Ministerin mukaan ruokamenojen määrä kaksinkertaistuu
Juuri Ylen uutisissa ministeri Mika Lintilä kertoi, että jatkossa ruoan osuus kokonaismenoista voi olla jopa 20 pinnaa.
Siinä alkaa moni asuntovelallinen olla jo ongelmissa.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on tähänkin saakka mennyt 20 prosettia tuloista ruokaan!
Ja monella pienituloisella enemmänkin kuin 20% jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on tähänkin saakka mennyt 20 prosettia tuloista ruokaan!
Ja monella pienituloisella enemmänkin kuin 20% jo nyt.
Niin myös monella hyvätuloisella, jotka käy ravintoloissa ja ostelee kallita trendiherkkuja hinnoista piittaamatta.
On kyllä mielenkiintoinen asenne osalla porukasta.
Ollaan vahingoniloisia siitä, että useat ihmiset joutuvat entisestään ahtaammalle ja huono-osaisuus lisääntyy.
Onko nää huutelijat jotain jonneja, joiden vanhemmat maksaa elämisen?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen salassa toivonut, että tulisi sota tai jostain muusta syystä joutuisi elintarvikkeet "kupongille".
Kuinka monta lihavaa ihmistä olette nähneet 30-luvun lopun ja n. 70-luvun välisenä aikana otetuissa kuvissa?
Kyllä ihminen pärjää vähemmälläkin ruualla kuin nykyisellä syöpöttelyllä...Ihan sotaa sitten toivot, jotta muut laihtuisivat. Taitaisi hymy sinultakin hyytyä siinä tilanteessa, kun istut väestönsuojassa ilman vettä ja ruokaa. Huono provokaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee jo nyt yli 20 % tuloista ruokaan. Olen työssäkäyvä ja palkka on ok.
T: Kahden teinin yh
Mulla työttömällä menee suurin osa "tuloistani" ruokaan. Lainausmerkit kun päivärahaa, asumis ja tt-tukea. Oiskohan prosenteissa jotain 60-70 ja lopuilla hygieniaa, netti ja puhelin. Joskus oikein harvoin ostan uudet halvat farkut. Vakavaksi vetää jos ruuan hinta nousee paljon.
Yritystuet on jopa suuremmat kuin työttömyystuet. Joskus mietityttää mikä on oikeasti tärkeintä? Tosin tässä on jo tavallaan tottunut syyllisen osaan. Työttömien syy kun suomessa ei ole palkkaa maksavia työpaikkoja läheskään kaikille niitä haluaville.
Olet ilmeisesti perheellinen? Koska yksinasuvalle tuo ei taida olla mahdollista. Olettaen siis, että maksat suht normivuokraa ja tukesi ovat sen mukaiset. Ruokaan siis kuussa vähintään 600?
Nyt tarvii hamstrata lähialueiden tiloilta ruokaa sinne pommisuojaan
En syö nykyäänkään joka päivä rahan säästämiseksi.
Ministeri on näköjään todella kiinni ihmisten realiteeteissa, että ihan voi "ruokakulut nousta viidennekseen", ihan kuin ne olisivat tällä hetkellä vain kymmenesosa tuloista. Minun tuloistani ne vievät jos nyt kolmasosan, loppu menee lähinnä asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan vahingoniloisia siitä, että useat ihmiset joutuvat entisestään ahtaammalle ja huono-osaisuus lisääntyy.
Olet täysin hakoteillä. Minä ainakin olen täysin kyllästynyt siihen ainaiseen ininään, että ruoka on muka niin kallista, ettei ole varaa syödä. Ja media innolla ruokkii tätä ininää.
Ja tänään on uutisissa ja ykkösaamussa kuultu, että oikeasti ruokaan kuluu 11 % kotitalouksien käytettävissä olevista tuloista. Ja tuolla prosenttiosuudella kehdataan valittaa, että se on liikaa. Kun samaan aikaan mukavuuksiin käytetään paljon enemmän.
Nyt sitten kotimaista puuroa hamstraamaan
Vierailija kirjoitti:
Mä olen salassa toivonut, että tulisi sota tai jostain muusta syystä joutuisi elintarvikkeet "kupongille".
Kuinka monta lihavaa ihmistä olette nähneet 30-luvun lopun ja n. 70-luvun välisenä aikana otetuissa kuvissa?
Kyllä ihminen pärjää vähemmälläkin ruualla kuin nykyisellä syöpöttelyllä...
Siis miten läskifobinen ja pienisieluinen täytyykään olla ihmisen, joka toivoo _sotaa_ jotta hänen ei tarvitse nähdä lihavia kanssaeläjiä. Olen lukenut tällä palstalla paljon *askakommentteja mutta tämä meni kyllä top 10 joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin hakoteillä. Minä ainakin olen täysin kyllästynyt siihen ainaiseen ininään, että ruoka on muka niin kallista, ettei ole varaa syödä. Ja media innolla ruokkii tätä ininää.
Ja tänään on uutisissa ja ykkösaamussa kuultu, että oikeasti ruokaan kuluu 11 % kotitalouksien käytettävissä olevista tuloista. Ja tuolla prosenttiosuudella kehdataan valittaa, että se on liikaa. Kun samaan aikaan mukavuuksiin käytetään paljon enemmän.
Ja missä ovat nyt ne ihmiset, jotka ovat yleensä köyhyyskeskusteluissa pätemässä sillä, miten edullisesti pystyvät tekemään terveellistä ruokaa? Ovat siis aina neuvomassa köyhiä tuilla eläviä tyyliin satasella kuussa syö hyvin. Missä te kaikki olette, huhuu?
Ja pullukat piikittelee maharasvaan 150 e / kk, että laihtuis :D
Lihavuusleikkaukset nyt viimeistään omakustanteisiksi!
Vierailija kirjoitti:
Köyhät saa siis kuolla nälkään. Noh löytyi siis tuollainen ratkaisu esim. työttömyyteen.
No kun viljelijälle ei saa maksaa tukea, vaikka tuotantokustannukset nousevat, ulkomailta ei halpaa ruokaa saa ja köyhä vaatii tukea, että voi ostaa ruokaa, niin ollaan tilanteessa, jossa tuki menee ihan väärälle taholle. Maataloutta ajetaan alas hallituksen toimesta esim. kieltämällä navetoissa imukykyinen ja puhdas turve ja nostamalla polttoaineen hintaa eikä kukaan tunnu hoksaavan, että ei sillä viljelijällä ole aarrekammiota, josta maksaa koko muun elintarvikeketjun kulut.
Meidän munaton hallitus vain haukottelee ja lisääntyy. Eipä näytä paljoa suomalainen veronmaksaja kiinnostavan. Pian loppuu liikkuminen, ravintola ruokailu ja kaikki muukin, koska rahat menevät perustoimien ylläpitoon.
Sama täytyy tehdä kuin kallistuvan sähkönkin kanssa. Leikataan kulutusta. Tässä on sähkön hinta noussut monena vuonna useamman prosentin. Varmasti yli 20% viimeisen 5 vuoden aikana. Sähkölasku ei ole noussut, koska aina vähenee kulutus kun hintaa nostetaan. Syön yhä liikaa, joten annoskokoa voi pienentää. Tässä on vielä henkilökohtaiseen alipainoon 8kg ja viralliseen 13kg joten varaa on leikata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihminen pärjää vähemmälläkin ruualla kuin nykyisellä syöpöttelyllä...
Paljon. Lihavia oli ennenkin, kun elettiin vain perunalla, viljalla ja läskillä. Ei ollut varaa ravinnepitoiseen, monipuoliseen ruokaan.
Euron arvo rommaa, korot nousee ja 50M siirtolaista tulossa tällä kertaa.
Kesällä Euroopan kaasuvarastot on tyhjät ja kaasun hinta nousee kunnes 30% käyttäjistä(teollisuus) lopettaa käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät saa siis kuolla nälkään. Noh löytyi siis tuollainen ratkaisu esim. työttömyyteen.
Tiedän todella monta tuilla elävää, joilla olisi varaa laihduttaa puolet elopainostaan pois. Laihduttaminen on oikeasti hyvä säästökeino, silloin ruokaa kuluu todella vähän.
Syöminen on monelle köyhälle niitä harvoja iloja elämässä, tuo on sama kuin sanoisi, että masentuneet voisivat jättää masennuslääkkeet ostamatta ja säästäisivät siinä.
Tiedän todella monta tuilla elävää, joilla olisi varaa laihduttaa puolet elopainostaan pois. Laihduttaminen on oikeasti hyvä säästökeino, silloin ruokaa kuluu todella vähän.