Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä eläinsuojelu ilmoitus kaverista?

Vierailija
13.08.2015 |

Kaveri hoitaa mielestäni kania todella huonosti. Tyylii se siivoaa sen häkkii joka toinen päivä ja pitää sitä ihan koko ajan vapaana 27/7 kyl se niitä ovia pitää auki sentää et pääsee sentää pisulle tai kakille sinne häkkii. Aina ku meen sen luo ni kani vaan loikkii vapaana, oon sanonu sille et noin tunnin pitäis pitää vapaana ei sen enempää.. Nytkii se suuttu ku sanoin sille siitä, joten keinot alkaa olla vähissä joten pakko tehö ilmoitus! Miten se tehää?neuvoja kiitos!!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kania saisi vapaana pitää? Kaverilla aikoinaan maalla oli kani, joka hengaili ulkona, eli pidemmälle kuin keskiverto kani häkissä :D

Vierailija
22/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh eikö se häkki ole parempi mitä usein se siivotaan ja jos kani tykkää olla vapaana niin miksi sitä pitäisi pakolla pitää häkisä?:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole trolli vaan nyt on tosi kyseessä!! Se pitää sitä aivan liikaa sitä mielestäni, tunti päivässä vapaana on kohtuullinen!

Vierailija
24/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
25/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pienet kanihäkit pitäisi kieltää, ja minimiksi asettaa vähintään muutama neliön aitaus. Jos siis eläintä olisi tarkoitus pitää jatkuvasti häkissään, mikä ei ole ideaalitilanne.

Vierailija
26/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:08"]En ole trolli vaan nyt on tosi kyseessä!! Se pitää sitä aivan liikaa sitä mielestäni, tunti päivässä vapaana on kohtuullinen!
[/quote]

Mee nyt työntämään se haarukka sinne pistorasiaan vaan.

Vierailija
27/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:ta

Vierailija
28/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun vuorokaudessa 27 tuntia?

Vierailija
29/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:15"]Onko sun vuorokaudessa 27 tuntia?
[/quote]
Hei älä syytä sitä ei se oikeen vissiin ymmärrä

Vierailija
30/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 24/7 piti kirjoittaa... Seki minuu ärsyttää et se koko ajan tarkistaa onko sillä ruokaa tai vettä. Ulkonaki ku ollaa sen kanin kanssa, ni pari tuntia siinä menee ,että takas tullaa. Mun mielestä seki on ihan liikaa. Toivottavast se ei tunnista itteessä täst :/ koska sit se tajuu et se oon mä... ja siitä ne sodat sitte syntyyki!

Vierailija
31/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitä? Ootko ihan sekaisin? Mua taas rasitti yhdes välis kun kaveri päästi tosi harvoin kanin häkistään pihalle.... pikkunen häkki ja kani oli puoliksi jotain jättikania. Vei makoilulla puolet häkin lattiasta ja pääsi raukka tosi harvoin häkistä ulos. Olin tuolloin ylä-aste ikäinen. Kaveri lopulta luopui kanista koska ei ollut aikaa hoitaa(ei viitsinyt/kiinnostanut) ja eräs kaverimme otti kanin itselleen ja saa kani temmeltää ulkona ja sisällä paljon... :)

Äitini serkulla on kaksi kania ja suuren osan päivästä ovat häkistään ulkona...saavat mennä häkkiin takaisin jos haluavat, mutta yöksi laitetaan häkkiin tottakai.

Vierailija
32/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sekaisin, tämä minun kaveri ei sulje niitä ovia yölläkään. Koska sen kani ei koskaa tee mitään pahaa, esim. pure johtoja... yötä päivää ovet vaan auki :/ yöllä kuulema nukkuu emännän viekussa.. Minusta kani edelleen on häkki eläin ja se ei siitä mikskään muutu!

Vierailija
33/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:26"]En ole sekaisin, tämä minun kaveri ei sulje niitä ovia yölläkään. Koska sen kani ei koskaa tee mitään pahaa, esim. pure johtoja... yötä päivää ovet vaan auki :/ yöllä kuulema nukkuu emännän viekussa.. Minusta kani edelleen on häkki eläin ja se ei siitä mikskään muutu!
[/quote] vielläkö tälläsiä ihmisiä oikeasti on

Vierailija
34/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hommaa kania. Et tiedä kaneista vissiin yhtään mitää! Jos et sattunut tietämään , että kani ei ole häkkieläin! Toiseksi, on hyvä , että kaverisi siivoaa häkkiä useasti ja pitää vapaana koko ajan, samoin tuota en ymmärrä miksi suhtaudut hyvin negatiivisesti jos kaverisi ulkoiluttaa kania ulkona ja vielä pari tuntia? Itse en nää mitään ongelmaa siinä. Kani saa nauttia ulkoilmasta ja vapaana olosta.... ja tuosta ruoka jutusta, olisko sinusta sitten parempi ettei kanilla olisi ruokaa ollenkaa? jos nyt soitat eläinsuojeluun, voi olla ,että sinulle nauretaan! ja vielä pitkään!

Vierailija
35/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi hoitaa juurikin oikein kun ei pidä häkissä kania 24/7 ja pesee häkin tarpeeksi usein.

Vierailija
36/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mä nyt usko siihenkään , että mulle nauretaan. Huoli on kova kanista. Näänkin miten se kärsii ja sekoaa, se aina loikkii silleen tosi kummallisesti, uskon ,että sen käytös johtuu pahasta stressistä ku ei se saa olla yhtää häkissäkään :/ kukaan ei ymmärrä mua! Mä vaan haluan auttaa sitä raukkaa!

Vierailija
37/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä susta se eläinsuojeluilmoitus pitäis tehdä!

Vierailija
38/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis, että pari kymppinen ajattelis aivoillaan jonkin verran. Jotenkin paistaa läpi tekstistäsi, että olet joka helvetin kateellinen ja haluat haukkua häntä täällä ja itselläsikin on kani josta et huolehdi kanistasi tipanvertaa.Tai sitten olet joku täysiin sekopää. Kani ei ole häkki eläin eikä tule sitä olemaan. Tunti vapaana oloa on liian vähän kanilla. Luulis ymmärtävän noista muista kommenteista jotain edes.

Vierailija
39/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eläinsuojeluilmon mun ystävästä jonka kani ei saanu koskaan porkkanaa, siis ei koskaan. Kanien pitää saada syödä porkkanaa tai ne kuolee, nehän on kaneja ja porkkanat on kanien ruokaa. Ruokana oli kyl kaikkee muuta mut ei porkkanaa. Toin joskus ystävälle porkkania, että syöttäs ne kanille, niin ei syöttänyt. SURULLISIA TAPAHTUMIA.

Vierailija
40/41 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se ihan kiva juttu että kani otettaisiin pois kaveriltani, pääsisi sekin hyvään hoitoon. Ihmisen luokse joka sitä pitäisi häkissä eikä sellasen joka pitäis vapaana 24/7  Ja samoin ulos sitä ei tarvis joka päivä viedä kärsimään! Kumma juttu että täältä ei apua saa :/ aina vaan haukutaan lisää ja lisää :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä