Saat aikakoneen tunniksi käyttöön. Minne matkustaisit?
Kommentit (110)
Maki Kolehmaisen ja kumppaneiden kanssa ehtis tunnissa tuohon lähibaariin siiderille, kokeilisin vampata Makin sänkyyni tuossa ajasa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:22"]
Menisin 1500-luvulle. Vaikka olen vain pitkän matikan suorittanut lukiolainen minua varmaan pidettäisiin nerona.
[/quote]
Miks sua siellä pidettäisiin nerona sen enempää kuin täälläkään...?
[/quote]
Osaisin matematiikkaa jota ei vielä ole edes keksitty. Jopa vain lukion käyneenä/siellä olevana. Esim. derivoinnin ja integroinnin. Tietäisin myös esim. Newtonin lait, erityisen suhteellisuusteorian (ne helpoimmat yhtälöt, sen perusidean), sen että materian ja energian välillä on yhteys, sen että aine koostuu atomeista, atomit elektroneista, protoneista ja neutroneista ja että kaksi viimeksi mainittua koostuu kvarkeista.
Asioita jotka kaikki tietää nykyään, mutta jos menisin 1500-luvulle selittämään minusta tulisi joko historian suurin nero tai kylän hullu.
Tulevaisuuteen, noin 5-10 vuoden päähän. Siellä tarkastaisin vauhdilla pörssikurssit ja yritysmaailman kuumimmat uudet nimet ja trendit. Sitten palaisin takaisin nykyaikaan ja tekisin muutaman mehevän sijoituksen :)
Matkustaisin aikaan, jolloin koko perheeni, äiti, sisko ja isä olivat vielä elossa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:47"]
Menisin 1500-luvulle. Vaikka olen vain pitkän matikan suorittanut lukiolainen minua varmaan pidettäisiin nerona.
[/quote]
[/quote]
Osaisin matematiikkaa jota ei vielä ole edes keksitty. Jopa vain lukion käyneenä/siellä olevana. Esim. derivoinnin ja integroinnin. Tietäisin myös esim. Newtonin lait, erityisen suhteellisuusteorian (ne helpoimmat yhtälöt, sen perusidean), sen että materian ja energian välillä on yhteys, sen että aine koostuu atomeista, atomit elektroneista, protoneista ja neutroneista ja että kaksi viimeksi mainittua koostuu kvarkeista.
Asioita jotka kaikki tietää nykyään, mutta jos menisin 1500-luvulle selittämään minusta tulisi joko historian suurin nero tai kylän hullu.
[/quote]
Sulla olisi vain tunti aikaa, tuskin siinä ajassa ehtisit siellä kauheasti viisastella.
Menisin 1996 tai 1997 luvulle Amerikkaan. Tarkalleen Hartfordiin katsomaan Mansonin Dead to the World kiertuetta.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sulla olisi vain tunti aikaa, tuskin siinä ajassa ehtisit siellä kauheasti viisastella.
[/quote]
Kukaan ei sanonut että minun tarvitsee palata takaisin. Tunnissa ehtii hyvin hoitaa menomatkan.
Menisin vuoteen 2115 Tampereelle. Helsinkiin muuten, mutta meri saattaa siihen mennessä olla kohonnut niin korkealle, että merenrantakaupunkeja ei enää ole. Tampereelle asti vesi tuskin on noussut.
Tunnissa ehtisin saada käsityksen siitä, kuinka ilmastonmuutos on muuttanut ihmisten elämää ja onko sitä enää ylipäätään jäljellä. Jos on, niin todennäköisesti juuri Pohjoismaissa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:13"]
2.3.1994 klo 6.50. En lähtisi töihin vaan selvittäisin asiat. Koska en näin tehnyt menetin suuren rakkauteni.
[/quote]
Mitä tapahtui?
