Kotoisa 2022
Koko kausi nähtävissä MTV:llä. Mitä mieltä muutoksista? Katsoin kaikki sisustusjaksot läpi, ja todella pliisuja muutoksia tältä viime kaudella Seijan tilalle tulleelta suunnittelijalta. Melko nihkeitä olivat asukkaatkin ja varovaisia muutostoiveissa. Jotenkin vanhanaikaisia toteutuksia: tehosteseiniä, vaaleanharmaita kulmasohvia, kylppäreihin vain harmaita laattoja jne... Mitään tajunnanräjäyttävää tai inspiroivaa en nähnyt. Seijaa on kyllä ikävä, oli taitava ja rohkea värijen käyttäjä! Tällä uudella tuntuu olevan joka kohteessa värirepertuaarissa ainoastaan ruskean ja sinisen eri sävyt. Olisi ollut kiva, jos näissä olisi nähnyt vaihtelua kohteiden välillä. Sari Havaksen taloon tehdyt remontit olivat ihan ok ja allasosastosta tuli toki hieno. Tokan jakson vanhempi pariskunta oli symppis ja odotin heidän kaupunkikämpän remontilta paljon. Noh, sinne 1800-luvun jugend-taloon oli isketty sairaalavalkoinen korkeakiiltoinen ylimoderni keittiö joka oli kuin Ikean kuvastosta 10 vuotta sitten. Siis mitä?? Ihme tyylimokia tältä suunnittelijalta. Muu asunto oli rempattu talon henkeä kunnioittaen ja sitten keittiö ei sopinut ollenkaan kokonaisuuteen. Olisi virkistävää nähdä näissä remppaohjelmissa joskus jotain oikeasti häkellyttävää.
Katso lähetysajat : Kotoisa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (338)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko katsonut näitä uusi "pikajaksoja"? Virve Rosti sanoi vihaavansa sinistä, jolloin Niina keksi loistavan idean käyttää sitä.
En ymmärrä millä silmällä valitsee värit. Keltaiset kaapin ovet ja joku harmaan sininen maali välitilassa. Ei millään järjellä kaunis yhdistelmä.
Valitsi asiakkaan astioista värit ja sen perusteella koska Virve Rosti rakastaa Espanjaa, sieltä oli tuonut kipponsa. Sopii siihen maailmaan. Toiseksi halusi eroon valkoisesta keittiöstä. Halusi värikästä!
Tää on outo trendi jota sisustussuunnittelijat käyttävät: otetaan väri jostain asukkaan astiasta, tai muusta irrallisesta esineestä. Eikö tule mieleen että asukas vaihtaa/kyllästyy astioihin/esineisiin.
Heh ei välttämättä. Kyllä mulla on vielä jäljellä teininä ostamiani huonekaluja. Valitsin alunperin ajattomia ja klassisia tavaroita. Joo ja osa on tosiaan jo 45v vanhoja!
Vierailija kirjoitti:
Sinnehän jäi valkoista vaikka kuinka paljon. Olipahan pohjanoteeraus taas. Viikon flopit tulee ninalta ja helkalta.
Keneltä Helkalta, se toinenhan on remppamies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ne maustepurkit, oliko just Virven keittiössä kun ne laitettiin huippuimurin päälle! KAIKKI tietää ettei sinne laiteta mausteita, aivan turha kaappi.
Sitäpaitsi itte oon niin lyhyt etten sinne edes yllä!
Keittiön alalaatikossa ne mitä käytetään.
En itse ihan keittiön alalaatikkoon laittaisi mausteita. Olisi tosi hankalaa, kun kokkailee mutta pakkohan se on, jos olet tosiaan niin lyhyt.
Heh, en nyt kesken kokkailun niitä sieltä nouki, vaan otan siihen työpöydälle esille!
Vierailija kirjoitti:
Olisi raikasta kuulla joskus asiakkaan sanovan suoraan ettei pidä uudesta sisustuksesta. Tai ainakin että maalaa itse uudelleen. Nyt heidän on pakko ihastella surkeitakin ratkaisuja.
Sisustussuunnittelija otaksuu että asiakas alkaa pitämään inhokki väristään kun sitä ripottelee erinäisiin kohtiin. Ei se mene niin.
Oliko Kotoisa-ohjelmassa ennen Seija ja Mikko, he tekivät upeita kohteita ja sisustuksia. Nämä uudet suunnittelijat ovat todellakin epäkelpoja kyseiseen ohjelmaan.
Jossain toisessa ohjelmassa monta vuotta sitten oli joku nuorehko nainen jonka kotiin tehtiin joku sarjakuvasisustus ja se antoi kyllä tulla täydellä laidalla, että ei todellakaan ole mun makuuni.
Se on ainoa mitä muistan ja olen vuosia katsellut sisustus- ja puutarhaohjelmia. Varmaan tuhansia tunteja.
On niitä pihoja ennenkin pilattu. Siirtolapuutarhatontti tuhottiin täysin yhdessä jaksossa, mutta ohjelmaa en muista. Ehkä Huvila&Huussi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi raikasta kuulla joskus asiakkaan sanovan suoraan ettei pidä uudesta sisustuksesta. Tai ainakin että maalaa itse uudelleen. Nyt heidän on pakko ihastella surkeitakin ratkaisuja.
Sisustussuunnittelija otaksuu että asiakas alkaa pitämään inhokki väristään kun sitä ripottelee erinäisiin kohtiin. Ei se mene niin.
Oliko Kotoisa-ohjelmassa ennen Seija ja Mikko, he tekivät upeita kohteita ja sisustuksia. Nämä uudet suunnittelijat ovat todellakin epäkelpoja kyseiseen ohjelmaan.
Jossain toisessa ohjelmassa monta vuotta sitten oli joku nuorehko nainen jonka kotiin tehtiin joku sarjakuvasisustus ja se antoi kyllä tulla täydellä laidalla, että ei todellakaan ole mun makuuni.
Se on ainoa mitä muistan ja olen vuosia katsellut sisustus- ja puutarhaohjelmia. Varmaan tuhansia tunteja.
no siisnä ystävä hoki miten toinen tykkää(/ harrastaa )mangasta, joten siks se kuva
Vierailija kirjoitti:
On niitä pihoja ennenkin pilattu. Siirtolapuutarhatontti tuhottiin täysin yhdessä jaksossa, mutta ohjelmaa en muista. Ehkä Huvila&Huussi?
Tässä on vaan se ero, että se yksi piha oli ainoa, jonka Eva pilasi.
Tää Niina ja Helka pilaa ihan jokaisen, johon koskee :O
Miten tää voi olla edes todellista?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävin jakso ikinä. Jäi kyllä ikuisesti mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä jakso, milloin? Onko kuvia nähtävissä jossain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Tuomas Kyrön mökki? Huh.
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla sai hellankin sävy sävyyn, nyt Virven keittiössä jäi valkoinen uuni. Ihmettelen sitä verhoa siinä tason alla, välitilalaattojen ja saarekkeen väriä ja se tapetti. Oli kyllä aikamoiset sillisalaattiainekset.
Ei tullu hyvä, entinen oli parempi ja soinnussa muun tilan kanssa.
Vaadimme korvaukseksi uuden keittiön Virvelle ja siitä uusi ohjelma todisteeksi.
Virve on ansainnut paremman!
Ihmettelin myös itse sitä verhoa tason alla. Sanoinkin puolisolleni, että nyt on 60-70 -luku kohdillaan, ennen näet oli köökeissä laskinämpäri siellä verhon takana piilossa. Olipa hirveä viritys. Kaiken huipentumaksi, mitä sinne verhon taakse jäikään - lämpöpatteri. Mahtaa olla ihan oikeaoppista lämmitystä piilottaa lämpöpatteri rojujen ja verhojen taakse.
Oli todellinen riman alitus tämä remontti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no siisnä ystävä hoki miten toinen tykkää(/ harrastaa )mangasta, joten siks se kuva
Paitsi että mangaa on laidasta laitaan ja kuvaksi valittiin kliseinen rillipäinen tyttö, ei ihme ettei miellyttänyt. Asukas oli myös toivonut värien käyttöä, mutta sai valkoista valkoisen päälle ja väreinä toimi muistaakseni ruma räsymatto ja jotkut ällövärikkäät taulut. Mautonta ja rumaa. Olikohan tämä se Teuvo Lomanin ohjelma, se oli kyllä muutenkin huono. Teukka sisusti aina itselleen ja muistan kun eräskin asiakas inhosi punaista, mutta Teukalla oli punainen vaihe itsellään menossa, niin punaistahan sinne tuli. Ja olikohan seepran raitoja kaverina 😂
Huh! En olekaan ainoa joka ihmetellyt näitä muutoksia, molemmat, niin sisä- kuin ulkotilojen muutokset oikeasti rumia..
En ikinä kumpaakaan näistä suunnittelijoista käyttäisi.
Täysin erimaata kuin Huvila ja Huussin muutokset.
Suora lainaus Niinalta: "Toki jokainen valitsee sellaisia sävyjä, jotka itsestä tuntuu parhaalta".
Niinpä! Viis asiakkaan toiveista 😂
Se piha oli outo missä tehtiin yhdelle pienelle kivetysalueelle istumapaikka ja viereen toinen alue jossa ruokapöytä. Näytti kamalalle.
Huh kirjoitti:
Huh! En olekaan ainoa joka ihmetellyt näitä muutoksia, molemmat, niin sisä- kuin ulkotilojen muutokset oikeasti rumia..
En ikinä kumpaakaan näistä suunnittelijoista käyttäisi.Täysin erimaata kuin Huvila ja Huussin muutokset.
Mitäs tykkäät tästä Kotoisan piharempasta kahden vuoden takaa? Kirkkonummella jo jonkin aikaa myynnissä ollut yli kolmen millin tönö, joka 2020 sai kivan ja tosi kotoisan etupihan remontin Kotoisan tekijöiltä. Oikein tekee mieli mennä rentoutumaan noiden isojen ja pienten kivien joukkoon... Not.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kirkkonummi/16325643
Vierailija kirjoitti:
Back to the '70s. Samanlaisia värejä oli meillä ja kavereiden kotona siihen aikaan. Enpä olisi uskonut, että joku ehdoin tahdoin haluaa vielä noita värejä kotiinsa, kun niistä kerran eroon päästiin. Huh huh. Ei kelpaisi enää minulle.
Niin, ei Vicky itsekään niitä värejä halunnut. Hän antoi kyllä tosi selvät ohjeet Niinalle, mitä värejä haluaa ja mitä ei, mutta tiedättehän te Niinan, ei hän kykene kunnioittamaan asiakkaidensa toiveita. Mikähän siinäkin on, että maksavalle asiakkaalle pitää tehdä noin inhottavia temppuja.
Niina ei kai nettipalautteita lue, kun ei ole ottanut opikseen, vaikka on jo viime vuonna häntä moitittu samoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Olihan ne Virven toiveetkin vähän sekavat. 50-luvun Amerikkaa ja jotain espanjalaista. Jepjep. No, sekavan näköinen keittiöhän siitä sitten tulikin.
Niina itse päätteli Virven sisustuksesta ja esim. purkeista, että hän laittaa niiden mukaan sisustuksen, kun V kertoi pitävänsä sekä espanjalaisesta että 50-luvun amerikkalaisesta tyylistä. Niina ei tosin onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Huh kirjoitti:
En ikinä kumpaakaan näistä suunnittelijoista käyttäisi.Täysin erimaata kuin Huvila ja Huussin muutokset.
Mitäs tykkäät tästä Kotoisan piharempasta kahden vuoden takaa? Kirkkonummella jo jonkin aikaa myynnissä ollut yli kolmen millin tönö, joka 2020 sai kivan ja tosi kotoisan etupihan remontin Kotoisan tekijöiltä. Oikein tekee mieli mennä rentoutumaan noiden isojen ja pienten kivien joukkoon... Not.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kirkkonummi/16325643
Tämähän on upea! Sopii täydellisesti tuonne kallioille ja mäntyjen joukkoon! Itsehän olisit tunkenut tuonne syreenejä, pioneja, ruusuja ja vähän kuunliljaa, eikö? Ainiin, unohdin tuijat.
Tää on outo trendi jota sisustussuunnittelijat käyttävät: otetaan väri jostain asukkaan astiasta, tai muusta irrallisesta esineestä. Eikö tule mieleen että asukas vaihtaa/kyllästyy astioihin/esineisiin.