Tunnustatko laittaneesi lapsesi erikoisluokalle/-kouluun välttääksesi
Kommentit (43)
Minun lapseni käyvät lähikouluja ja koskaan eivät ole valittaneet mistään epäkohdista maahanmuuttajien taholta. Meidän kaikkien velvollisuus on kohdella toisia inhimillisesti, ystävällisesti ja auttavasti. Siten rakennamme yhteiskuntaa parhaalla mahdollisella tavalla. Sopeuttaminen on tärkeää!
Musiikkiluokalle on pääsykoe haastatteluineen joten ei sinne vaan mennä kun tulijoita on paljon. Toinen lapsemme oli musiikkiluokalla ja oppilaiden taso oli tavisluokkaa korkeampi. Halusi sinne ihan itse. Oli tosi hyvä kokemus.
Mun lapsi aloitti just koulun ja luokan oppilaista yli puolet on maahanmuuttajataustaisia. Ei ongelmaa :)
t.Vihervassari
Erikoiskouluihin/luokille haetaan ja päästään, ei laiteta.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:18"]Erikoiskouluihin/luokille haetaan ja päästään, ei laiteta.
[/quote] On myös yksityisiä kouluja joissa lukukausimaksut
Naantalissa ei onneksi ole tuollaiselle ollut tarvetta.
En, mutta ei siitä haittaakaan ole. Resurssit riittää paremmin opettamiseen kun ryhmä on vähän tasapäisempi.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:13"]Mun lapsi aloitti just koulun ja luokan oppilaista yli puolet on maahanmuuttajataustaisia. Ei ongelmaa :)
t.Vihervassari
[/quote]
Ei ongelmaa, ja johan sitä koulua on käyty jo mitä - kaksi päivää?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:20"]
Naantalissa ei onneksi ole tuollaiselle ollut tarvetta.
[/quote]
Ei myöskään täällä Malminkartanossa :)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:06"]
kulttuurisesti rikkaan lähikoulun?
[/quote]
Tunnustan muuttaneeni pois multikultilähiöstä ennen lapsen tuloa kouluikään. Lapsi haki sitten uudesta lähikoulusta erikoisluokalle omasta halustaan ja pääsi, koska on lahjakas.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:13"]Mun lapsi aloitti just koulun ja luokan oppilaista yli puolet on maahanmuuttajataustaisia. Ei ongelmaa :) t.Vihervassari [/quote] Ei ongelmaa, ja johan sitä koulua on käyty jo mitä - kaksi päivää?
[/quote]
Päiväkodissa oli sama tilanne. Meillä on myös vanhempi lapsi, joka aloitti vitosluokan. Näiden vuosien aikana ei ole tosiaan tullut ilmi mitään syytä, miksi lapsemme eivät voisi opiskella samalla luokalla maahanmuuttajalasten kanssa.
t.Vihervassari
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:49"]
Tulee vaan mieleen, että kuinka paljon esim. musiikkiluokalla on oppilaita, joita ei yhtään kiinnosta musiikki, mutta äiti vaan halusi lapsensa mille tahansa erikoisluokalle...
[/quote]
Musaluokalle ei pääse täysin lahjattomat, vaikka äiti kuinka vaatisi. Musaluokalta lentää veks jos ei musa kiinnosta tai suju. Opiskelu on vaativampaa kuin normiluokilla.
T:Musaluokkalaisen äiti
kyllä, ja äänestin perussuomalaisia ja todellakaan en kadu sitä hetkeä!
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:48"]
Laitoin lapseni Steiner-kouluun, koska en halunnut lapseni saavan vaikutteita lähiseudun rasistisista persujunteista.
[/quote]
Rasisti siitä voi siltikkin tulla. :D Ainakin kun itse olin koulussa missä oli todella paljon ulkomaalaisia rupesin vihaamaan niitä vaan entistä enemmän .. käytös niillä on niin idioottimaista joka hiton asiasta haukkumassa rasistiksi valkoisia
Minikulttuurisuus ei haittaa ollenkaan, mutta huonosti kasvatettu white thrash next generation kyllä. Rajattomia, ilkeitä ja tyhmiä. Jos oikein kärjistetään. Mutta joo, oma fiksu herranterttu lähti eliittikouluun. En voisi olla tyytyväisempi ratkaisuun. Perheet ja lapset mukavia, hyvä yhteishenki. Jäsjestetään ja puuhataan kaikenlaista kivaa, mikä ei ikinä onnistuisi lähikoulussa. Opettajatkin ihan eri kaliiperiä. Yleisellä tasolla vastustan tätä kehitystä, mutta tällä kertaa näin...
Kaksi lastani kävi yläkoulun matematiikkaluokalla. Syynä siihen eivät todellakaan olleet maahanmuuttajat, joita koulussa (kyllä, pk-seudulla) oli prosentti tai kaksi, vaan halu (sekä minun että lapsen oma) saada lapsi luokalle, jossa matematiikasta kiinnostunut ja siinä lahjakas lapsi saisi edes vähän nopeammin etenevää ja syvemmälle menevää opetusta. Kolmas lapseni ei ollut niin innostunut matematiikasta, joten hän kävi ihan normiluokan.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:38"]
Ei erityisluokille laiteta mamman mielen mukaisesti, niille pääsee jos esim. koulupsykologi tms. taho, oppilashuoltoryhmä ja vanhemmat katsovat tämän olevan paras vaihtoehto lapselle. Tätä edeltää myös testit ja muut kevyemmät vaihtoehdot kokeillaan tietenkin ensin.
[/quote]
Tässä tarkoitettiin erikoisluokkia, esim. musiikki-, luonnontiede- yms. painotteisia.
[/quote] mun lapsi itse valitsi yläasteen ja se oli teknologia painotus mm. fysiikka, tietotekniikka
Ilman muuta valitsin lapseni kouluksi mamuttoman, enkä ole katunut. Ei älämölöä, ei kiusaamista kuten ns lähikoulussa missä naisopettajia ei juuri kunnioteta. Kansainvälinen voi olla mutta haitta mamuja ei tarvi sietää ja ihan lapseni parasta ajatellen. Kukin tyylillään.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:48"]
Laitoin lapseni Steiner-kouluun, koska en halunnut lapseni saavan vaikutteita lähiseudun rasistisista persujunteista.
[/quote]
Rasisti siitä voi siltikkin tulla. :D Ainakin kun itse olin koulussa missä oli todella paljon ulkomaalaisia rupesin vihaamaan niitä vaan entistä enemmän .. käytös niillä on niin idioottimaista joka hiton asiasta haukkumassa rasistiksi valkoisia
[/quote] steiner kouluun en ikimaailmassa laittaisi lastani
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:09"]
Myönnän
[/quote]
Mutta julkisesti kerrot kannattavasi monikulttuurisuutta ja paheksut persuja.
[/quote] Niinhän se menee. White flight on hiljainen ilmiö. Puhutaan yhtä ja tehdään toista. Mitä luulet, olisiko vaikka monikulttuurisuuden puolesta rummuttava Stubb valmis laittamaan lapsensa Itäkeskukseen peruskouluun?