Hinnat nousee mutta tuet ei
Tällä hintojen nousulla saadaan sosiaalituet laskettua minimiin kun niitä ei nosteta samaan tahtiin kuin mitä on hintojen nousu. Palkat tulee kyllä nousemaan varmasti.
Kommentit (281)
Hei aloittaja! Meitä on tässä yhteikunnassa aika iso siivu ihmisiä, jotka tienaa sen verran, ettei ole oikeutettu minkäänlaisiin tukiin, mutta maksaa silti kaikesta täyden hinnan. Ihan samalla tavalla me joudutaan tinkimään asioista ja suunnitelemaan, että mitä voi ostaa ja mitä ei.
Ymmärrän, että ne jotka eivät oikeasti terveydellisistä syistä voi tehdä töitä eivät niitä luonnollisestikaan tee ja heitä varten ne tuet pitääkin olla. Siellä kotina kuitenkin makaa aika paljon ideologisesti työttömiä sekä nirsoja työkykyisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tukia tulisi pienentää. Periaate, että jokainen elättäisi itse itsensä.
Kerropa mitenkä elävät itsesi kun tuet on niin pienet että fyysinen terveys kärsii kun joutuu säännösteleen syömistäkin että ei ole varaa syödä kunnolla kuin kerran viikossa ja töihin vaaditaan fyysistä kuntoa?
Tähän joutuu kyllä korjaamaan, että tuet itseasiassa ovat liiankin korkeita, ei pieniä.
Ei olekaan tarkoitus, että tuilla pystyt elämään samalla lailla, kuin palkkatöissä 5000€/kk, vaan tuet ovat lyhytaikaisia.
Miten 500e voi olla liian iso tuki?
Siten, että me töissäkäyvät maksamme sen tuen ja me emme halua maksaa sinulle. Olet meille täysin turha loinen. Miksi me haluaisimme elättää sinua työllämme. Me emme edes tunne sinua, emmekä tosin halua edes tutustua.
Olen loinen vaikka olen ollut yli 20v työelämässä?
No miksi olet nyt sitten alkanut loiseksi, jos olet kuitenkin aiemmin ollut hyödyksi yhteiskunnalle?
Olen sanonut jo, sairastuin.
Okei, harmillista.
Jos siitä on kulunut jo jonkin aikaa, niin nyt varmaan voisit sitten ottaa itseäsi taas niskasta kiinni ja alkaa hommiin.
Ei ole tarkoitus, että työssäkäyvät maksavat lopun ikää sinun toipumistasi.
Mihin hommiin? Mua ei palkata mihinkään koska en pysty piilottamaan sairautta. Ei työnantajat palkkaa vajaakuntoista kun on terveitäkin ihmisiä.
En jaksa lukea tätä "mene töihin loinen" -ketjua, mutta kommentoin sinun kommenttiasi.
Minä olen ollut vuosia työtön. Koulutus on hyvä, ja sitä on liikaa, joten työmarkkinatuella ei ole enää lupa opiskella. Selvää on sekin, että uudelle alalle ei 57-vuotiasta kouluteta. Yrittäjäksi ei - enää - ole mahdollisuutta lähteä.
Olen juuri niin huonokuntoinen, että en pysty kulkemaan työmatkoja, ja juuri niin hyväkuntoinen, ettei mikään sairaus- tai työkyvyttömyystoimenpide tule kysymykseen.
Ammateistani toista, jota olen tehnyt 25 vuotta, voi hoitaa täysin etänä koneelta käsin, eikä minulla ole siihen mitään estettä. Työpaikkahakemuksissani en ole maininnut, että vain etätyö on mahdollista, mutta silti en ole päässyt yhteenkään haastatteluun. Jos mainitsisin, tulos olisi yhtä pyöreä nolla.
Minua kiinnostaa tietää, mitä ratkaisumalleja tuolla sinun juttukaverillasi olisi tällaiseen tilanteeseen, jossa ei kerta kaikkiaan kelpaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten Stephen Hawking tai Nick Vujicic pysty(i)vät tekemään töitä, kun eivät hekään voineet piilottaa sairauttaan? Vastatkaapa siihen ja kertokaa, mitä niin rampauttavaa teillä on?
Eikö mene vieläkään perille ettei kukaan halua mua palkata kun on tarjolla terveitäkin??
Työnantajilla on tosi kovat tehokkuus vaatimukset eikä ne ota vajaa tehoisia todellakaan ihan helposti.
Täytyy hommata Esmeraldalle isompi logistiikkahame et saadaan elintaso pidettyä
Vierailija kirjoitti:
Työnantajilla on tosi kovat tehokkuus vaatimukset eikä ne ota vajaa tehoisia todellakaan ihan helposti.
Virkamieheksi ei ole niin suuret vaatimukset, torkkupeitto ja osaa nukkua silmät auki.
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten Stephen Hawking tai Nick Vujicic pysty(i)vät tekemään töitä, kun eivät hekään voineet piilottaa sairauttaan? Vastatkaapa siihen ja kertokaa, mitä niin rampauttavaa teillä on?
Hawking loi pohjan uralleen nuorena ja varsin terveenä, poikkeuksellisen älykkäänä alansa edustajana, Vujicic näkyy luoneen uransa nimenomaan raajattomuutensa ympärille.
Minä olen älykäs, mutta en mikään poikkeuksellinen tapaus. Minun tuiki tavallisen selkävaivani ympärille taas on hyvin vaikea luoda saarnaajan ja tsemppipuhujan uraa.
Olisiko sinulla antaa esimerkeiksi tavallisia suomalaisia noiden poikkeusyksilöiden sijasta? Voidaan sitten katsoa, mikä juuri heidän urallaan on pitänyt heidät kiinni työn syrjässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mene vieläkään perille ettei kukaan halua mua palkata kun on tarjolla terveitäkin??
