Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun saisi edes joskus "lapsivapaata" :(

Vierailija
14.08.2015 |

Mä en edes muista, milloin olen ollut viimeksi yksin jossain muualla kuin töissä. Onhan noi lapset jo isoja, 11 ja 13, mutta silti ne haluaa tulla joka paikkaan mukaan eikä niitä voi yksin kotiinkaan yön yli jättää. Sanomattakin on siis selvää, ettei mulla myöskään voi olla mitään romanttista elämää, koska en voi ikinä mennä kenenkään luo yöksi saati että kukaan (mies) voisi tulla meille yöksi. Tai saisipa olla edes ihan yksin vaikka kotona 24 h.

Mut ei. Lasten isä on kuollut muutama vuosi sitten, omat vanhempani eivät halua lapsia ottaa luokseen. Nuorimmalla ois kavereita jonne voi joskus mennä yökylään, mutta vanhemmalla lapsella ei sellaista mahdollisuutta edes ole. Eli vähintään tuo 13v on kotona mun kanssa.

Ja joo, eihän noista enää paljoa "vaivaa" ole, mutta mä ihan todella kaipaisin edes 24 tuntia niin, että saisin keskittyä vain ja ainoastaan itseeni :( Välillä on sellainen olo että purskahdan itkuun, kun tuntuu etten jaksa tätä arkea enempää. :(

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:58"]

Voisitko laittaa lapsiasi esimerkiksi leireille? Itse muistan olleeni suunnilleen tuon ikäisenä kesällä leireillä ja taisipa olla jonkun talvisen viikonlopunkin leirillä. Tietysti tältä kesältä on kesäleirit ohi, mutta ehkä jonkun harrastustoiminnan puitteissa voisi löytyä syksylle leirejä.

[/quote]Meillä lapset on olleet leireillä ekaluokasta lähtien. Nuo lapsesi ovat jo niin isoja että voit hyvin laittaa heidät kesäleirille, syysleirille, tai lähteä itse jonnekin, vaikka ulos  viikonloppuna. Toinen on kohta 14v eli laillisessa työntekoiässä. Voi periaatteessa tehdä jo lapsenvahtikeikkoja eli tässä tapauksessa vahtia nuorempaa sisartaan yhden illan. Tässä tapauksessa näkisin lasten "takertuvuuden" niin että he pelkäävät menettävänsä myös sinut koska isä on kuollut. 

Vierailija
82/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että kertoisit missä päin asut? Täällä on sekojen ohella monta hyvää ihmistä. Voisit ystävystyä, jossain vaiheessa saada apua lastenhoitoon. Luonnollisestikaan et lapsia kellekään av- tyypille tuosta vaan anna.. Mutta onko tämä sen huonompi paikka pyytää apua kuin muukaan? En usko. Itse ainakin olen tavannut tämän palstan kautta kaksi todella mukavaa ihmistä joista on ajan saatossa tullut ihan "oikeita" ystäviä. Kuitenkin, ihmisiä näidenkin viestien takana on, ken sitten rehellisesti omana itsenään, kuka ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 72 on 50 myös..

Vierailija
84/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kultapieni, en jaksa vääntää sun kanssa. Mulla on monta lasta joten tiedän tästä jotain. Jokainen vanhempi tuntee omat lapsensa, jos ap ei voi jättää lapsia keskenään niin turha on tietämättömien viisastella yhtään. Lastensuojelu puuttuu kyllä jos jotain SATTUU. Sinä sosiaalityöntekijäkin joka kommentoit, tiedät sen kyllä.

Vierailija
85/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis 13 ja 11 vuotiaat eivät pärjää kotona kahdetsaan yhtä yötä?? Tämän täytyy olla provo."

Näin ehkä Suomessa, mutta lähes kaikissa muissa maissa se olisi poliisi-ja ls-asia automaattisesti ja myös Suomessa, jos lapselle sattuu jotakin esim. tapaturma, onnettomuus, tulipalo yms. tai naapurit ilmoittavat ls.

Vierailija
86/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:53"]Palkkaa lapsenvahti. Lapsillahan on eläkkeet, joten tuskin se rahastä jää kiinni. Jonkun 17 v lukiolaistytön palkkaaminen ei ole edes kallista.
[/quote]
Ohis ja en ole ap, mutta ei niillä eläkkeillä juhlita. lapsilla ei ole isää, joka elättää.

Vierailija
87/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo rjää kotona kahdetsaan yhtä yötä?? Tämän täytyy olla provo. [/quote] Tämän kommentin täytyy olla provo. Eihän kyse varmaankaan pärjäämisestä ole. Tämmöinen käytännönkin seikka että äiti on vastuussa lapsista poissaollessaankin, ja jos jotain vakavaa tapahtuu, syytteet on äidin niskassa. Ei nyt eletä sitä -90-lukua vaan 2015 jolloin moni asia on kehittyneempää, lastensuojelukin.

[/quote]

Satun olemaan ammatiltani sosiaalityöntekijä ja minusta ei todellakaan ole huolestuttavaa jos 13 ja 11 v. ovat kahdestaan yhden yön. Eri asia jos on jotain erityissyitä miksi lapsia ei voisi jättää yhdeksi yöksi, esim. lasten henkinen kehitystaso pitää tietty huomioida.

53
[/quote]

Jos jotain vakavaa tapahtuu niin kyllä te olette kohta kartoittamassa tilannetta. Tiedän tästä jotain.

Vierailija
88/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi laittaa lapsia vaikka partioon? Retkiä on usein ja saat vapaan viikonlopun

Vierailija
89/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikon kummit alkaneet tuki/sijaisperheeksi juurikin esikon *innoittamana*. Harmittelevat etteivät apuaan tarjonneet ajoissa. Nyt käy heillä säännöllisesti parin kk välein. Nro 8.

Vierailija
90/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se isompi ei voi mennä kaverille yöksi?

Vierailija
91/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partioharrastus, seurakunnan viikonloppuleirit, lasten kummit, sinun tai miehesi sisarukset?

Vierailija
92/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton ikäiset pärjää yön yli kunhan on tekemiset ja syömiset valmiina ja äiti puhelinsoiton päässä tarvittaessa. Tai vaikka naapuri tietää ja sinne voi mennä jos joku maailmanloppu tulee. Missä ne oppii vastuuta ja itsenäisyyttä jos ei kotona opeteta. Harjottelette ensin vaikka pitkän illan yksin oloa kun käyt vaikka treffeillä ja myöhemmin yön yli oloa. Tsemppiä ap, tilanteesi ei ole helpoin..

Vierailija
93/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:33"]

No mä taas nimenomaan voisin ryhtyä sellaisen normaalin teinin rukiperheeksi, juurikin teidänkaiselle perheelle. Työssäni nään käytöshäiriöisiä teinejä ihan tarpeeksi niin voisi olla virkistävää olla normaalien teinien seurassa. Omat lapset vielä alakouluikäisiä.

[/quote]

Nimenomaan normaalit teinit, normaalien vanhempien teinit, eivät todellakaan ole minkään tukiperheen tarpeessa.
[/quote]

No näyttää olevan. Ap:n perhe ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan