Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hinnat nousee mutta tuet ei

Vierailija
11.03.2022 |

Tällä hintojen nousulla saadaan sosiaalituet laskettua minimiin kun niitä ei nosteta samaan tahtiin kuin mitä on hintojen nousu. Palkat tulee kyllä nousemaan varmasti.

Kommentit (281)

Vierailija
261/281 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pöyristynyt, kun työn puolesta tiedän, että osa hakee tukea telkkarin tai tietokoneen hankintaan. Eivät ole välttämättömiä! Minullakaan ei ole TV:tä eikä tietokonetta, vain puhelin, vaikka käyn töissä ja varaa olisi.

Vierailija
262/281 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten Stephen Hawking tai Nick Vujicic pysty(i)vät tekemään töitä, kun eivät hekään voineet piilottaa sairauttaan? Vastatkaapa siihen ja kertokaa, mitä niin rampauttavaa teillä on?

Eikö mene vieläkään perille ettei kukaan halua mua palkata kun on tarjolla terveitäkin??

Jos haluaa itse elättää itsensä, se näkyy ulospäin. Kyllä työnantaja sen huomaa ja voi palkata, jos ei sairaus ole suoranainen este työnteolle.

Nykyään monissa tv-sarjoissakin  tuodaan esille vaikkapa autisteja tai pyörätuolissa olevia ihmisiä rohkaisevana esimerkkinä. 

Mutta kun se sairaus on este työnteolle. Jos ei olisi niin olisin edelleen vakityössä.

Este mille työlle? Pystyt palstailemaan, joten pystyt käyttämään konetta tai puhelinta = pystyt tekemään töitä.

En pysty istumaan 8h. Ja kuten olen sanonut sata kertaa niin kukaan ei palkkaa minua.

No voi luoja. Makoile sitten sen läppärin kanssa sängyssä, vaihda asentoa! Niin me muutkin vaihdellaan työskentelyasentoa.

Ohis. Minä en pysty kävelemään eli en pääsisi edes käymään työhaastattelussa, saati kulkemaan työmatkaa. Pytyn tekemään koneellani töitä ja tarvittaessa ylitöitäkin. Kukaan ei vain palkkaa minua. Mitä neuvot?

t. 55+

Saatko syyttää vain itseäsi? Etkö kouluttautunut? Aiheutitko itsellesi omilla epäterveellisillä valinnoilla diabeteksen ja jalat meni alta? Jos pakko elää tuilla niin älä ainakaan valita niiden pienuudesta, koska tuet eivät ole mikään itsestäänselvyys vaan tarkoitettu välttämättömien (ruoka+asunto) kattamiseen.

Minkälainen ihminen sä oikein olet kun syytät ihmisiä heidän sairauksista??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/281 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten Stephen Hawking tai Nick Vujicic pysty(i)vät tekemään töitä, kun eivät hekään voineet piilottaa sairauttaan? Vastatkaapa siihen ja kertokaa, mitä niin rampauttavaa teillä on?

Eikö mene vieläkään perille ettei kukaan halua mua palkata kun on tarjolla terveitäkin??

Jos haluaa itse elättää itsensä, se näkyy ulospäin. Kyllä työnantaja sen huomaa ja voi palkata, jos ei sairaus ole suoranainen este työnteolle.

Nykyään monissa tv-sarjoissakin  tuodaan esille vaikkapa autisteja tai pyörätuolissa olevia ihmisiä rohkaisevana esimerkkinä. 

Mutta kun se sairaus on este työnteolle. Jos ei olisi niin olisin edelleen vakityössä.

Este mille työlle? Pystyt palstailemaan, joten pystyt käyttämään konetta tai puhelinta = pystyt tekemään töitä.

En pysty istumaan 8h. Ja kuten olen sanonut sata kertaa niin kukaan ei palkkaa minua.

No voi luoja. Makoile sitten sen läppärin kanssa sängyssä, vaihda asentoa! Niin me muutkin vaihdellaan työskentelyasentoa.

