinkin kun miehesi äiti on pojalleen sitä koko elämän ajan päähän takonut! *murisen sun puolesta* Ikävästi vaan ku sulla on sitten tuollaisia kokemuksia niin aihe tuntuu entistä kovemmalta. Koita saada mieskin ymmärtämään sun ajatukset ja tuntemukset, ettet ala luulla hänen olevan ns. anopin puolella sua vastaan.
(.) onkohan nämä nyt niitä liitoskipuja, kun koko illan ja yön vihloi lonkkia ja alapäätä. Kun en niitä esikoiselta kokenut. Meinas jo vähän huolestuttaa, kun ne oli sellasia pieniä kipuaaltoja. Onneks kuitenki tiedän, mitä oikeat supistukset on, ettei ne nyt niitä kuitenkaan ollu. Mahakaan ei kovettunu. Haluan kuitenki käydä tarkistuttamassa tilanteen jos inha olo jatkuu, kun lääkärineuvolaan on vielä neljä viikkoa.
Ketäs teitä oli Seinäjoella lopulta? Mies läksi kavereiden kans pelaa jalkapalloa ja saunomaan + baariin, joten multa jäi lähtemättä, kun on tuo poitsu... Eikä oikein olokaan ois kestänyt autossa istumista. Matkaan kun menee puoltoista tuntia/sivu =(
Elina 23+1
Huh, on nää tulevan vauvan sukupuoliasiat aika hankalia. En voisi edes kuvitella kuinka ärsyttävää olisi jos omat vanhemmat tai appivanhemmat sekaantuisivat asiaan omine toiveineen ja " tietoineen" . Koittakaa kestää OMK80 ja Elina. Meillä ei ole sukulaiset sanoneet halaistua sanaa ja ottivat poikauutisen todella onnellisena vastaan. Se auttoi minuakin sitten " sulattamaan" asiaa. Sanoinkin miehelle eilen saunassa että on kuitenkin kiva, että saatiin sukupuoli selville, nyt on kiva jutella pojalle ym. ja osaa paremmin kuvitella tulevaa elämää.
Hei, muuten jos täällä joku kärsii suonenvedoista eikä magnesium auta niin kannattaa kokeilla homeopaattista kuparia. Sen pitäs toimia! ite meen tänään ostamaan sitä tuolta homeopaattisesta apteekista.
Beijaflor rv 25+6
Täällä meitä tammenterhoja kyllä riittää ja seuraa ja vertaistukea saa varmasti. Itsekin pitkään ensin seurailin ennenkuin uskaltauduin mukaan kirjoittelemaan. Ja kyllä on kannattanut. Voit käydä tutustumassa ja täyttämässä myös meidän ystäväkirjan löytyy haulla muistaakseni tammenterhot 2007.
Ja sitten muihin asioihin...
[color=blue] Ardisia ja Bejaflor: Onnea pojista!! Itseänikin oikein jänskättää kumpi tulee.. selkeät [colour=pink] tyttö oireet [colour=blue] kyllä löytyy, mutta saa nähdä.
[colour=black] marraskuussa olis vielä yksi ultra joskos sillon sais tietää..
Närästys se vaan täällä vaivaa :( inhottavaa, Masussa käy semmoinen myllerrys että ei ole ihme jos vähän närästää..
Viikonloppukin meni yhdessä hujauksessa.. noh onneksi on vielä saikkua kun ei oikein nuo työt jotenkaan maistu kun yötkin menee niin huonosti. Herään vähintään kahden tunnin välein vessaan.. kait se luontoäiti sit opettaa taas nuihin yöheräämisiin tuolla tavalla ;) Väsyttää vaan niin pirkuleesti kun tyttö herää kuiteski jo seiskalta joka aamu... *haukottelee makiasti*
Sinda: [colour=violet] ihanaa äippäloman/loman alkua! Rentoudu meidän muidenkin puolesta!!
Eipäs tässä kummenpia kuin hyvää viikonloppua
äityli ja möhis 23+4
[b][size=3]Lydi@ !!![/size][/b]
Laitoin sulle sähköpostii, laitan viel tännekki ,että oletko tulossa??
Kun vaikuttais että ei tuu ku mä,nenn ja muut on epävarmaa (kun ei ehitty varmistaa chiccalle enne puoltapäivää!),joten haluttais tietää ooks sää tulos ,vai perutaanks koko homma??
Maria