[/quote]
Meidän suhde oli ollut intohimoinen sivusuhde ja olimme molemmat jo eronneet vuosi aiemmin tahoillamme mutta emme seurustelleet "virallisesti". Mulla oli lapsia ja tämä mietitytti miestä, tuona yönä hän tuli mun luokseni tarkoituksenaan jäädä lopullisesti mutta riitaannuimme ja lähdin aamulla töihin. Tuon jälkeen en enää saanut miestä kiinni kuin kerran, viikkoa myöhemmin hän sanoi mulle puhelimessa: Mä tarvitsin tämän päästäkseni irti sinusta! Eikä mitään muita selityksiä. Surin häntä vuosia enkä koskaan unohtanut
Lähes 20v myöhemmin saimme yhteyden toisiimme ja selvitimme asian - mies oli hävennyt tekojaan ja sanojaan niin paljon ettei voinut enää jatkaa. Rakkaus ei silti ollut kadonnut mihinkään ja hänkin oli kaivannut minua vuosia. Mutta kaikki oli jo liian myöhäistä, meillä oli kummallakin uudet perheet. Suren yhä sitä ettemme saaneet perustaa yhteistä perhettä....
Mitä tuona yönä tapahtui jää meidän väliseksemme, pahoja asioita joita en silloin edes ymmärtänyt.
Matkustaisin aikakoneen keksijän luo menneisyyteen ja selittäisin että hän ei saa tarjota aikakonetta käyttööni koska käyttäisin sitä kuitenkin vain mennäkseni minuutin menneisyyteen itseni luo jonka kanssa lähtisin aikamatkustamaan ja näin saisinkin yhteensä kaksi tuntia aikamatkustusta. Kuitenkin myös minun itseni luokse tulisi minä tulevaisuudesta jonka luokse tulisi minä tulevaisuudesta jne. Epäilen että joko maailmankaikkeus täyttyisi minusta tai yksinkertaisesti luhistuisi kasaan jolloin aikamatkustamisesta ei olisi mitään iloa.
Tämän kuultuaan aikakoneen keksijä ei ikinä tarjoaisi sitä käyttööni ja olisin sankari joka pelasti maailmankaikkeuden mutta en itse tietäisi sitä. Siis jos unohdetaan tuo dilemma mikä syntyy siitä että en olisi mennyt koskaan aikakoneen keksijän luokse koska sitä minulle ei koskaan olisi tarjottu.
Kävisin listimässä profeetta Mohammedin.
M34
Menisin eilisiltaan ja menisin nukkumaan sen sijaan, että lähdin naapurin leskimiestä tapaamaan aikamoisessa tuiskeessa.
Ei olisi tätä kauheaa morkkista!
Menisin 80-luvulle. Erääseen syysiltaan, ja ottaisin sukulaispojalta panoksen pois kivääristä.
Menisin selvinpäin erääseen kännipanotilanteeseen vuosien taakse. Sattui nimittäin semmoinen anaalinymfomaani kohdalle että tuskin sattuu toista kertaa elämässä. Känniräpeltämistähän se seksi sitten oli kun ei edes kunnolla seisonut. Niin ja yritin kyllä jälkeenpäin selvinpäinkin lämmitellä mutta varattuhan se nainen oli
Menisin tammikuuhun 1998, ja jättäisin kulmakarvojen pigmentoinnin ottamatta. Hyvin pinnallista, mutta muistuu mieleen joka kerta kun peiliin vilkaisee... :)
En voi kertoa aikaa enkä paikkaa, mutta 1960-luvulle estämään isoisäni hirttäytymisen.
Dinosaurusten aikaan. Haluun nähä ne livenä. Tai sitte ku oli jeesus ni menisin kattoo et onks se totta.
Menisin kattomaan oliko Kurtdt Cobainin kuolema itsemurha vai jotain muuta.... :O
Vuoteen 1993 kun sain tutustua ensirakkauteeni. Haluaisin elää ne illat uudelleen.
[/quote]