Poliisi yrittää keksiä kuumeisesti mistä rikoksesta syyttää.
Poliisi kävi hakemassa kankaan pois ja nyt miettii voidaanko syyttää jostain. Eli ei edes tiedetty onko rikos tapahtunut, mutta toimittiin. Kenen pillin mukaan poliisi nyt toimii? Jos rikosta ei ole tapahtunut, ei se ole poliisi asia. Kaupungin olisi itse pitänyt poistaa kangas.
Taitaa olla liikaa vapaata aikaa poliisilla.
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:16"]Siinä luki: "mikä erottaa ihmisen ja eläimen. Välimeri." Teksti ei ole laiton. Siinä ei edes oteta kantaa kummalla puolella on eläimet ja kummalla ihmiset. Normaali vitsi. Taas sais natsit mainosta typerien suvakkien vuoksi. Miten ihmiset voi olla noin vedätettävissä?
[/quote]
Tästä tekstistä tekee solvaavan nimenomaan se, miten vitsin lukija _itse_ sen tulkitsee.
Itse asiassa vain melko rasistisesti ajatteleva ihminen tulkitsee tuon niin, että eläimet ovat Afrikan puolella. Mikä tietysti olisi loukkaavaa.
No juu, melkoista vääntelyä selittää ettei vitsissä sanota, kummalla puolella on ihminen ja kummalla eläin. Nämähän toimivat aina sillä ajatusmallilla, kummalta puolelta Välimerta katsotaan. Ja kun banderolli on tällä "puolella" Välimerta niin jokainen tietää mitä jutulla tarkoitetaan. Jos naapurisi toteaa sulle, että seinä erottaa ihmisen ja idiootin niin sinä varmaan epäilet että hän tarkoittaa itse olevansa idiotti?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:04"]
http://yle.fi/uutiset/rasistinen_banderolli_oli_tampereen_kaupungin_mailla__poliisi_voi_joutua_palauttamaan_kankaan/8226849 Poliisi kävi hakemassa kankaan pois ja nyt miettii voidaanko syyttää jostain. Eli ei edes tiedetty onko rikos tapahtunut, mutta toimittiin. Kenen pillin mukaan poliisi nyt toimii? Jos rikosta ei ole tapahtunut, ei se ole poliisi asia. Kaupungin olisi itse pitänyt poistaa kangas. Taitaa olla liikaa vapaata aikaa poliisilla.
[/quote]
Kyllä poliisi toimii myös siinä vaiheessa kun vasta epäillään rikosta.
Siinä luki: "mikä erottaa ihmisen ja eläimen. Välimeri." Teksti ei ole laiton. Siinä ei edes oteta kantaa kummalla puolella on eläimet ja kummalla ihmiset. Normaali vitsi. Taas sais natsit mainosta typerien suvakkien vuoksi. Miten ihmiset voi olla noin vedätettävissä?
Haluaisin nähdä kun poliisit joutuvat laittamaan sen banderollin takaisin paikoilleen. Voisi tulla aikamoinen youtube video:)
Aloitusta lukematta kerron sinulle, että poliisi ei voi syyttää mistään. Poliisi tutkii ja syyttäjä syyttää.