Voi kun saisi edes joskus "lapsivapaata" :(
Mä en edes muista, milloin olen ollut viimeksi yksin jossain muualla kuin töissä. Onhan noi lapset jo isoja, 11 ja 13, mutta silti ne haluaa tulla joka paikkaan mukaan eikä niitä voi yksin kotiinkaan yön yli jättää. Sanomattakin on siis selvää, ettei mulla myöskään voi olla mitään romanttista elämää, koska en voi ikinä mennä kenenkään luo yöksi saati että kukaan (mies) voisi tulla meille yöksi. Tai saisipa olla edes ihan yksin vaikka kotona 24 h.
Mut ei. Lasten isä on kuollut muutama vuosi sitten, omat vanhempani eivät halua lapsia ottaa luokseen. Nuorimmalla ois kavereita jonne voi joskus mennä yökylään, mutta vanhemmalla lapsella ei sellaista mahdollisuutta edes ole. Eli vähintään tuo 13v on kotona mun kanssa.
Ja joo, eihän noista enää paljoa "vaivaa" ole, mutta mä ihan todella kaipaisin edes 24 tuntia niin, että saisin keskittyä vain ja ainoastaan itseeni :( Välillä on sellainen olo että purskahdan itkuun, kun tuntuu etten jaksa tätä arkea enempää. :(
Kommentit (93)
Palkkaa lapsenvahti. Lapsillahan on eläkkeet, joten tuskin se rahastä jää kiinni. Jonkun 17 v lukiolaistytön palkkaaminen ei ole edes kallista.
Siis 13 ja 11 vuotiaat eivät pärjää kotona kahdetsaan yhtä yötä?? Tämän täytyy olla provo.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:33"]Ja aikanaan hankit lapsia koska????? Ei silloin tullut mieleen, että ne ovat siinä vähintään sen seuraavat 18 vuotta.
[/quote]
Mitäs luulet että oliko alunperin tiedossa ja suunnitelmissa että lasten isä kuolee lasten ollessa pieniä? Pyhä yksinkertaisuus sentään...
Kyllä minä lopetin mökillä käymisen siihen kun siirryin yläasteelle. Se tarkoitti sitä että porukat oli viikonloput mökillä ja minä yksin kotona. Hyvin meni. Olihan siellä välillä 1-10 muutakin yötä ja saunomassa jne, mutta siis 13v osaa jo olla yksin kotona, en näe ongelmaa.
Ap, missä päin asut? Jos joku, minä mukaanlukien, voisi auttaa jos osutaan lähelle :)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:54"]Siis 13 ja 11 vuotiaat eivät pärjää kotona kahdetsaan yhtä yötä?? Tämän täytyy olla provo.
[/quote]
Tämän kommentin täytyy olla provo.
Eihän kyse varmaankaan pärjäämisestä ole. Tämmöinen käytännönkin seikka että äiti on vastuussa lapsista poissaollessaankin, ja jos jotain vakavaa tapahtuu, syytteet on äidin niskassa. Ei nyt eletä sitä -90-lukua vaan 2015 jolloin moni asia on kehittyneempää, lastensuojelukin.
Meillä lapset 5v, 2,5v ja 1,5v. Ilman lapsia ollaan oltu viimeeksi kun keskimmäinen oli vauva. Tarkoitan siis yön yli. Haluaisin yhden yön miehen kanssa ihan kahdestaan. Katsoa elokuvaa, syödä ja nukkua pitkään
Isovanhemmat eivät ota kolmea kerralla, joten hankalaa on.
Eikö ole ketään, joka voisi tulla lasten seuraksi? Tuon ikäisiä kun ei tarvitse mitenkään hoitaa, riittää, kun on paikalla. Itse voisin hyvinkin auttaa vastaavassa tilanteessa vaikka kyse olisi vain tuttavastakin. Tai jos jonkun naapurin kanssa voisi sopia, että saavat tulla oven taa / soittaa, jos tarvitsevat apua.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:54"]Siis 13 ja 11 vuotiaat eivät pärjää kotona kahdetsaan yhtä yötä?? Tämän täytyy olla provo. [/quote] Tämän kommentin täytyy olla provo. Eihän kyse varmaankaan pärjäämisestä ole. Tämmöinen käytännönkin seikka että äiti on vastuussa lapsista poissaollessaankin, ja jos jotain vakavaa tapahtuu, syytteet on äidin niskassa. Ei nyt eletä sitä -90-lukua vaan 2015 jolloin moni asia on kehittyneempää, lastensuojelukin.
[/quote]
Satun olemaan ammatiltani sosiaalityöntekijä ja minusta ei todellakaan ole huolestuttavaa jos 13 ja 11 v. ovat kahdestaan yhden yön. Eri asia jos on jotain erityissyitä miksi lapsia ei voisi jättää yhdeksi yöksi, esim. lasten henkinen kehitystaso pitää tietty huomioida.