Jos haluaa itse elättää itsensä, se näkyy ulospäin. Kyllä työnantaja sen huomaa ja voi palkata, jos ei sairaus ole suoranainen este työnteolle.
Nykyään monissa tv-sarjoissakin tuodaan esille vaikkapa autisteja tai pyörätuolissa olevia ihmisiä rohkaisevana esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa itse elättää itsensä, se näkyy ulospäin. Kyllä työnantaja sen huomaa ja voi palkata, jos ei sairaus ole suoranainen este työnteolle.
Nykyään monissa tv-sarjoissakin tuodaan esille vaikkapa autisteja tai pyörätuolissa olevia ihmisiä rohkaisevana esimerkkinä.
Mutta kun se sairaus on este työnteolle. Jos ei olisi niin olisin edelleen vakityössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se näkyy ulospäin? Ja että ihan telkkarisarjoista olet nähnyt?
Tukien nousua tässä tilanteessa ei tee kukaan. Jo nyt autolla töihin kulkevat pienituloiset elävät heikommin kuin autottomat työttömät.
Jos olet fiksu työtön lopetat vasemmiston äänestämisen, mikä kahlitsee sinut riippuvaiseksi valtiosta. Jos olet laiska luuseri, niin muuta asenteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se sairaus on este työnteolle. Jos ei olisi niin olisin edelleen vakityössä.
Voi olla sinulla, mutta tarkoitin, ettei aina auta antautua. Itsellänikin on jatkuva väsymys, koska en pysty nukkumaan hyvin. Neljän tunnin yöunilla tehdään jokainen päivä. Kaikki rahat on kuitenkin itse tienattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla sinulla, mutta tarkoitin, ettei aina auta antautua. Itsellänikin on jatkuva väsymys, koska en pysty nukkumaan hyvin. Neljän tunnin yöunilla tehdään jokainen päivä. Kaikki rahat on kuitenkin itse tienattava.
Ohis. Miten sinä onnistuit saamaan työpaikkasi ja kuinka pitkään olet ollut työssäsi? Anna nyt jokin tehovinkki, hyvä ihminen, kun minua ei kukaan halua palkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan ajattelit tuota jatkaa? Ja minkä ikäinen olet?
Voit olla aivan varma, että jonain päivänä sun kroppa prakaa, ehkä pääkin. Ja se voi olla sitten kerta laakista aika pahakin tilanne. Tunnen ihan tarpeeksi monta varoittavaa esimerkkiä.
Itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan pitäisi aina muistaa pitää huolta.
Onhan se helppoa huudella, että menkää töihin kaikki sairaatkin. Mutta nämä huutelijat voisivat hetken miettiä, että jos olisivat itse työnantajia, niin miten helposti ottaisivat jonkun vajaakuntoisen töihin. Siinä on nimittäin aina se riski olemassa, että henkilö ei selviydykään työstään toivotulla tavalla. Ja joinain päivinä hän saattaa olla tavallistakin huonommassa kunnossa eikä pääse töihin ollenkaan. Aina silloin tällöin hän on ehkä pidemmälläkin sairauslomalla.
Mistä syystä työnantaja ottaisi tällaisen ihmisen töihin, kun samaan tehtävään hakee monta täysin tervettä henkilöä?
No tottakai palkkojen pitää nousta ennen tukia, sehän on sanomattakin selvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tukia tulisi pienentää. Periaate, että jokainen elättäisi itse itsensä.
Kerropa mitenkä elävät itsesi kun tuet on niin pienet että fyysinen terveys kärsii kun joutuu säännösteleen syömistäkin että ei ole varaa syödä kunnolla kuin kerran viikossa ja töihin vaaditaan fyysistä kuntoa?
Tähän joutuu kyllä korjaamaan, että tuet itseasiassa ovat liiankin korkeita, ei pieniä.
Ei olekaan tarkoitus, että tuilla pystyt elämään samalla lailla, kuin palkkatöissä 5000€/kk, vaan tuet ovat lyhytaikaisia.
Miten 500e voi olla liian iso tuki?
No kerro sitten muutkin tuet mitä saat, tuossa vaan yksi.
Luuletko että kaikki saa toimeentulotukea tai asumistukea. Ei kuule saa.
Ei tietenkään saa, mutta tuo ketä väitti että saa ainoastaan 500€/kk, niin se ei pidä paikkaansa.
Miten niin ei pidä paikkaansa?
Siten, että joitain muita tukia tulee tuon päälle.
500€ ei makseta laskuja, vuokria, eikä ruokia. Tällöin tulee joitain muita tukia päälle.
No ei tule. Jos puoliso tienaa vähääkään niin ei tule. Itse saan 2 lapsen takia 660e, muuta ei tule.
Mene töihin, äläkä valita. Puolisosi voisi kanssa tehdä ihan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vau. Mahtaa ketjuun kirjoittelijoilla olla hirvittävät työpaikat, kun ne eivät pysty kauniina vapaapäivänä(?) tekemään mitään muuta kuin haukkumaan ihmisiä netissä anonyymeina.
Olet jo aika viraantunut töistä, kun lauantaina puhut, kun ihmiset olisi normitöissä… Suurinosa palkansaajista tekee kuitenkin ma-pe. Kannattatsiko välillä käydä katsomassa työelämää?
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole ainakaan palkat nousemassa. Viime vuonna tuli korotusta peräti 30 senttiä...
Ja nyt puhutaan siis noin 11-12 e tuntipalkka-alasta.
Aina voi kouluttautua lisää. Vai kuvitteletko, että ne ihmiset, jotka opiskelee vielä 10v peruskoulun jälkeen paikkaa sun palkkaa tukimuodossa?