Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se jollekin oikeasti ongelma että kurkku ja tomaatti maksaa 50 senttiä enemmän kuin vuosi sitten?

Vierailija
12.03.2022 |

Miten huono pitää olla rahan kanssa, että ruoan hinnan nousu tuntuu lompakossa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 centtiä ei vielä tunnu, mutta 1,5€ jo tuntuu.

Vierailija
2/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuntuu. Jos sulla on elämä siinä kuosissa että käteen jää pari hassua satasta kuussa niin jokaikinen sentti lasketaan. Kun korotukset tuntuisikin ainoastaan vihanneksissa, mutta kun ne on nyt ihan kaikessa ruuassa. Sitä ei osaa sellainen kuvitella, minkälaista se elämä köyhänä on, jolla itsellään on rahaa eikä tällaiset korotukset tunnu missään. Itsekästä ajattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kurkku ja tomaatti, jotka on enimmäkseen vettä, ole niin hyviä että maksaisin yli 5€/kg, en osta vesimeloniakaan jos se on yli euron kilo.

Kesällä kun ne on edullisia niin ostan, talvella vähemmän, ja jos hinta nousee samaan kuin lihan kilohinta, niin kauppaan jää. Tosin suklaata ostan silti vaikka se maksaa 15-20€/kg.

Vierailija
4/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tomaatti maksaa 50 senttiä enemmän kappale kuten nyt niin kyllä se tuntuu. 

Vierailija
5/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähikaupassa (K-Market) kurkku on kallistunut melkein 2 € verrattuna vuodentakaiseen tilanteeseen. On nyt 6,49 €/kg.

Onneksi Lidlistä saa lähes puolta halvemmalla.

Vierailija
6/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ei ole ollenkaan energiaa, fiksua on ostaa energiatiheää ruokaa, niin pärjää vähemmällä määrällä

Vierailija
7/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä 0,99 kg, nykyään 4,79 kg. Kyllä siinä hinta on "hieman" päässyt nousemaan.

Vierailija
8/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä 0,99 kg, nykyään 4,79 kg. Kyllä siinä hinta on "hieman" päässyt nousemaan.

Älä vertaa sesonkikauden hintoja tämän hetkiseen, vaan viime vuoden vastaavaa tilannetta. Ainahan satokaudella ne on olleet halpoja.

Vierailija
9/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on ongelma että tomaatti maksaa 5 euroa enemmän talvella kuin kesällä.

jos tuoreiden marjojen ja tomaatin sekä lohen hintaa verrataan jauhelihaa on paras viranomaisten lopettaa kansan syyllistäminen lihavuudesta ja huonosta terveydestä.

Vierailija
10/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vesipitoisia kasviksia nyt syödä, vaikka kuinka terveellisiksi mainitaankin.  Hiilarimeiningiksi menee kasviksien osalta ja liha kallistuu myös. 

Banaaniavokadotyyppien tilanteesta en tiedä. Ovatko ne kallistuneet?

Vierailija
11/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulle on ongelma että tomaatti maksaa 5 euroa enemmän talvella kuin kesällä.

jos tuoreiden marjojen ja tomaatin sekä lohen hintaa verrataan jauhelihaa on paras viranomaisten lopettaa kansan syyllistäminen lihavuudesta ja huonosta terveydestä.

Ei meillä työssäkäyvillä ole varaa lohta ostaa kuin kerran pari kuussa. Halvimpia marjoja ostetaan kuten mustaherukkaa. Onko tukien saajilla varaa?

Vierailija
12/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kurkku ja tomaatti, jotka on enimmäkseen vettä, ole niin hyviä että maksaisin yli 5€/kg, en osta vesimeloniakaan jos se on yli euron kilo.

Kesällä kun ne on edullisia niin ostan, talvella vähemmän, ja jos hinta nousee samaan kuin lihan kilohinta, niin kauppaan jää. Tosin suklaata ostan silti vaikka se maksaa 15-20€/kg.

suklaa on periaatteessa halvempaa kun huomio sen työstön ja kuljetuksen ympäri maailmaa. 

Vierailija
13/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika huonohan minä olen. Maksan asuntolainaakin 850e tuloilla. Plus tietysti muut omakotitalon kulut.

Fiksumpi siirtyisi vuokralle parempien tukien saajaksi.

Vierailija
15/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperin hinta on noussut.

Vierailija
16/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ne maksoi vuosi sitten ja nykyään? 

Vierailija
17/17 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että maksan niistä jo tulevan hinnan, kun ne yleensä lentää jääkaapista roskiin pilantuneina…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi