Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hintojen nousu! Hamstraatteko nyt esimerkiksi vilja- tai maitotuotteita?

Vierailija
12.03.2022 |

Mitä hyvin säilyvää kannattaisi nyt ostaa, jos pelkää rajua hintojen nousua? Juustossa näytti olevan päiväystä elokuulle, sitä voisi ostaa. Vehnäjauhoja, hiutaleita, kahvia. Mitä muuta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki vähitellen normaali (vähintään kahden viikon) kiertävä kotivara ja lopeta suhdanteiden mukaan sekoilu.

Mitään ei tarvitse hamstrata. Hamstraaja ei osaa edes arvioida käyttämiään määriä. Kotivaraa pitämällä sen oppii.

Vai tiedätkö, montako pakettia/kiloa sulla menee vuodessa jotain kahvia, jauhoja, näkkäriä tms?

Mä käytän monen elintarvikkeen kohdalla aina, jatkuvasti, nykyhintoja 20% halvemmalla ostettua. Mut se on mahdollista juuri siksi, etten ole koskaan ostanut mitään hamstraussatseja. Mitään ei mene pilalle.

Tiedän. Kahvia 30 pakettia, jauhoja 40kg, näkkäriä kaksi isoa pkt, juustoa 50kg, maitoa 300l , voita 25kg, oivariinia 20kg, suolaa 5kg, sokeria 20kg, possun lihaa 25kg. ... Kala ja hirvenliha omasta takaa

Kaikki nuo määrät ja sitten näkkäriä peräti 2 isoa pakettia?

😀

Vierailija
22/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan, kun en muutenkaan syö vilja- ja maitotuotteita. 

Älä huoli, kyllä se tofu ja soijakin nousee,kuten kauramaitokin

No en syö tofua, soijaa enkä kauramaitoakaan. 

No todennäköisesti hinnat nousee, mutta en ala mitään hamstraamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hamstraa. Jos nousee hinnat niin paljon että en pysty enää ruokaa ostamaan, niin jyrsin kynsiäni.

Vierailija
24/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etnisestä kaupasta ajattelin käydä ostamassa isot säkit riisiä, linssejä, papuja ja kikherneitä. Nyt on hyvä aika ryhtyä kasvissyöjäksi ja nuo säilyy tosi pitkään. 

Vierailija
25/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jauhon hinta nousee, alan leipoa omaa leipää… No problem.

Vierailija
26/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meiltä ole nyt ruoka loppumassa vielä pitkään aikaan. Tämä vouhotus nyt vaan toimii itsensä toteuttavana ennustuksena ja saa pahimmillaan aikaiseksi väliaikaisen hyllyjen tyhjenemisen ja hintojen nousun.

Vierailija
27/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin parvekkeen täyteen maitoa.

Vierailija
28/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meiltä ole nyt ruoka loppumassa vielä pitkään aikaan. Tämä vouhotus nyt vaan toimii itsensä toteuttavana ennustuksena ja saa pahimmillaan aikaiseksi väliaikaisen hyllyjen tyhjenemisen ja hintojen nousun.

Älä selitä. Kannattaa varautua.

Vierailija
29/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hamstrannut sinappia suolakurkkuja patonkeja piimää.

Vierailija
30/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvät varastot sarvimakaronia, riisiä, tonnikalaa, kuivattuja ja säilöttyjä herneitä, kikherneitä, linssejä, kuivattuja hedelmiä ja keittokasviksia, erilaisia tomaattisäilykkeitä ja sokeria. Lisäksi pienempiä määriä mm. huoneenlämmössä säilyviä mikroaterioita, ruokaöljyä, jauhoja ja hiutaleita, hapankorppuja, kuivalihaa, pähkinöitä, kahvia, teetä, karkkia ja suklaata.

Vierailija
31/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutenkin sellainen hamstraaja, että tila ei enää riitä millekään uudelle.

Vierailija
32/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan… Ei tule ruoka loppumaan ja pahimmassakin skenaariossa sillä viljalla tehdään ruokaa ja säästetään sitten leivoksissa ja pullassa. Ihan ihme sekoilua nykyihmisiltä. Menkää 90-luvulla takaisin, kun kaupasta sai leivän lisäksi ehkä jonkun tortunpalasen…

Ei kyse ole siitä, että pelkäisi ruoan loppuvan. Mutta kyllä pienipalkkaisena mietin, että jos hinnat jopa tuplaantuu niin hetken helpottaisi, kun olisi ostanut etukäteen tuotteita, joita tarvitsee kuitenkin. En ymmärrä miksi minun pitäisi mennä takaisin 90-luvulle? Olen elänyt köyhän lapsuuden, nähnyt sen mitä lama tekee ja meidän perheessä ei ollut koskaan mitään valmiita leipomuksia. Kerran vuodessa kaupan hampparit, kaikki muut tehtiin itse. Ja ehkä juuri siksi mietinkin näitä ja ymmärrän, mitä se on, kun elää tiukilla. Ei ole unohtunut aapeella. 

Ainakin leivän leivontaan kannattaa varautua tulevalle vuodelle. Jauhoja, kuivahiivaa, leivontaan sopivaa öljyä ym.

Vierailija
33/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki vähitellen normaali (vähintään kahden viikon) kiertävä kotivara ja lopeta suhdanteiden mukaan sekoilu.

Mitään ei tarvitse hamstrata. Hamstraaja ei osaa edes arvioida käyttämiään määriä. Kotivaraa pitämällä sen oppii.

Vai tiedätkö, montako pakettia/kiloa sulla menee vuodessa jotain kahvia, jauhoja, näkkäriä tms?

Mä käytän monen elintarvikkeen kohdalla aina, jatkuvasti, nykyhintoja 20% halvemmalla ostettua. Mut se on mahdollista juuri siksi, etten ole koskaan ostanut mitään hamstraussatseja. Mitään ei mene pilalle.

Tiedän. Kahvia 30 pakettia, jauhoja 40kg, näkkäriä kaksi isoa pkt, juustoa 50kg, maitoa 300l , voita 25kg, oivariinia 20kg, suolaa 5kg, sokeria 20kg, possun lihaa 25kg. ... Kala ja hirvenliha omasta takaa

Kaikki nuo määrät ja sitten näkkäriä peräti 2 isoa pakettia?

😀

Vuodesta toiseen tuo menekki ollut. Tuskinpa paljon muuttuu.

Vierailija
34/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia olen hamstrannut aina tarjouksista. Nyt olen ostellut aina kauppakäynneillä jonkin verran ylimääräistä mm.makaronia, nuudeleita, herneitä, säilykkeitä, valmisruokia. Täytyy vielä ostaa jauhoja, öljyä,pastaa, riisiä, sokeria, suolaa, kuivahiivaa, näkkäriä, mausteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi