Mikä kohtaus: Voimakas kylmä hiki koko kehoon, samalla hitauden tunne ja voimakas väsymys
Kestää 5-15 minuuttia. Lepo auttaa, sydämensyke ei tihene eikä voimistu. Vähän pelottava tunne.
Kommentit (49)
Oletko sairastanut koronan? Tuon tyypin oireita oli tutulla viime vuoden puolella. Kylmän hikisyyttä, alilämpöä, väsymystä ja oli korona. Tee kotitesti.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sairastanut koronan? Tuon tyypin oireita oli tutulla viime vuoden puolella. Kylmän hikisyyttä, alilämpöä, väsymystä ja oli korona. Tee kotitesti.
Tuosta jäi pahoinvointi pois ja ruokahaluttomuus.
Kyse oli eläkeikäisestä naisesta.
Meneppä lääkäriin HETI. Sydän oireilee monella eri lailla, itselläni oli vain hartia tosi kipeä, samantien pallolaajennukseen kiireesti. Myös diabetes oireilee noin mitä sanoit, kumpikin sairaus on toisiinsa sidoksissa.. Mitä aiemmin menet lääkäriin sen pikemmin saat taudinkuvan ja hoidon ennenkun pahenee.
Kylmä hiki tuli viimeksi, kun olin laskenut yhden jutun euroina, kun piti jotain muuta rahaa käyttää. Ehdin kyllä torpata asian etenemisen ajoissa.
Saunoa en voi, kun ei siellä tule hiki, vaan paha olo. Eli tiedä häntä.
Mulle tuli tommoset oireet, kun söin jotain sopimatonta. Jotain sieniä olivat. Päivystyksessä kysyivät, että olenko käyttänyt huumeita. Vastasin, etten tietääkseni. Viikko meni sydänvalvonnassa. Ei selvinnyt syy.
Nosto. Eikö kukaan muu kärsi kylmästä hiestä?
Jos 30 asteen pakkasessa työnnät Ladaa liikkeelle, voi kylmässä tulla hiki.
Minulla oli samoilla oireilla raudanpuuteanemia. Naureskelin tämän kuullessani, että aivot eivät vissiin saaneet tarpeeksi happea :')