Mitä tekisit jos voittaisit 18 miljoonaa eurojackpotissa?
Kommentit (129)
Ostaisin talon, mökin merenrannalta, talviasunnon Portugalista. Hankkisin lapsia. Tekisin vähintään 4 ulkomaanmatkaa vuodessa. Ryhtyisin osa-aikaseksi töissä. Lahjoittaisin varoja Itämeren suojeluun. Perustaisin ja rahoittaisin hyvätasoisen tyttökoulun maassa, jossa naisia sorretaan.
Ostaisin perheellemme asunnon. Miehen ja lapsen välineurheilulajiin kunnon varusteet. Matkustelisimme.
Ostaisin talon ja kesämökin, mahdollisesti ulkomailta lomapaikan. Sijoitusasuntoja ainakin kaksi, toisen tyttärelleni. Lisäksi laittaisin tyttärelleni säästöön ainakin 2 miljoonaa, kerkeäisi hyvin kasvaa korkoa (tyttäreni on 1v). Maksaisin myös vanhempieni ja appivanhempieni velat pois. Mieheni saisi jäädä koti-isäksi jos (ja kun) haluaisi, minä menisin silti opiskelemaan (aloitan nyt syksyllä).
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 19:04"]
Tulisin vainoharhaiseksi hulluksi.
[/quote]
Mä olen jo:D:D
Ihan ensin varmistaisin, miten pystyisin lahjoittaan anonyymisti ja mahdollisimman vähillä kuluilla (vastaanottajalle) muutamalle vähän elämän heittelemälle ystävälleni rahaa. Sen verran, että saisivat itsensä kunnolla jaloilleen ja toimintakykyisiksi. Sitten järjestäisin parille eri porukalle kunnon pippalot.
Reissaisin ja maksaisin velat pois. Perustaisin päiväkodin, jonka tarkoituksenakaan ei ole tuottaa voittoa, vaan olla tasapainoinen ja ihana hoitopaikka. Valitsisin itse henkilökunnan ja rakennuttaisin tarpeeksi isot tilat lapsille olla ja elää. Palkkaisin sinne myös oman siivoaja/keittäjän. Ruoka olisi luomuruokaa ja pihalla olisi tilaa temmeltää ja rakentaa majoja. Rakastan työtäni, mutta joskus on vain niin paljon lapsia ja byrokratiaa, että kaipaan lisää aikaa ja lisää tilaa. Kaikki muu on hyvin.
Mä perustaisin hotelliketjun ja se ois kaikissa Euroopan isoissa pääkaupungeissa ja jenkkien isoissa kaupungeissa. Tietty kaikkien hotellien kattoasunto ois mun :-)
Mä perustaisin kuntosalin. Oon nyt vuoden käynyt salilla, ja innostunut siitä ja liikunnasta. Perustaisin oikeastaan kuntosaliketjun, jonka yrittäisin laajentaa suurimpiin kaupunkeihin. Sen jälkeen hommaisin itselleni liikunnanohjaajakoulutuksia, jonka jälkeen voisin itse vetää tunteja salillani. Tai ehkä tekisin sen ennen salin perustamista.
Jos rahaa jäisi parin salin jälkeen, voisin ostaa talon.
Mä perustaisin kuntosalin. Oon nyt vuoden käynyt salilla, ja innostunut siitä ja liikunnasta. Perustaisin oikeastaan kuntosaliketjun, jonka yrittäisin laajentaa suurimpiin kaupunkeihin. Sen jälkeen hommaisin itselleni liikunnanohjaajakoulutuksia, jonka jälkeen voisin itse vetää tunteja salillani. Tai ehkä tekisin sen ennen salin perustamista.
1. Matkustelisin poikaystäväni kanssa ympäri maailmaa.
2. Ostaisin Beverly Hillsistä talon, suurilla ikkunoilla.
3. Maksaisin oman ja poikaystävän perheen velat pois.
4. Nauttisin elämästä!
N21
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:05"]
Mä perustaisin hotelliketjun ja se ois kaikissa Euroopan isoissa pääkaupungeissa ja jenkkien isoissa kaupungeissa. Tietty kaikkien hotellien kattoasunto ois mun :-)
[/quote]
Valitetttavasti tuohon ei se 18 miljoonaa ihan riitä...eikä edes se 90 miljoonaa minkä joku voitti aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:08"]Mä perustaisin kuntosalin. Oon nyt vuoden käynyt salilla, ja innostunut siitä ja liikunnasta. Perustaisin oikeastaan kuntosaliketjun, jonka yrittäisin laajentaa suurimpiin kaupunkeihin. Sen jälkeen hommaisin itselleni liikunnanohjaajakoulutuksia, jonka jälkeen voisin itse vetää tunteja salillani. Tai ehkä tekisin sen ennen salin perustamista.
[/quote] Huomaa, että ihmiset eivät ymmärrä miten suuri raha tuo 18 miljoonaa on. "Jos rahaa jäisi parin salin jälkeen", hyvä jos saat edes miljoonan kulumaan kahden salin perustamiseen! :D
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:08"]Mä perustaisin kuntosalin. Oon nyt vuoden käynyt salilla, ja innostunut siitä ja liikunnasta. Perustaisin oikeastaan kuntosaliketjun, jonka yrittäisin laajentaa suurimpiin kaupunkeihin. Sen jälkeen hommaisin itselleni liikunnanohjaajakoulutuksia, jonka jälkeen voisin itse vetää tunteja salillani. Tai ehkä tekisin sen ennen salin perustamista. Jos rahaa jäisi parin salin jälkeen, voisin ostaa talon. [/quote] Huomaa, että ihmiset eivät ymmärrä miten suuri raha tuo 18 miljoonaa on. "Jos rahaa jäisi parin salin jälkeen", hyvä jos saat edes miljoonan kulumaan kahden salin perustamiseen! :D
[/quote]
No tarkoitin parilla nyt useampaa kuin kahta, koska ajattelin, että joku tulee valittamaan että raha ei riitä. :'D Mutta joo, en mä sen suuruutta käsitäkään.
Perustaisin sijoitusyhtiön johon laittaisin suurimman osan rahoista. Yhtiö ostaisi kiinteistöjä ja osakkeita yms jotta saisi tuottoja eikä pääoma pienenisi. Miljoona euroa menisi loma-asunnon hankkimiseen ulkomailta, asuntolainan poismaksuun ja uuteen pieneen autoon (max 20th).
Kavereille enkä sukulaisille en kertoisi asiasta mitään. Ihan lähipiiri saisi viettää huolettoman loppuelämän, en kuitenkaan jakaisi rahaa ihan millaisia summia vaan.
Lopettaisin ensimmäisenä nykyisen työni, jota satun inhoamaan. Jättäisin myös graduni sikseen tai ostaisin sen jostakin. Matkustaisin niin paljon, että kyllästyisin. Ja jos en kyllästy, niin jatkaisin sitä loppuikäni. Haluaisin myös assistentin, personal trainerin, kuskin, ravintoterapeutin, kielten opettajan, kirjanpitäjän ja siivoojan. Tavoitteeni olisi tällä henkilökunnalla karsia elämästäni kaikki tylsä ja arkinen tekeminen, johon joudun pakottamaan itseni tai johon minulla ei ole motivaatiota ilman apua (esim kuntoilu). Teettäisin tarvittavan remontin lapsuudenkotiini ja vanhempieni taloon. Maksaisin vanhemmilleni matkoja yms, kuten he veivät minua lapsena ympäri maailmaa. Ostaisin kaikki vaatteet, kirjat ja huonekalut, joita olen ihaillut elämäni aikana. Ainoa työtä sivuava toiminta olisi erilaiset tavat ja kanavat purkaa luovuuttani esimerkiksi taiteen ja designin saralla. Haluaisin toimia mesenaattina ehkä muutamille luovan alan tekijöille.
Jättäisin mieheni ja lapseni ja ottaisin tilalle paremman ukon. Muuttaisimme Espanjaan ja rakentaisimme upean talon. Lapsia en tapaisi enää koskaan. Ostaisin puudelin ja palkkaisin siivoojan, taloudenhoitajan ja hovimestarin. Joka sunnuntai eteeni tuotaisiin köyhä pummi, jolle voisin osoittaa paremmuuteni. Ostaisin huvilan Italiasta ja joltakin pikku saarelta. Shoppailen 5 miljoonalla kaikkea vain itselleni. Perustaisin minäklubin, jossa olen vain minä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 17:18"]
1. Matkustelisin poikaystäväni kanssa ympäri maailmaa. 2. Ostaisin Beverly Hillsistä talon, suurilla ikkunoilla. 3. Maksaisin oman ja poikaystävän perheen velat pois. 4. Nauttisin elämästä! N21
[/quote]
Beverly Hillsistä et kummoista kämppää saa , vaikka laittaisit koko voiton taloon kiinni. Ai niin, sen ylläpitokin saattaa maksaa.
Myisin nykyisen talon, ja rakentaisin ison, unelmieni omakotitalon meren rannalle, ja ostaisin kaksi upouutta autoa. Sitten ostaisin hevoset minulle ja tyttärelleni. Tyttäreni ja poikani saisivat mopot. Ostaisin pari omistusasuntoa ja sijoittaisin. Pari huvilaa jostain etelästä. Lahjoittaisin rahaa hyväntekeväisyyteen ja eläinsuojelulle.
Makaisin Nordstamin(vai mikä nyt olikaan) klinikalla rasvaimuissa sun muissa kohotuksissa ja ehostuksissa kavereitten kanssa :D
Ostaisin talon ja shoppailisin. Antaisin lähimmäisille rahaa.
Sitten varmaan olis pakko ottaa yhteyttä sijoitusneuvojaan ettei raha palais kokonaan ja olis taas lähtöpisteessä!
Mieheni ja minä jäisimme pois työelämästä - ihanaa! Muutama sijoitusasunto, jotta lapsilla olisi opiskeluasunnot valmiina. Lapsia varten pitäisi sijoittaa rahoja heidän opiskelujaan varten.
Kämppä ja kesämökki täysremonttiin - enkä itse tekisi mitään vaan katselisin vaan kun muut tekee remonttia. Koko perhe matkustelisi huomattavasti enemmän ja isommalla budjetilla. Ja pitäisi laittaa osa sijoituksiin, jotta pystyisi olemaan ilman töitä.