Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun saisi edes joskus "lapsivapaata" :(

Vierailija
14.08.2015 |

Mä en edes muista, milloin olen ollut viimeksi yksin jossain muualla kuin töissä. Onhan noi lapset jo isoja, 11 ja 13, mutta silti ne haluaa tulla joka paikkaan mukaan eikä niitä voi yksin kotiinkaan yön yli jättää. Sanomattakin on siis selvää, ettei mulla myöskään voi olla mitään romanttista elämää, koska en voi ikinä mennä kenenkään luo yöksi saati että kukaan (mies) voisi tulla meille yöksi. Tai saisipa olla edes ihan yksin vaikka kotona 24 h.

Mut ei. Lasten isä on kuollut muutama vuosi sitten, omat vanhempani eivät halua lapsia ottaa luokseen. Nuorimmalla ois kavereita jonne voi joskus mennä yökylään, mutta vanhemmalla lapsella ei sellaista mahdollisuutta edes ole. Eli vähintään tuo 13v on kotona mun kanssa.

Ja joo, eihän noista enää paljoa "vaivaa" ole, mutta mä ihan todella kaipaisin edes 24 tuntia niin, että saisin keskittyä vain ja ainoastaan itseeni :( Välillä on sellainen olo että purskahdan itkuun, kun tuntuu etten jaksa tätä arkea enempää. :(

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole ketään ystävää, joka voisi yön yli/viikonlopun katsoa lasten perään?

Vierailija
22/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vietiin lapset viikoksi kesäsiirtolaan niin vanhemmat sai parisuhdeaikaa tai omaa aikaa. Talvella sukulaisiin. Muistan itsekin olleeni jo tosi pienenä viikonkin sukulaisten hoivissa. No ajat oli silloin eri. Joku leiri voisi tosiaan olla hyvä jos sukulaisista ei ole apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäiset pärjää, ainakin päivällä pari tuntia ihan keskenäänkin! Itsellä 9 ja 13v tytöt, ja kyllä voin nykyään käydä ihan illalla harrastamassakin muutaman tunnin. Eikö lapsillasi ole kavereita, joiden luona viettää aikaa? Itsellänikin meni tosin n. 8 vuotta, etten missään voinut käydä, työtä lukuunottamatta, mieheni ja vanhempani ovat kuolleet, tiedän hyvin kuinka rankkaa sinulla on! Nyt lapsesi ovat kyllä niin isoja jo, että uskon että pärjäävät hetken ilman äitiäkin.

Vierailija
24/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama homma, mulla lapsi 5-v. Ikinä ei ole hetkeksikään päässy mihinkään ilman lasta, paitsi töihin.

Vierailija
25/93 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:58"]Voisitko laittaa lapsiasi esimerkiksi leireille? Itse muistan olleeni suunnilleen tuon ikäisenä kesällä leireillä ja taisipa olla jonkun talvisen viikonlopunkin leirillä. Tietysti tältä kesältä on kesäleirit ohi, mutta ehkä jonkun harrastustoiminnan puitteissa voisi löytyä syksylle leirejä.
[/quote] hyvä idea.esim partiolaiset menee syksylläkin ja talvella.

Vierailija
26/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sellainen vapaaehtoinen varamummi? Sellaista toimintaa on monilla paikkakunnilla. Lapsesi on jo sen verran isoja, että sun kannattaa vaikka aloittaa joku oma harrastus, he pärjäävät yksin sen aikaa. Ja ihan hyvin ehdit käydä treffeilläkin , pari tuntia noi pärjäävät hyvin yksin, ellei sitten lapsilla ole jotain erityistarpeita ? Jos on erityislapsia, olisi Kelalla/sossulla velvollisuus järjestää hoitaja lapsille esim. kerran viikossa.

Vierailija
27/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisiä ei voi jättää yhdeksi yöksi keskenään? Huh, huh. Kuka käski kasvattaa lapsistaan avuttomia? Syytä itseäsi. Ja eikö olisi todella noloa lykätä lapsensa jonnekin tukiperheeseen? Mietipä vähän mitä ne lapsesi siitä ajattelisi! Tuntisivat itsensä varmaan huostaanotetuiksi. Normaalia olisi antaa isojen lasten ottaa jo vähän ensiaskeleita itsenäistymiseen.

Vierailija
28/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:53"]

Jaksamista ❤ Mitenkäs ne tukiperheet toimii? Josko saisit semmoisen?

[/quote]

Olen eri tapaus, mutta kerron silti. Lapsi on nyt 12 vuotias ja tuki- tai lomaperhettä olen lapselle odottanut 8 vuotta. Kerran on ollut keskusteluja ja kerran asiasta on soitettu minulle. No nyt ei sitä kyllä enää tarvitsekaan, koska voin laittaa hänet leireille.  En tiedä vieläkö olemme jonossa vai onko paperit mennyt arkistoon.

Vierailija
29/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12v:nä kaksi viikkoa samanikäisen kaverini kanssa yksin kaverin vanhempien mökillä. Kännykkää ei ollut (90-luvulla), lähin yleisöpuhelin oli 10km päässä kioskin luona. Lähin mökkinaapuri 2km päässä. Juoksevaa vettäkään ei ollut, vaan kannettiin vesi kaivosta vähän matkan päästä. Ihan hyvin pärjättiin kahdestaan eikä pelätty. Syötiin sipsiä ja laulettiin öisin, päivät nukuttiin.

Vierailija
30/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä taas nimenomaan voisin ryhtyä sellaisen normaalin teinin rukiperheeksi, juurikin teidänkaiselle perheelle. Työssäni nään käytöshäiriöisiä teinejä ihan tarpeeksi niin voisi olla virkistävää olla normaalien teinien seurassa. Omat lapset vielä alakouluikäisiä.

Vierailija
31/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aikanaan hankit lapsia koska????? Ei silloin tullut mieleen, että ne ovat siinä vähintään sen seuraavat 18 vuotta.

Vierailija
32/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:33"]

No mä taas nimenomaan voisin ryhtyä sellaisen normaalin teinin rukiperheeksi, juurikin teidänkaiselle perheelle. Työssäni nään käytöshäiriöisiä teinejä ihan tarpeeksi niin voisi olla virkistävää olla normaalien teinien seurassa. Omat lapset vielä alakouluikäisiä.

[/quote]

Nimenomaan normaalit teinit, normaalien vanhempien teinit, eivät todellakaan ole minkään tukiperheen tarpeessa.

Vierailija
33/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaan kuvitella millaisia pilalle paapottuja kauhukakaroita ap:n lapset ovat, kun ei voi yhdeksi yöksi keskenään jättää ja joka paikkaan pitää ottaa mukaan. :D

Vierailija
34/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:38"]Voi vaan kuvitella millaisia pilalle paapottuja kauhukakaroita ap:n lapset ovat, kun ei voi yhdeksi yöksi keskenään jättää ja joka paikkaan pitää ottaa mukaan. :D
[/quote]

Miksi pitää tulla ilkeilemään? Ei ap:llä varmastikaan ole helppoa ollut.

Vierailija
35/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:38"]Voi vaan kuvitella millaisia pilalle paapottuja kauhukakaroita ap:n lapset ovat, kun ei voi yhdeksi yöksi keskenään jättää ja joka paikkaan pitää ottaa mukaan. :D
[/quote]
No en minäkään tuon ikäisiä jättäisi yön yli päineen.

Vierailija
36/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on varmaan paapottuja kauhukakaroita. Raukat menettäneet isänsä 9 ja 11-vuotiaina :( Olette ilkeitä sikoja. Mutta minäkin ihmettelen eikö miehen vanhemmat mielellään ottaisi kylään edesmenneen poikansa lapsia?

Vierailija
37/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, toivottavasti saat vapaata - todellakin olet sen ansainnut. Älä välitä näistä pään aukojista mitä täällä taas on.

Vierailija
38/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:33"]Ja aikanaan hankit lapsia koska????? Ei silloin tullut mieleen, että ne ovat siinä vähintään sen seuraavat 18 vuotta.
[/quote]
Ääliö. Ei ap tehnyt lapsia tietäen ettei isä ole kuvioissa.

Vierailija
39/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isän vanhemmat ovat jo niin iäkkäitä, etteivät jaksa ottaa lapsia yökylään ja välimatkaakin on satoja kilometrejä. Ja kyllähän mä pääsen jonnekin lenkille tms yksin, tunniksi, pariksi, mutta ei se ole sama asia kuin se että saisi olla vuorokauden ihan itsekseen, omien ajatustensa kanssa.

Kiitos kuitenkin kun yritätte auttaa ja tsempata <3

Vierailija
40/93 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sinua kyllä auttaa, mutta emme taida olla samalla paikkakunnalla. Missään nimessä tuon ikäisiä ei jätetä vuorokaudeksi yksin. Kun olet yksin vastuussa niistä ja lisäksi suru miehesi kuolemasta ja lasten suru isänsä kuolemasta, ei paketti ole helppo.

Toivottavasti saisit jotenkin järjestettyä, että saisit edes sen vuorokauden vapaaksi, jotta jaksaisit. Tarvitsisit varmaan aikaa myös miettiä surutyösi loppuun.

Voimia sinulle. Toivon todella, että saisit apua jostain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi