Paljonko teillä on yleensä matkabudjetti?
Esim. viikon kaupunkilomalla? Haluttaisi tehdä matka, mutta olen matkustanut niin vähän, että kiinnostaisi kuulla paljonko ihmisiltä keskimäärin menee.
Kommentit (48)
Kaupunkiloma viikoksi viidelle maksimi tonnilla, lennot, hotellit, ruokaillut ja ostokset. Välillä ollaan pärjätty 800 sadalla
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:25"]
Siis matkat vai pelkkä käyttöraha? Mihin menette ja kuinka pitkäksi aikaa?
[/quote]
Sori jos kysyin liian laveasti.
Käyttöraha ja asuminen, mutta matkankin hinnan voi mainita. Mitä vain haluatte kertoa :)
En tiedä vielä kohdetta tai pituutta, riippuu vähän siitä osallistuisinko samalla johonkin workshoppiin vai mentäisiinkö vain lomailemaan. Yritän kartoittaa, paljonko pitäisi olla säästössä + hätävaraa, että mihin mulla on varaa. Pariisi, Firenze, Edinburgh tms. Jos loma, niin se olisi viikko, muussa tapauksessa voisi ehkä kannattaa vuokrata asumus.
Ap.
[/quote]
Olin juuri kesäkuussa Firenzessä. Lennot kahdelta oli noin 600 €, hotellihuone Firenzen keskustassa 7 yötä kahdelta noin 600 €. Syötiin kaikki ateriat aamiaista myöten ravintoloissa, lisäksi museolippuja sekä päivämatka junalla Pisaan. Tuliaiset (12:lle ihmiselle) mukaanlukien rahaa meni multa paikan päällä noin 1000 €.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:25"]
Siis matkat vai pelkkä käyttöraha? Mihin menette ja kuinka pitkäksi aikaa?
[/quote]
Sori jos kysyin liian laveasti.
Käyttöraha ja asuminen, mutta matkankin hinnan voi mainita. Mitä vain haluatte kertoa :)
En tiedä vielä kohdetta tai pituutta, riippuu vähän siitä osallistuisinko samalla johonkin workshoppiin vai mentäisiinkö vain lomailemaan. Yritän kartoittaa, paljonko pitäisi olla säästössä + hätävaraa, että mihin mulla on varaa. Pariisi, Firenze, Edinburgh tms. Jos loma, niin se olisi viikko, muussa tapauksessa voisi ehkä kannattaa vuokrata asumus.
Ap.
[/quote]
Olin juuri kesäkuussa Firenzessä. Lennot kahdelta oli noin 600 €, hotellihuone Firenzen keskustassa 7 yötä kahdelta noin 600 €. Syötiin kaikki ateriat aamiaista myöten ravintoloissa, lisäksi museolippuja sekä päivämatka junalla Pisaan. Tuliaiset (12:lle ihmiselle) mukaanlukien rahaa meni multa paikan päällä noin 1000 €.
[/quote]
Niin ja lisään vielä, että matkakumppanilla oli omat käyttörahansa.
kööpenhaminassa käytiin. 35 euroa liput suunta. Hotelli scandic kesätarjous 79 euroa yö.
Lennämme yleensä kaukomaan kohteisiin. Viimeksi Perunmatkaan meni 4h perheeltä n. 22k€ ruokineen ja muistoineen. Afrikanmatkaan budjetoimme suunilleen saman verran ensi talveksi.
Tukholma 50 eestaas, hotelli 3 yötä yht 199, rahaa meni ruokaan n. 50 /vrk koko perheeltä
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:02"]Lennot max 100 menopaluu per nokka. 5 tähden hotelli neljälle max 100 euroa / yö. Loput on sitten itsestä kiinni paljonko törsää ja mihin. Onko pakollisia hankintoja tai vaan vaatteita
[/quote]
5 tähden hotellia et saa alle satasella kuule mistään paitsi unissasi ja valehteluissasi. Oletko koskaan edes käynyt missään hotellissa ylipäätään?
100€ on 2-3 tähden hotelli. Todella hyvä säkä jos käy huonoon aikaan vuodesta niin joku just ja just 4 tähden hotelli saattaa päästää sisäle. Muuten noi sun väitteet on samoj kun väittäis syövänsä vaan michelinin tähden ravintoloissa, max 10€ henki.
Riippuu niin paljon kohteesta ja fiiliksestä, joskus myös matkan syystä. Kahdestaan ollaan tehty niin 500e kuin 5000e budjetillakin reissuja.