Ministerin mukaan ruokamenojen määrä kaksinkertaistuu
Juuri Ylen uutisissa ministeri Mika Lintilä kertoi, että jatkossa ruoan osuus kokonaismenoista voi olla jopa 20 pinnaa.
Siinä alkaa moni asuntovelallinen olla jo ongelmissa.
Kommentit (128)
Meillä 2 ihmistä menee jo nyt 25% tuloista ruokaan. Toki netto yhteensä vaan 2100 koska opiskelu, mut syöminen on mukavaa. Nuorena saattoi mennä se 300-500e kk ryyppäämiseen koska sillon ryyppääminen oli mukavaa :D maallista mammonaa kokoa en..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voi harkita ostaako joka päivä ruokaa ovelle, sipsipussin ja kolaa, opetella laskemaan mihin ilmaset tuet riittää. tehdä viimein se kokonaisvaltainen elämäntapamuutos terveempaan suuntaan. käydä edes vit..kaupassa ostamassa tavallista ruokaa.
Luuletko todella tuilla elävien tekevän kuten kuvailet? Jos luulet niin kannattaa hankkia oikeaa tietoa.
Puhuttiinko jossain tuilla eläjistä?
Ei taidettu mainita heitä erikseen.
Kyllä järkevä ihminen tajuaa että tuilla elävällä ei ole samat mahdollisuudet kuin varakkaammalla tilalla ruokaa kotiovelle.
Onko tuet syönyt sun aivokapasiteettia vai miksi luulet, että tässä puhuttiin tukieläteistä?
Toi viimeinen sana pilasi sinänsä järkeenkäyvän viestin.
Ostin eilen jäätelöä. On hyvää. Vehnäpullaa en ole syönyt muutenkaan pitkään aikaan.
Syömishäiriöön auttaa juurikin edullinen masennuslääke!
Lohtusyöminen on korvien välissä oleva ongelma.
Kannattaa pyytää lääkäriltä semmoinen lääke masennukseen ja syömishäiriöön, mikä ei lisää ruokahalua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät saa siis kuolla nälkään. Noh löytyi siis tuollainen ratkaisu esim. työttömyyteen.
Tiedän todella monta tuilla elävää, joilla olisi varaa laihduttaa puolet elopainostaan pois. Laihduttaminen on oikeasti hyvä säästökeino, silloin ruokaa kuluu todella vähän.
Sokeri ja palmuöljy on halpaa.
Kasvikset ja kala maksaa maltaita.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä mielenkiintoinen asenne osalla porukasta.
Ollaan vahingoniloisia siitä, että useat ihmiset joutuvat entisestään ahtaammalle ja huono-osaisuus lisääntyy.
Onko nää huutelijat jotain jonneja, joiden vanhemmat maksaa elämisen?
Huutelijat tuntee itsensä paremmiksi ihmisiksi kun pienituloisimmat kärsii. Sadismi ja pilkallisuus kukoistaa tässä "maailman onnellisimmassa maassa". Kunnes sitten itseltä menee kaikki, pohja elämältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät saa siis kuolla nälkään. Noh löytyi siis tuollainen ratkaisu esim. työttömyyteen.
Tiedän todella monta tuilla elävää, joilla olisi varaa laihduttaa puolet elopainostaan pois. Laihduttaminen on oikeasti hyvä säästökeino, silloin ruokaa kuluu todella vähän.
Sokeri ja palmuöljy on halpaa.
Kasvikset ja kala maksaa maltaita.
Juurekset on kaikkein halvinta ruokaa, jopa 0,50€/kg tarjouksissa, normaalihintakin aina alle 2€/ kg.
Pullamössö suomalaiset ovat tottuneet liian hyvään. Olin itse lapsi 70-luvulla. Meillä tehtiin kaikki itse, ihan kaikki. Ei ollut einesmössöä pöydässä eikä puputeltu koko aikaa jotain. Limsaa oli ehkä kerran viikossa lauantaina saunapäivänä. Karkkia todella harvoin. Äiti leipoi pullaa, mustikkapiirakkaa, itse munkit paistoi jne.
Ministerit pyörivät notkuvien ilmaisten aterioiden pöydissä, kansa ei. Kansa tulee kurjistumaan entisestään, Lintilä vetää pihviä ilmaiseksi naamaan.
Lintilä voisi ottaa rauhallisesti ja miettiä miten saadaan kylvettyä kasvimaat ja otettua vähän itärajan käyttämättömiä peltoja uusio käyttöön kasviksille kuten lanttu kaali punajuuri mitä voi säilöä ja olla niin helvetin tahmea hidas toimimaan ettei mitään voi tehdä kun oikeasti pitäisi tehdä. Sama juttu kun kirkollakin vaan tuijotetaan ahmitaan eikä viitsitä kasvimaata viljellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki etenee, kuten Klaus Schwab haluaa. Se on menoa nyt.
Tällekin jotkut nauroi ja sanoi että foliohattuilua. Asia kerrallaan kaikki "foliohattuilut" käyvät toteen.
No mitä paskaa jauhaa 30€ ruokaostos siinä on 5€ arvon lisä veroa valtiolle eri asia on ulkomaalaiset ilmaisruokailijat ja avustusruuan syöjät. Tai jotka saa muuten ilmaista ruokaa tavalliset aikuiset ei saa useimmin. Eläkeläiset maksaa ruuasta.
Jatkuvasti saa todistaa näitä ammattivalehtelijoita vastaan. Nyt kerrotaan viljan eli vehnän rajusta hinnan korotuksesta. Se vaikuttaa suomen kulutuksella korkeintaan 0,5% ja on helposti korvattavissa sillä viljalla joka vientituella viedään laivoilla hevosten rehuksi ulkomaille. Kyse on normaalista viljelijöiden verorahojen pumppauksesta itselle.
https://en.wikipedia.org/wiki/International_wheat_production_statistics
Älkää uskoko yhtään mitään mitä sieltä suunnasta tulee.
Esimerkiksi yrittäjiä on joilla ravintola heillä on kasvimaa missä yrtit ja muu.Sen verran pitää älytä itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Pullamössö suomalaiset ovat tottuneet liian hyvään. Olin itse lapsi 70-luvulla. Meillä tehtiin kaikki itse, ihan kaikki. Ei ollut einesmössöä pöydässä eikä puputeltu koko aikaa jotain. Limsaa oli ehkä kerran viikossa lauantaina saunapäivänä. Karkkia todella harvoin. Äiti leipoi pullaa, mustikkapiirakkaa, itse munkit paistoi jne.
Kyllä täytyy nyt olla ylpeä kokin tutkinnosta, joka minulta löytyy vaikken alan hommia alkanut työkseni tekemään. Onnistuu kotosalla kaikki ruoanlaitosta leivontaan. Tiukat ajat luvassa näille, jotka tottuneet wolttaamaan tai syömään ulkona jatkuvasti jotain, ilman kotona kokkailua.
Nythän jäät sulaa ja muikkua tulee siitä vaan haavit veteen kun ei huku itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöminen on monelle köyhälle niitä harvoja iloja elämässä, tuo on sama kuin sanoisi, että masentuneet voisivat jättää masennuslääkkeet ostamatta ja säästäisivät siinä.
Saahan sitä vaikka vain ilokseen syödä, kunhan maksaa sen itse.
Nyt on hyvä aika leipoa keksejä varastoon ja tehdä korppuja vanhoista pullista.
Jättäkää suoratoistot tilaamatta, kuntosalin korvaa kehonpainoharjoittelu, jne. jne.
Eii tullutkaan läskiveroa, tuli se etttä joutuvat muuttamaan ruokavaliota kasvispainottteisemmaksi.