53
Kurja juttu, mutta nykyään netin kautta on helppo tavoittaa ihmisiä ja etsiä esimerkiksi lastenvahtia. Tuon ikäisille luulisi olevan helppo löytää, kun ei varsinaista hoitamista tarvitse. Täällä ei ole mll:n lapsenvahteja, mutta löysin netistä heti googlaamalla hoitajien ilmoituksia jopa tämän tuppukylän alueelta. Facebookissakin lienee joitakin ryhmiä. Jos rahaa ei ole, laita ilmoitus, että olisit halukas vaihtamaan hoitoapua päikseen.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:54"]Siis 13 ja 11 vuotiaat eivät pärjää kotona kahdetsaan yhtä yötä?? Tämän täytyy olla provo.
[/quote]
Tämän kommentin täytyy olla provo.
Eihän kyse varmaankaan pärjäämisestä ole. Tämmöinen käytännönkin seikka että äiti on vastuussa lapsista poissaollessaankin, ja jos jotain vakavaa tapahtuu, syytteet on äidin niskassa. Ei nyt eletä sitä -90-lukua vaan 2015 jolloin moni asia on kehittyneempää, lastensuojelukin.
[/quote]
Niin että jos lastensuojelu olisi kehittyneempää niin silloin 90-luvulla olisi otettu enemmän lapsia huostaan koska vanhemmat jättää lapset yksin kotiin? Oletko kuullut ettei 10-vuotiastakaan enää saa jäädä palkallisesti hoitamaan kotiin? Eli 10v pärjää jo kotona yksinäänkin, koska kaikilla vanhemmilla ei ole varaa ottaa palkatonta esim. lapsen flunssan takia. Minä olen nyt 25v ja olin jo 13-vuotiaana yksin kotona iltoja ja viikonloppujakin. Ap sanoi että 11v voisi olla välillä kaverilla yötä, mutta että 13v ei pärjää yksin? Hieman outoa kun toiset pärjää 16-vuotiaana (siis VAIN 3v myöhemmin) niinkin hyvin että lähtevät toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja MUUTTAVAT POIS KOTOA. Ilmeisesti sinun lapsesi ei tähän kyvykkääseen sakkiin lukeudu ja varmaan lasuja tehtailet heistä jotka näin kykenevät tekemään.
Joo. Samaa.
Harmi, kun en pysty kirjoittamaan kunnolla, mutta:
viimeiset neljä vuotta ihmiset ovat pitäneet omia kusitalliaisiaan perheemme kiusana.
Emme ole mikään lastenhoitolaitos tai ajanviettomahdollisuus. Itsekkyys hämmentää.
Perheemme kiusaaminen kokonaisuutena on kestänyt hyvin paljon kauemmin ja aiheuttanut mittavia vahinkoja.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:33"]Ja aikanaan hankit lapsia koska????? Ei silloin tullut mieleen, että ne ovat siinä vähintään sen seuraavat 18 vuotta. [/quote] Ääliö. Ei ap tehnyt lapsia tietäen ettei isä ole kuvioissa.
[/quote]Jos ei ole valmis yksinhuoltajaksi, ei pidä hankkia lapsia. Toinen vanhempi voi poistua "kuvioista" koska tahansa, ja niin voi käydä kelle tahansa. Lapsellista kuvitella, että oma vanhemmuus tulee olemaan ydinperheidylliä.
Ei tuon ikäisiä todellakaan pidä jättää yksin yöksi. Ja mitä lomaa se edes ap:lle olisi, kun koko ajan saisi olla huolissaan ja valmiina, että josko soittoa tulee? Mitenpä siinä rentoudut?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:38"]Voi vaan kuvitella millaisia pilalle paapottuja kauhukakaroita ap:n lapset ovat, kun ei voi yhdeksi yöksi keskenään jättää ja joka paikkaan pitää ottaa mukaan. :D
[/quote]
Lapset ovat kokeneet jo yhden valtavan menetyksen ja voivat senkin vuoksi olla arkoja jäämään yksin/keskenään.
Yleensä ne kauhukakarat ovat jotakin ihan muuta kuin ne voi jotka haluavat viettää aikaa vanhempiensa kanssa
Laita lapset vaikka partioon. Retkeilevät siellä sen verran, että saat varmasti pari vapaaviikonloppua vuoteen ja kesällä jopa kokonaisen viikon :)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:38"]Voi vaan kuvitella millaisia pilalle paapottuja kauhukakaroita ap:n lapset ovat, kun ei voi yhdeksi yöksi keskenään jättää ja joka paikkaan pitää ottaa mukaan. :D
[/quote]
Lapset ovat kokeneet jo yhden valtavan menetyksen ja voivat senkin vuoksi olla arkoja jäämään yksin/keskenään.
Yleensä ne kauhukakarat ovat jotakin ihan muuta kuin ne voi jotka haluavat viettää aikaa vanhempiensa kanssa
[/quote]
lisään vielä. ...ja miten kukaan aikuinen, etenkään tälläisella palstalla on valmis sanomaan missä iässä kukakin on valmis olemaan yön ilman vanhempaa. Ainoaa vanhempaansa. Mitä mieltä lapset itse ovat?
Palkkaa hoitaja kotiin.
Mikseivät lapset menneet kesäleirille? Itse ainakin rakastin lasten ja nuorten leirejä.