Ohis. Minä en pysty kävelemään eli en pääsisi edes käymään työhaastattelussa, saati kulkemaan työmatkaa. Pytyn tekemään koneellani töitä ja tarvittaessa ylitöitäkin. Kukaan ei vain palkkaa minua. Mitä neuvot?

t. 55+

Saatko syyttää vain itseäsi? Etkö kouluttautunut? Aiheutitko itsellesi omilla epäterveellisillä valinnoilla diabeteksen ja jalat meni alta? Jos pakko elää tuilla niin älä ainakaan valita niiden pienuudesta, koska tuet eivät ole mikään itsestäänselvyys vaan tarkoitettu välttämättömien (ruoka+asunto) kattamiseen.

Olen maisteri, ammatillinen opettaja ja ammattiautoilija. Loukkaantuminen aiheutti selkävamman. Onko vielä ehdotuksia?

Vierailija
264/281 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 55+

Olen maisteri, ammatillinen opettaja ja ammattiautoilija. Loukkaantuminen aiheutti selkävamman. Onko vielä ehdotuksia?

Sittenhän sinulla on työkokemusta, jolla hakea jotain muita töitä. Ja työhaastattelu ajan hengen mukaisesti etänä.

Vierailija
265/281 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vähän päivityksiä sillä tilanne muuttuu koko ajan... Ja olen aiemminkin kirjoittanut tästä mutta pakko siis päivittää koska monet hinnat nousevat Suomessa päivittäin järkyttävästi ja sitä on jatkunut koko koronarahastuskauden ajan ja lisäsin muutaman huomion mitä kaikkea on menossa kuin pahimmissa painajaisissa…

Katsotaanpas tilannetta nyt Suomessa:

-Polttoaine siis maksaa aivan järjettömästi, ennen oli vitsi että polttoaine maksaa 2 euroa / L !!!, eipä ole enää vaan hinta on noussut vuoden aikana valtavasti ja nyt diesel oli 2,4 euroa ja bensiini 2,3 euroa, sulaa hulluutta

-Sähkö maksaa aivan valtavasti jo ja on kaksi eri maksua, siirto ja käyttö joista toiseen ei voi edes koskea ja sähkön hinta on noussut valtavasti koronan aikana

-Käyttövesi maksaa aivan järjettömästi kannattaa kohta ostaa pullovettä tulee halvemmaksi, ja tätä hintanousua on jatkunut pitkään…

-Ruoka ja asuminen maksaa ja kallistuu jatkuvasti, pari otosta, kurkku 5 euroa/kg, kahvipaketti kohta 6 euroa !!! aivan järjetöntä…

-Terveydenhoidosta maksetaan jo omastakin pussista tilanteesta riippuen

-Koronarahastus-hysteria (rahastukseen täysin keksitty) on maksanut järjettömästi ja jatkuu vieläkin ja sitä tuetaan kaikin tavoin median avustuksella; ja valtava raha on laitettu koronarokotteisiin jotka eivät estä saamasta koronaa ja joista huolimatta saa vakavia oireita koronasta, vuosisadan rahastushuijaus siis… ja huonoista rokotteista syytettiin niitä jotka eivät suostuneet ottamaan koronarokotetta… todellinen farssi… puhumattakaan hoitajien pakkorokotuksista rokotteilla joiden vaarallisuus oli raportoitu ympäri maailman, täysi tahallinen ihmisoikeusrikkomus ja ehdottoman vankeustuomion arvoinen pakkorokotteen puolesta äänestäneille…

-Ilmastonmuutos-rahastus-hysteria (samoin rahastukseen täysin keksitty) maksaa järjettömästi, tästä pakko sanoa että varsinkin medioissa on joka viikko kerrottu että kyllä pian on lauhaa kun tätä rahastusta pidetään yllä mutta todellisuudessahan yöpakkaset alkoivat jo Elokuussa mikä oli jo hyvin kylmä ja nyt on ollut kuukausikaupalla pakkasia ja silti medioissa muistetaan kertoa miten lauhaa on jottei rahastusta vain uhattaisi vaikka ulkona on todella kylmää mutta ei voi otsikoida että kylmyys jatkuu kuukaudesta toiseen koska pian tämä älytön rahastus on uhattuna... vuoden keskilämpötila on todella alhainen mutta tätä ei media kerro jotta keksitty rahastus ei lopu… ja Kiina rakentaa 200 uutta kivihiilivoimalaa samaan aikaan kun Suomalaisia veronmaksajia rangaistaan armotta, kaikki viedään... ja sähköautojen pakkomyynti tehtiin härskisti jotta muutama rikas saa autokaupoista tililleen euroja kun autokauppa ei muuten käy... mitään muuta perusteltua syytä ei pakkomyynnillä ollut kun verrataan Suomi vs. Kiina vai mikä oli pakkomyynnin merkitys maailman ilmastoon saisiko tästä tunnuslukuja, jos merkitystä ei ollut niin rahat takaisin rikkaiden yksityistileiltä ja palautetaan veronmaksajille... 

-Ja muut maksut ja maksujen maksut

-Ja muut verot ja verojen verot

-ja kaikki valtion omaisuus on myyty enää ei ole kuin rauniot...

Ei jää mitään enää lapsille ja tuleville lapsille... tämä maa ei ole onnellisin vaan onnettomin maa...

Mikä sitten lääkkeeksi: Kaikki puolueet, hallitus, oppositio, eduskunta kerralla vaihtoon muuten nämä vain vaihtelevat paikkojaan muutaman vuoden välein ja rahastus jatkuu entiseen malliin...

Ehdotan kansalaisäänestyksiin siirtymistä, ja eduskunta, oppositio, hallitus, kaikki puolueet lakkautetaan... kuka kannattaa? :)

Vierailija
266/281 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 55+

Sittenhän sinulla on työkokemusta, jolla hakea jotain muita töitä. Ja työhaastattelu ajan hengen mukaisesti etänä.

Onhan sitä. Työnantajia vain ei kiinnosta ollenkaan. Minkään alan työnantajia. Ei etänä eikä kasvotusten - eipä silti, jokaisen työpaikkahakemuksen olen tehnyt aivan terveeltä vaikuttaen, mutta silti työnantajia ei kiinnosta. "Jotain muita töitä" on melko idioottimainen ehdotus, kun tilanne on aivan selvä.

Mitä sinä haluaisit minun tekevän tällaisessa tilanteessa, jossa en kerta kaikkiaan vain työllisty? Riittäisikö se, että en koskaan enää kirjoittaisi mihinkään mitään tai ainakaan arvostelisi nykyisiä työmarkkinoita ja tukiasioita? Vai olisiko ryömittävä itse ojanpenkalle, jotta sinä vihoissasi saisit käydä potkimassa minut sinne lietteeseen?

Vierailija
267/281 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korotukset päätetään syksyllä. Valitettavasti venäjä ei ilmoittanut viime syyskuussa että aiheuttavat tälle vuodelle odotettua reippaamman hintojen nousun.

Mitä tekemistä Venäjällä on Suomen ruoan hintojen kanssa? Molemmat maat tuottavat omiin tarpeisiinsa vehnää.

Vierailija
268/281 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korotukset päätetään syksyllä. Valitettavasti venäjä ei ilmoittanut viime syyskuussa että aiheuttavat tälle vuodelle odotettua reippaamman hintojen nousun.

Mitä tekemistä Venäjällä on Suomen ruoan hintojen kanssa? Molemmat maat tuottavat omiin tarpeisiinsa vehnää.

Maakaasu.

Vierailija
269/281 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on tätä tulojen siirtoa mitä poliitikot ovat harrastaneet jo pidemmän aikaan. Köyhiltä enemmän pois pakollisissa menoissa on lisää rahaa omistajien tilipusseihin. Yksinkertaista.

Vierailija
270/281 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kuule nouse palkkakaan!

Että voisitko pliis mennä tölihin etkä olla stnan loinen!

Palkka useimmiten riittää siihen, että on vaihtoehtoja: voi syödä lounaaksi lohisoppaa tai lihapullia. Jos tuet eivät nouse tai niitä pienennetään, vaihtoehtoja ei ole, koska lounasta ei syödä ollenkaan.

Vierailija
271/281 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kuntoutustukea 1000€/kk käteen. Mies on pienipalkkainen. Kyllä voin rehellisesti sanoa että hirvittää hintojen nousu. Onneksi säästin reilusti kuukausittain ennen onnettomuutta jonka seurauksena menetin työkykyni. Kyllä tässä silti saa miettiä onko esim. varaa oiotuttaa tyttären hampaita kun tulee useamman tonnin maksamaan yksityisellä. Siis jos kaikki muu kallistuu ja tulot nyt pysyy kuitenkin samoina. Saa hieman mielikuvitusta käyttää että selviytyy.

Vierailija
272/281 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voin kyllä sanoa kokemuksesta, että työttömyys on oma valinta. Itse olin työttömänä yhteensä reilut kaksi vuotta ja voin sanoa, että olin vain laiska ja ongelmainen silloin. Nyt kun olen töissä niin näkökulma ihan toinen. Siksi sanon teille työttömät: menkää töihin! Ette tajua sitä, mutta on todella törkeää elää tuilla ja sitten vielä valittaa niiden pienuudesta. Töitä kuitenkin saa, jos haluaa.

Vajaakuntoiset eivät saa. Jos itse joutuisin tässä fyysisessä kunnossa työkkärin kirjoille niin en ikimaailmassa työllistyisi. Jos olisin terve ja työkykyinen niin työllistyisin ihan heti, jo tänään, iltavuoroon (olen hoitoalalla).

Vierailija
273/281 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voin kyllä sanoa kokemuksesta, että työttömyys on oma valinta. Itse olin työttömänä yhteensä reilut kaksi vuotta ja voin sanoa, että olin vain laiska ja ongelmainen silloin. Nyt kun olen töissä niin näkökulma ihan toinen. Siksi sanon teille työttömät: menkää töihin! Ette tajua sitä, mutta on todella törkeää elää tuilla ja sitten vielä valittaa niiden pienuudesta. Töitä kuitenkin saa, jos haluaa.

Vajaakuntoiset eivät saa. Jos itse joutuisin tässä fyysisessä kunnossa työkkärin kirjoille niin en ikimaailmassa työllistyisi. Jos olisin terve ja työkykyinen niin työllistyisin ihan heti, jo tänään, iltavuoroon (olen hoitoalalla).

Ja kun joku ääliö ehdotti esim kaupassa hyllyttämistä. Haluaisin nähdä sen joka palkkaisi minut hyllyttämään. Selkä ja oikea käsi on suunnilleen rakennettu uudestaan metallista. Pelkkä ostoskärryjen työntäminen on kivuliasta saati ruokakassin pakkaaminen. Pystyisin hyllyttämään ehkä puoli tuntia, jos sitäkään.

Vierailija
274/281 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun joku ääliö ehdotti esim kaupassa hyllyttämistä. Haluaisin nähdä sen joka palkkaisi minut hyllyttämään. Selkä ja oikea käsi on suunnilleen rakennettu uudestaan metallista. Pelkkä ostoskärryjen työntäminen on kivuliasta saati ruokakassin pakkaaminen. Pystyisin hyllyttämään ehkä puoli tuntia, jos sitäkään.

Minulla on entään vain selkävamma, joka estää selän taivuttamisen. Jalat, kädet ja pää ovat aivan käyttökuntoisia, mutta mitä mahtaisi kauppias sanoa hyllyttäjästä, joka ei pysty kumartumaan lainkaan? Tai pystyy toki, mutta makaa sitten lattialla kivun kynsissä ja kiljuu, että älkää koskeko minuun. Sitten pari kolme päivää saikkua ja takaisin töihin.

Istumatyöhön pystyn erinomaisesti, mutta pelkkä käveleminen on riski. Jos olisin töissä, minua ei irtisanottaisi tällaisen vian vuoksi, koskapa se ei edes hidasta (aivo)työntekoa. Paljon pahemmassakin kunnossa olevat ovat töissä. Ongelmana onkin se, että kukaan ei palkkaa uutena työntekijänä tällaista henkilöä, jos - tai siis koska - täysin terveitäkin on tarjolla. 

Vierailija
275/281 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on entään vain selkävamma, joka estää selän taivuttamisen. Jalat, kädet ja pää ovat aivan käyttökuntoisia, mutta mitä mahtaisi kauppias sanoa hyllyttäjästä, joka ei pysty kumartumaan lainkaan? Tai pystyy toki, mutta makaa sitten lattialla kivun kynsissä ja kiljuu, että älkää koskeko minuun. Sitten pari kolme päivää saikkua ja takaisin töihin.

Istumatyöhön pystyn erinomaisesti, mutta pelkkä käveleminen on riski. Jos olisin töissä, minua ei irtisanottaisi tällaisen vian vuoksi, koskapa se ei edes hidasta (aivo)työntekoa. Paljon pahemmassakin kunnossa olevat ovat töissä. Ongelmana onkin se, että kukaan ei palkkaa uutena työntekijänä tällaista henkilöä, jos - tai siis koska - täysin terveitäkin on tarjolla. 

Tämä on juuri se asia mitä terveet eivät tunnu kertakaikkiaan ymmärtävän. Ei kukaan palkkaa uutena työntekijänä näin vaikeista fyysisistä ongelmista kärsiviä. Minulla menee tällaisen viestin näpyttämiseen kauan, en voi käyttää kuin vasenta kättä ja yhtä sormea. Tietokonetta en ole käyttänyt vuosiin. Näppäimistön käyttäminen on sen verran kivuliasta. Voisin tehdä jotain neuvontatyötä istuen jos kirjaamista olisi ihan minimaalisesti mutta se vaatisi ehkä uuden ja mahdollisesti pitkän koulutuksen. En tiedä, on kyllä todella epätoivoinen olo ja sitä ei yhtään helpota nämä huutelut että jos voit viestin tänne kirjoittaa niin voit tehdä töitä. Tekisi mieli sanoa että tulkaapa katsomaan tätä mun viestin kirjoittamista 😂. Ja sitten voitte miettiä että palkkaisitteko ITSE minut tekemään töitä, niin, töitä, ei mitään suojatöitä pikkupuuhasteluineen vaan ihan oikeita töitä. Sellaista mistä maksettaisiin palkkaa.

Vierailija
276/281 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri se asia mitä terveet eivät tunnu kertakaikkiaan ymmärtävän. Ei kukaan palkkaa uutena työntekijänä näin vaikeista fyysisistä ongelmista kärsiviä. Minulla menee tällaisen viestin näpyttämiseen kauan, en voi käyttää kuin vasenta kättä ja yhtä sormea. Tietokonetta en ole käyttänyt vuosiin. Näppäimistön käyttäminen on sen verran kivuliasta. Voisin tehdä jotain neuvontatyötä istuen jos kirjaamista olisi ihan minimaalisesti mutta se vaatisi ehkä uuden ja mahdollisesti pitkän koulutuksen. En tiedä, on kyllä todella epätoivoinen olo ja sitä ei yhtään helpota nämä huutelut että jos voit viestin tänne kirjoittaa niin voit tehdä töitä. Tekisi mieli sanoa että tulkaapa katsomaan tätä mun viestin kirjoittamista 😂. Ja sitten voitte miettiä että palkkaisitteko ITSE minut tekemään töitä, niin, töitä, ei mitään suojatöitä pikkupuuhasteluineen vaan ihan oikeita töitä. Sellaista mistä maksettaisiin palkkaa.

Eräs terve ihminen selitti minulle, että teknologia on muuttanut siivoojan työtä niin, että enää ei tarvitse kumarrella. Samassa yhteydessä toinen selitti, että jakeluautojen kuljettajien ei tarvitse kumarrella, ja paketitkin ovat korkeintaan kilon tai parin painoisia.

Eräs ambulanssimies naureskeli minulle kyydin aikana sitä, että jollei juuri tätä kipua ole itse tuntenut, ei pysty kuvittelemaan, miten täydellisesti se lamauttaa. On toki olemassa paljon kiputiloja, jotka ovat yhtä pahoja ja paljon paljon pahempia, mutta tämä on juuri se, joka kirvoittaa ihmisistä kommentin "vai muka selkä kipee ehe ehe".

Mutta mitäpä minä kiputiloista tässä puhun, kun ikä 55+ jo takaa sen, että töihin ei ole pääsemistä.

Vierailija
277/281 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voi nyt vielä tulla kovat ajat köyhälle.

Vierailija
278/281 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee sota niin väestönsuojassa ei kuunnella lasten kitinöitä tippaakaan.

Vierailija
279/281 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee sota niin väestönsuojassa ei kuunnella lasten kitinöitä tippaakaan.

Äidille sanotaan, että pidä se kakara hiljaisena

Vierailija
280/281 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että työttömät pääsee työpaikaille kyttäämään vakituisten kahvitauot, sairaslomat ja raportoimaan ne eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi