Miksei näitä veroja nosteta?
Alkoholi, tupakka ja makeiset (oikeastaan kaikki herkut)? Esim. kossupullon hinnan voisi hyvin nostaa vaikka kahteenkymppiin. Säästettäisiin terveydenhuollossakin kun juopot ja ylipainoiset eivät ole siellä kitisemässä.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:19"]Röökin hintaa nostetaan kokoajan, mitä sillä voitetaan? Ulkomailta tuodaan isompia määriä röökiä kokoajan ja ne myydään täällä halvalla. Valtio menettää verotuloja suuret määrät.
Viinan kanssa sama, jos hintaa nostetaan lisää tulee ulkomailta halvempaa viinaa.
Karkin kanssa mulle on ihan se ja sama mitä sen verotukselle tapahtuu. Nouskoot vaikka karkkipussin hinta 50 euroon. En syö karkkeja enää.
Miksei neuvoloiden, koulujen yms kustannuksia laiteta kansan piikkiin? Itehän jokainen ne lapset hankkii, niin luulis sit olevan varaa myös niiden hoidoista ja koulutuksistakin maksella isompia määriä. Miksi joitakin ihmisiä suositaan tässä yhteiskunnassa? Se jos mikä on väärin!
[/quote]
Miksi ei vanhustenhoitoa myös laiteta käyttäjän piikkiin. Ärsyttää maksaa niitä kuluja kun olisivat itse tehneet niin paljon töitä että saisivat hoitonsa maksettua.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:07"]Voitaisiin nostaa enemmän, niin ettei oikeasti ole varaa ostaa joka päivä puolta kiloa karkkia. Ei ap
[/quote]
Mistä ajattelit hommata työpaikat makeistehtaiden työntekijöille? Potkuthan he saavat, jos ostaminen lakkaa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:19"]Röökin hintaa nostetaan kokoajan, mitä sillä voitetaan? Ulkomailta tuodaan isompia määriä röökiä kokoajan ja ne myydään täällä halvalla. Valtio menettää verotuloja suuret määrät. Viinan kanssa sama, jos hintaa nostetaan lisää tulee ulkomailta halvempaa viinaa. Karkin kanssa mulle on ihan se ja sama mitä sen verotukselle tapahtuu. Nouskoot vaikka karkkipussin hinta 50 euroon. En syö karkkeja enää. Miksei neuvoloiden, koulujen yms kustannuksia laiteta kansan piikkiin? Itehän jokainen ne lapset hankkii, niin luulis sit olevan varaa myös niiden hoidoista ja koulutuksistakin maksella isompia määriä. Miksi joitakin ihmisiä suositaan tässä yhteiskunnassa? Se jos mikä on väärin! [/quote] Miksi ei vanhustenhoitoa myös laiteta käyttäjän piikkiin. Ärsyttää maksaa niitä kuluja kun olisivat itse tehneet niin paljon töitä että saisivat hoitonsa maksettua.
[/quote]
Sun kakarasi ovat vain kuluerä, vanhukset ovat maksaneet veronsa.
Ökyvero mönkijöille, vesiskoottereille, veneille, lumikelkoille jne. Turhakkeita joita kukaan ei tarvii oikeasti.
Alkoholiveron voisivat jo jättää rauhaan, mutta tupakkaveroa voisi nostaa tuntuvastikin. Olen ihan varma, että ennen pitkää se maksaisi itsensä takaisin, kun ihmiset ei enää polttais niin paljon. Ei kaikki niitä röökejään ulkomailta pysty roudaamaan.
Nuo on Suomessa jo kalliimpia kuin missään muualla EU alueella.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:26"]
Alkoholiveron voisivat jo jättää rauhaan, mutta tupakkaveroa voisi nostaa tuntuvastikin. Olen ihan varma, että ennen pitkää se maksaisi itsensä takaisin, kun ihmiset ei enää polttais niin paljon. Ei kaikki niitä röökejään ulkomailta pysty roudaamaan.
[/quote]
Ei kaikki niitä itse haekkaan, vaan niitä tuodaan ja myydään pimeästi. Helposti niitä on saatavilla ihan joka puolella Suomea.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:19"]Röökin hintaa nostetaan kokoajan, mitä sillä voitetaan? Ulkomailta tuodaan isompia määriä röökiä kokoajan ja ne myydään täällä halvalla. Valtio menettää verotuloja suuret määrät. Viinan kanssa sama, jos hintaa nostetaan lisää tulee ulkomailta halvempaa viinaa. Karkin kanssa mulle on ihan se ja sama mitä sen verotukselle tapahtuu. Nouskoot vaikka karkkipussin hinta 50 euroon. En syö karkkeja enää. Miksei neuvoloiden, koulujen yms kustannuksia laiteta kansan piikkiin? Itehän jokainen ne lapset hankkii, niin luulis sit olevan varaa myös niiden hoidoista ja koulutuksistakin maksella isompia määriä. Miksi joitakin ihmisiä suositaan tässä yhteiskunnassa? Se jos mikä on väärin! [/quote] Miksi ei vanhustenhoitoa myös laiteta käyttäjän piikkiin. Ärsyttää maksaa niitä kuluja kun olisivat itse tehneet niin paljon töitä että saisivat hoitonsa maksettua.
[/quote]
Sun kakarasi ovat vain kuluerä, vanhukset ovat maksaneet veronsa.
[/quote]
Jotkut ovat, jotkut eivät. Osa vanhuksista on vaan lorvinu elämänsä joten hoito heiltä pois.
Luuletteko oikeasti että mikään määrä veroja koskaan riittää, kun niitä tuhlataan ihan miten sattuun? Tärkeämpää olisi miettiä miten niitä verorahoja käytetään, niin ei tarvitsisi viedä ihmisiltä tuhkiakin pesästä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:25"]Ökyvero mönkijöille, vesiskoottereille, veneille, lumikelkoille jne. Turhakkeita joita kukaan ei tarvii oikeasti.
[/quote]
Tämä on totta! Joku venevero tulee kaiketi ja pn ehkä 50evuosi. Heh. Jos on varaa hankkkia purjevene niin lienee kohtuullista maksa siitä hiukan enemmän veroakin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:26"]Alkoholiveron voisivat jo jättää rauhaan, mutta tupakkaveroa voisi nostaa tuntuvastikin. Olen ihan varma, että ennen pitkää se maksaisi itsensä takaisin, kun ihmiset ei enää polttais niin paljon. Ei kaikki niitä röökejään ulkomailta pysty roudaamaan.
[/quote]
Ja tuntuvat sakot esim suomen valtiolle kun salli tupakan mainostamisen vielä joskus 70-luvullakin (jopa terveelliseksi sanottiin) ja ihmisiä siihen koukkuuun sitäkin kautta. Mitä tukea saa jos haluaa tupakasta eroon? Ei paljon mitään. Olen vierest seurannut äitini kamppailua.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:25"]Ökyvero mönkijöille, vesiskoottereille, veneille, lumikelkoille jne. Turhakkeita joita kukaan ei tarvii oikeasti. [/quote] Tämä on totta! Joku venevero tulee kaiketi ja pn ehkä 50evuosi. Heh. Jos on varaa hankkkia purjevene niin lienee kohtuullista maksa siitä hiukan enemmän veroakin.
[/quote]
Voi kateuden määrää. Ruotsissa purjeveneitä on kaikilla, ei ole mikään ökylaji, vaan ihan tavallisten ihmisten harrastus. Suomessa kukaan ei halua mitään mukavaa kenellekkään, ei edes itselleen. Tärkeintä on ettei kenelläkään ole kivaa.
Alkoholiveroa on aika turha nostaa kun sitä vaan sitten tuodaan enemmän ulkomailta. Suomesta lähtee duunit ja veroja ei saada loppuenlopuksi yhtään sen enempää. Tupakkavero on jo nousemassa reilusti.