Oudoin sääntö mitä teillä on suhteessa ollut? Minä en saanut katsoa ulos ikkunasta liian pitkään
Jos ulkona käveli joku mies. Vaikka olisin katsonut millainen sää on, ex ilmestyi repimään minut pois ikkunalta etten kyttää vieraita miehiä.
Kommentit (112)
Tein paljon asioita väärin, tiskikone väärin täytetty, joten katsoin miten vaimo täytti koneen ja otin mallia, silti väärin laitettu astiat.
Vaatteet pesty väärin, väärä ohjelma ja väärin laitettu kuivumaan ja monia muita asioita. Vähensin siis kotitöiden määrää ja sitten sainkin palautetta kun en tee mitään.
Mutta nyt, vaimo on muuttanut pois, teen kaikki kotityöt itse, lapset osan. Ja hauskinta on ollut tässä nyt se, että kotityöt on nyt tehty jokainen omalla tavallaan ilman huutopalautetta väärin tehdyistä asioista. Tehdään myös kotitöitä usein yhdessä ja ihmeesti kaikki sujuu nyt hyvin, ei tehdä enää väärin.
Hiusten värjäys oli exälle liikaa.
Käyttäjä39299 kirjoitti:
Luultavasti ihan kaikki oli rajoitettua mikä ei herran mieleen ollut. Kostotoimenpiteet jälkeenpäin. Pienet lapset ennen eroa erittäin tehokas kontrollointikeino kaikkeen. Apua oli turha pyytää koska työt ja muut kiireet olevinaan.
Kuulostaa tutulta. Kumppanini paheksui, väheksyi ja sabotoi ihan kaikki asiat mistä vähänkään pidin: leffa- ja musiikkimakuni, kirjojen lukeminen, ihmissuhteet, kaikenlaiset harrastukset. Oli kaikesta sellaisesta mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
En saanut meikata. En meikkaa arkisin muutenkaan ja sitten sattumalta kun lähdimme ulos kaupungille olin vähän ehostanut. Sanoi kiukkuisen oloisesti ettei tykkää että meikkaan.
No, onneksi tajusin jutun juonen nopeasti.
Minäkin kuulemma meikkasin liikaa. Ja hiustuotteet, kynsilakat yms. haisivat liian pahalle. Koko touhu muutenkin rahan- ajanhukkaa. No vähitellen siirryin täysin luomuksi. ”Miksi et enää laittaudu? Olisi niin kivaa jos näkisit välillä vähän vaivaa.”
Sädehoitojen jälkeen kun hiukset vihdoin kasvoivat juuri ja juuri olkapäiden yli, ex käski minun leikata lyhyet hiukset. Kuulemma yritin näyttää seksikkäältä muita miehiä varten. Minulla oli ennen syöpää ja tuota suhdetta aina pitkät hiukset ja olin oikeasti ihan murusina kaikkien kipujen lisäksi. En suostunut ja hän yritti itse leikata hiukseni nukkuessani. Heräsin kun oli onnistunut pätkäisemään toiselta sivulta ison tukon. Näytti siinä sängyn vieressä saksien kanssa niin pelottavalta kun silmät seisoivat päässä, että juoksin taloyhtiön kellariin pakoon. Hänellä ei ollut avaimia koska asunto oli minun. Soitin poliisit poistamaan hänet asunnostani. Oli myös kuvannut minua nukkuessani pelkissä alusvaatteissa ja lähetteli näitä kuvia läheisilleni mm. sukulaisilleni. Onneksi sentään pysyi kaukana kun sai lähestymiskiellon.
Vierailija kirjoitti:
Sädehoitojen jälkeen kun hiukset vihdoin kasvoivat juuri ja juuri olkapäiden yli, ex käski minun leikata lyhyet hiukset. Kuulemma yritin näyttää seksikkäältä muita miehiä varten. Minulla oli ennen syöpää ja tuota suhdetta aina pitkät hiukset ja olin oikeasti ihan murusina kaikkien kipujen lisäksi. En suostunut ja hän yritti itse leikata hiukseni nukkuessani. Heräsin kun oli onnistunut pätkäisemään toiselta sivulta ison tukon. Näytti siinä sängyn vieressä saksien kanssa niin pelottavalta kun silmät seisoivat päässä, että juoksin taloyhtiön kellariin pakoon. Hänellä ei ollut avaimia koska asunto oli minun. Soitin poliisit poistamaan hänet asunnostani. Oli myös kuvannut minua nukkuessani pelkissä alusvaatteissa ja lähetteli näitä kuvia läheisilleni mm. sukulaisilleni. Onneksi sentään pysyi kaukana kun sai lähestymiskiellon.
Voi.
Hyvä.
Luoja.
😭
Vierailija kirjoitti:
Nainen kielsi masturboimisen, kuulemma hänen uskonnon vastaista. Ei tosin olisi harrastanut seksiäkään ennen avioliittoa.
Mikähän uskonto kieltää masturboinnin, ihan pimeää. Seksin ennen avioliittoa kieltää monikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin entisessä avioliitossani sääntöjä riitti. Niistä ei vaan saanut puhua ääneen, koska toinen aina suuttui. Ne kuului minun itse hiljaa oppia päättelemään ja niiden mukaan asioita ennakoimaan ja soveltamaan. Mieheni toki kielsi että mitään sääntöjä olisi minulle koskaan asettanut, hänhän kohteli minua kuin kukkaa kämmenellä - minähän se siinä suhteessa olin se hullu, kieroja ilkeä. Jep, arvaatte varmaan mikä sopisi diagnoosiksi exälleni…
Te jotka taivastelette että miten tällaisissa suhteissa suostutaan pysymään, olkaa kiitollisia ettei teidän minuuttanne, omanarvontuntoanne, todellisuuden tajuanne ja itsenäisyyttänne ole sillä tavalla saatu murskattua.
Kappas, meinasin tulla kirjoittamaan melkein sanasta sanaan juuri näin. Tervehdys, kohtalotoveri.
On se sikäli aina ikävää kohdata kohtalotoveri! Eikä niin harvinaista kuin toivoisin. Ja niistä säännöistä, nehän muuttuivat aina yllättäen. Ja herrajjestas jos niitä menit rikkomaan!
Lisään vielä, että exäni myös mielellään samalla sabotoi yrityksiäni noudattaa hänen määräämiään sääntöjä - ihan vaan päästäkseen taas syyllistämään ja haukkumaan minua siitä, että hänen sääntöjään noudattanut, ihan vaan minun itsekkyyteni ja laiskuuteni vikaa kaikki siis. Tyyliin Lauantaisin pitää imuroida. No alat imuroimaan, mutta kumppanisi häiritsee ihan kaikin mahdollisin tavoin imurointi-urakkaasi, ihan pokerina ja kirkkain silmin.
Tai sitten se, että kehuskelee tutkinnollaan ja mollaa sinua kun et ole vielä valmistunut. Sitten viimeisen tenttisi aattoyönä herättää sinut kännissä kello 3 ja alkaa tenttaamaan sinua puhelimesi sisällöstä ja rikkoo sen. Näitä riittäisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen kielsi masturboimisen, kuulemma hänen uskonnon vastaista. Ei tosin olisi harrastanut seksiäkään ennen avioliittoa.
Mikähän uskonto kieltää masturboinnin, ihan pimeää. Seksin ennen avioliittoa kieltää monikin.
Jehovan todistajat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut yksi sääntö sinkkuaikoinani: "älä seurustele idiootin kanssa!"
Kyllähän semmoiset huomaa monesti jo ekoilla treffeillä, varmistuu tokilla. Kolmansille en enää ole lähtenyt. Säästynyt monelta paskalta, kun on kuullut millaisia ne ihanat on parisuhteessa.
Toisille ei ole annettu itsesuojeluvaistoa tai sitten toiset nimenomaan hakeutuvat kus-pään seuraan - kamalasti kärsien. Monestihan vakka valitsee kantensa.
Ensinnäkin sellaiset mestari-manipulaattorit osaavat olla juuri sellaisella tavalla ihania, että se ei vaikuta imelältä tai oudolta - he vaan osaavat sanoa kaikki ne sanat jotka juuri sinä olet aina halunnut kuulla, ja tehdä juuri ne teot, joita olet aina toivonut. Täyttävät salaisimmatkin toiveesi. He kuuntelevat ja tukevat sinua, ovat kiinnostuneita kaikesta sinussa ja vakuuttavat pitävänsä sinusta juuri siksi millainen sinä olet. Tuohon harhautukseen voi langeta kuka vain, oli sitten ns. heikko tai vahva ihminen. Ja kun olen päätynyt suhteeseen sellaisen kanssa, alkaa itsetuntosi ja todellisuuden käsityksesi vähittäinen mutta systemaattinen romuttaminen. Sinusta tehdään kaikin mahdollisin tavoin riippuvainen kumppanistasi.
Ja jos lähdettäisiin siitä, että vakka kantensa valitsisi, niin millainen ihminen ansaitsisi tulla kohdelluksi kuten sikamainen tyyppi häntä kohtelee? Harvoin kaksi sikamaista tyyppiä ovat kimpassa, ainakaan pitkään. Yleensä se toinen on jos ei nyt varsinaisesti tavallista kiltimpi ihminen, niin vähintään sellainen tavallinen ihminen. Miksi hän olisi ansainnut sikamaisen kumppanin? Törkeän tyypin uhriksi lankeaa toki sitä helpommin, jos omat vanhemmat ovat olleet törkeitä, ja ehkä vielä ikätoveritkin lapsuusvuosina. Tällöin uhrin itsetuntoa on jo murskattu valmiiksi, se on otollista maaperää sian jatkaa kyntämistään. Uhri ei tiedä paremmasta, ja ehkä alitajuisesti ajattelee ettei ansaitsekaan parempaa. Miten uhri olisi tässäkään tilanteensa ansainnut osansa?
Te olette säälittäviä kun olette tuollaiseen tyranniaan alistuneet. En voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ikinä kuulleet epäluuloisesta persoonallisuushäiriöistä? Tämä on miehille ominainen persoonallisuushäiriö. Tähän juurikin liittyy kummalliset harhaluulot verhojen avulla salarakkaalle viestittelystä ja jatkuva uskomus siitä, että kumppani pettää ja salaa. Ynnä muuta. Hyvin raskaita persoonia ovat perheelle ja ystävillekin...
Paranoia (vainoharhaisuus) ja katteeton epäluuloisuus ovat aina huono merkki ja ne liittyvät sekä mt-ongelmiin että pers.häiriöihin. Eivät useinkaan tule vielä tutustumisvaiheessa framille. Osa myös tajuaa itsekin toimivansa järjettömästi ja tuhoavasti, muttei välttäättä pysty muuttamaan käytöstään/ajatteluaan. Tuo toivossa eläminen jumitti ainakin minua suhteessa (valitettavasti asuimme jo yhdessä).
Ja kun oma lapsuudenkoti oli sellainen että kummallakin vanhemmallani oli omituista ja kylmää käytöstä (isäni alkoi käytännössä vainota äitiäni eron jälkeen)niin sepä tietysti altisti minut toistamaan vanhaa tuttua pskaa.
Ehken löydä koskaan tervettä parisuhdetta mutta mieluummin tosiaan yksin kuin jonkun viripään vankina.
Tämä on nyt kyllä mennyt lopulta jakeluun. Tiedoksi ihmettelijöille.
Vierailija kirjoitti:
Te olette säälittäviä kun olette tuollaiseen tyranniaan alistuneet. En voi käsittää.
Jotkut ovat alistuneet koko lapsuutensa johonkin, esim vanhemman alkoholismiin tai narsistiseen arvaamattomuuteen. Valitettavasti Suomessa on suvuissa paljon tätä hiljaista kärsimystä, joka siirtyy eteenpäin niinkauan kuin sitä ei pureta, työstetä, käsitellä. Onneksi nykyään asioista puhutaan jo suoraan. Se on lohdullista että ketään ei enää velvoiteta uhraamaan omaa hyvinvointiaan toisen (henkiselle) sairaudelle.
Ovatko siis kaikki nämä määräilijät mestarimanipuloijia? Ehkä jotkut ihmiset vain ovat kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-poikaystäväni keksi kaikenlaisia rajoituksia minulle. Niitä kutsuttiin lupauksiksi tai sopimuksiksi. Uusi lupaus saatettiin esitellä vaikka näin: "Hei rakas, lupaathan mulle ettet siellä harrastustapahtumassa juttele toisille miehille. Jos joku mies tulee juttelemaan sulle, lupaathan että lähdet heti kävelemään pois tilanteesta. Ja jos mies lähtee seuraamaan, huudat sille että painu h*lvettiin. Lupaathan rakas?"
Lupailin että juujuu tietysti teen juuri noin. No oikeasti juttelin harrastustapahtumassa myös miehille, koska he kuuluvat kaveriporukkaan.
Sopimuksia ja lupauksia oli joka lähtöön, harvoin mitään niistä noudatin. Ex teki välillä pistotarkastuksia ja kyseli, kuinka hyvin muistin nämä sopimuksemme. Hänkin väitti noudattavansa sopimuksia, mutta sain hänet kiinni mm. viettämästä aikaa ihmisen kanssa, jonka kanssa minä en saanut olla tekemisissä (exän mukaan kyseessä oli "myrkyllinen ihminen", oikeasti kyseessä oli mukava ja hyvännäköinen yhteinen miespuolinen tuttava :D)
Mutta teille jotka olette yhä vastaavanlaisessa myrkyllisessä suhteessa: mitkään lupaukset, sopimukset ja vaatimukset eivät paranna suhdetta. Exänikin väitti sopimusten takana olevan luottamuksen parantaminen, vaikka mitään aihetta epäluottamukselle en koskaan antanut. Vaatimukset aina vaan tiukentuivat ja kyttäys paheni. Mustasukkaisuudella ja kontrolloinnilla ei mitään luottamusta saavuteta, lähtökohdat ovat aivan väärät. Jos kokee kumppanin olevan epäluotettava, on parempi erota eikä jäädä roikkumaan suhteeseen ja vaatimaan ties mitä sirkustemppuja luotettavuuden osoittamiseksi.
Eli valehtelit minkä ehtisit ja se oli jostain syystä miehen vika. Okei.
#miesvihanäkyviin
Niin, jos huomaat omassa suhteessasi joutuvasi valehtelemaan, kannattaa oikeasti miettiä, onko suhteella tulevaisuutta...
Vierailija kirjoitti:
Ovatko siis kaikki nämä määräilijät mestarimanipuloijia? Ehkä jotkut ihmiset vain ovat kusipäitä.
On toki iso osa kusipäitä, mutta kusipään yleensä tunnistaa onneksi nopeasti, huijaria ja teeskentelijää ei välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-poikaystäväni keksi kaikenlaisia rajoituksia minulle. Niitä kutsuttiin lupauksiksi tai sopimuksiksi. Uusi lupaus saatettiin esitellä vaikka näin: "Hei rakas, lupaathan mulle ettet siellä harrastustapahtumassa juttele toisille miehille. Jos joku mies tulee juttelemaan sulle, lupaathan että lähdet heti kävelemään pois tilanteesta. Ja jos mies lähtee seuraamaan, huudat sille että painu h*lvettiin. Lupaathan rakas?"
Lupailin että juujuu tietysti teen juuri noin. No oikeasti juttelin harrastustapahtumassa myös miehille, koska he kuuluvat kaveriporukkaan.
Sopimuksia ja lupauksia oli joka lähtöön, harvoin mitään niistä noudatin. Ex teki välillä pistotarkastuksia ja kyseli, kuinka hyvin muistin nämä sopimuksemme. Hänkin väitti noudattavansa sopimuksia, mutta sain hänet kiinni mm. viettämästä aikaa ihmisen kanssa, jonka kanssa minä en saanut olla tekemisissä (exän mukaan kyseessä oli "myrkyllinen ihminen", oikeasti kyseessä oli mukava ja hyvännäköinen yhteinen miespuolinen tuttava :D)
Mutta teille jotka olette yhä vastaavanlaisessa myrkyllisessä suhteessa: mitkään lupaukset, sopimukset ja vaatimukset eivät paranna suhdetta. Exänikin väitti sopimusten takana olevan luottamuksen parantaminen, vaikka mitään aihetta epäluottamukselle en koskaan antanut. Vaatimukset aina vaan tiukentuivat ja kyttäys paheni. Mustasukkaisuudella ja kontrolloinnilla ei mitään luottamusta saavuteta, lähtökohdat ovat aivan väärät. Jos kokee kumppanin olevan epäluotettava, on parempi erota eikä jäädä roikkumaan suhteeseen ja vaatimaan ties mitä sirkustemppuja luotettavuuden osoittamiseksi.
Eli valehtelit minkä ehtisit ja se oli jostain syystä miehen vika. Okei.
#miesvihanäkyviin
Niin, jos huomaat omassa suhteessasi joutuvasi valehtelemaan, kannattaa oikeasti miettiä, onko suhteella tulevaisuutta...
Itse taas olin äärirehellinen ja se vain pahensi asioita. Mikään määrä rehellisyyttä ei saa noita tyyppejä luottamaan sinuun, koska rehellisyyskin nähdään epäilyttävänä.
Nopeasti ulos. Noissa suhteissa voi oikeasti seota myös itse. Ei niin että täysin ehjät ihmiset niihin haksahtavat, mutta siihen pelastajan suuruudenhulluuteen EI kannata kompastua.
Kun exmies oli poissa kotoa (työmatka, viikonlopun harrastusreissu, poikien mökkivkl jne.) en saanut syödä liian hyvää ruokaa, toisin sanoen sellaista ruokaa, mistä hänkin olisi erityisesti pitänyt.
En saanut myöskään mennä elokuviin katsomaan elokuvaa. Tai mennä katsomaan bändiä, josta hänkin piti. Tai tehdä mitään sellaista, mistä hänkin olisi pitänyt.
Perusteena tähän oli, että hän jää näistä paitsi kun on pois.
Joo, älkää vaan ottako vastuuta omasta elämästänne, kääriytykää oikein syvälle sinne pörröisen turvalliseen uhri-identiteettiin. Hauskaa loppuelämää! :)
Uimahallissa yhdessä ollessamme tuijottelin kuulemma muita miehiä. En oikein tiennyt mihin olisin saanut katsoa. Jäi reissut siihen.
Töistä olisi pitänyt tulla suorinta tietä kotiin. Herätti epäilyksiä että mulla meni monta tuntia työmatkalla, kun hengailin vaan jossain kirjastossa tai kaupassa. Tästä oli riitaa monet kerrat.