Vain tyhmät oppilaat eivät osaa olla hiljaa tunnilla!
Nelosella lapsemme ja olen tullut siihen tulokseen, että jos nelosella ei osaa odottaa vuoroaan, niin on kyllä kotioloissa jotain vikaa.
Eli kolmella ongelmia tai vaikeita tilanteita kotona: yhdellä hirveä narsisti äiti (olen tavannut - kunnon minäminätyyppi ja ikääkin vasta 35-vuotta, vaikka oikeasti yli 40-vuotias), yhdeln vanhemmat erosivat ja poika oirehti tämän vuoksi, yhden lapsen isä ns. uraihminen ja juoppo (tämä isä usein humalassa pojan harrastusreissuilla). Lapsi oirehti.
Eli luokan neljästä mölisijästä kolmella on ongelmia kotona ja yksi vain normimölisijä, jolle ei varmaan ole kotona sanottu, että mitenkä luokassa käyttäydytään. Äiti samanlainen ADHD - mölisee eikä pysy paikallaan tai ei odota vuoroaan...
Että kyllä se lapsen huono käytös heijastaa suoraan kotioloja.
Kommentit (35)
Meillä oli hyvät olot kotona ja mölisin ja häiritsin tunnilla. Ai miksi? Siksi koska olin liian viisas. Tein kaikki siinä ajassa, kun muut teki kaksi tehtävää. Olin luokan paras joka aineessa (10 numero kaikesta). Syy miksi mölisin oli se, että tylsistyin tunneilla kun ei ollut tarpeeksi haastavaa tekemistä.
Mitenkähän ap:n lapset sitten käyttäytyvät, kun malli on näin asenteellinen, ilkeä ja yleistävä? Sivistys tosiaan lähtee kodista.
Taitaa sun lapsi olla se tyhmä, kun on noin ylimielinen äiti. Yrität vaan pönkittää sitä oman lapsen muka paremmuutta uskottelemalla moista itsellesi
Ap:n lapsi on se luokasta joka istuu sivussa suu auki kuola valuen ja nenää kaivellen. Pyyhkii pulpetin pohjaan luulen ettei kukaan nää. Haisee aina hielle ja likaiset vaatteet päällä. Niin tyhmä myös ettei kukaan halua olla tämän kaveri
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:01"]Meillä oli hyvät olot kotona ja mölisin ja häiritsin tunnilla. Ai miksi? Siksi koska olin liian viisas. Tein kaikki siinä ajassa, kun muut teki kaksi tehtävää. Olin luokan paras joka aineessa (10 numero kaikesta). Syy miksi mölisin oli se, että tylsistyin tunneilla kun ei ollut tarpeeksi haastavaa tekemistä.
[/quot[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:01"]Meillä oli hyvät olot kotona ja mölisin ja häiritsin tunnilla. Ai miksi? Siksi koska olin liian viisas. Tein kaikki siinä ajassa, kun muut teki kaksi tehtävää. Olin luokan paras joka aineessa (10 numero kaikesta). Syy miksi mölisin oli se, että tylsistyin tunneilla kun ei ollut tarpeeksi haastavaa tekemistä.
[/quote]
Sama juttu minulla, paitsi että en mölissyt.
Mistä voit tietää asioista noin paljon? Oletko seuraamassa joka päivä lapsesi luokan opetusta?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:01"]
Meillä oli hyvät olot kotona ja mölisin ja häiritsin tunnilla. Ai miksi? Siksi koska olin liian viisas. Tein kaikki siinä ajassa, kun muut teki kaksi tehtävää. Olin luokan paras joka aineessa (10 numero kaikesta). Syy miksi mölisin oli se, että tylsistyin tunneilla kun ei ollut tarpeeksi haastavaa tekemistä.
[/quote]
Sinunlaisesi tapaukset pitäisi ehkä siirtää seuraavalle luokalle.
Minä olen 17 vuotias asun yksin en juo tai tupakoi vaikka isäni ja äitini tupakoi ja isäni on alkoholisti + he erosivat kun olin 9. Ja voin sanoa että en ikinä ole ollut kovaääninen tai häirinnyt tunneilla mutta tunnen myös monia joiden vanhemmat eivät polta tai ole alkoholisteja mutta heidän lapsensa ovat kovaäänisiä hemmoteltuja ja ryyppäävät joka vitun viikonloppu..
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:01"]Meillä oli hyvät olot kotona ja mölisin ja häiritsin tunnilla. Ai miksi? Siksi koska olin liian viisas. Tein kaikki siinä ajassa, kun muut teki kaksi tehtävää. Olin luokan paras joka aineessa (10 numero kaikesta). Syy miksi mölisin oli se, että tylsistyin tunneilla kun ei ollut tarpeeksi haastavaa tekemistä.
[/quot[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:01"]Meillä oli hyvät olot kotona ja mölisin ja häiritsin tunnilla. Ai miksi? Siksi koska olin liian viisas. Tein kaikki siinä ajassa, kun muut teki kaksi tehtävää. Olin luokan paras joka aineessa (10 numero kaikesta). Syy miksi mölisin oli se, että tylsistyin tunneilla kun ei ollut tarpeeksi haastavaa tekemistä.
[/quote]
Sama juttu minulla, paitsi että en mölissyt.
[/quote]
Sama mulla, koska käytöstavat.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:01"]
[/quote]
[/quote]
Sitä harkittiin. Me kuitenkin muutettiin toiseen kaupunkiin ja vanhemmat päätti, että sopeudun paremmin oman ikästen seuraan. Lopulta opettaja ratkaisi tämän niin että antoi mulle nelosluokan kirjat, joita sain tehdä kun ne tokaluokan tehtävät oli tehty
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:01"]Meillä oli hyvät olot kotona ja mölisin ja häiritsin tunnilla. Ai miksi? Siksi koska olin liian viisas. Tein kaikki siinä ajassa, kun muut teki kaksi tehtävää. Olin luokan paras joka aineessa (10 numero kaikesta). Syy miksi mölisin oli se, että tylsistyin tunneilla kun ei ollut tarpeeksi haastavaa tekemistä.
[/quote]
Sekö oikeuttaa mölisemiseen ja toisten häiritsemiseen? Ei tuo ole "viisautta".
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:01"]
[/quote]
[/quote]
Sitä harkittiin. Me kuitenkin muutettiin toiseen kaupunkiin ja vanhemmat päätti, että sopeudun paremmin oman ikästen seuraan. Lopulta opettaja ratkaisi tämän niin että antoi mulle nelosluokan kirjat, joita sain tehdä kun ne tokaluokan tehtävät oli tehty
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä kaltaisestasi helmestä tuli isona?
Todennäköisesti sotilas tai vastaava, tottelemiseen painottuvan alan tekijä tulee koulussa suorittajasta.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:10"]
Minä olen 17 vuotias asun yksin en juo tai tupakoi vaikka isäni ja äitini tupakoi ja isäni on alkoholisti + he erosivat kun olin 9. Ja voin sanoa että en ikinä ole ollut kovaääninen tai häirinnyt tunneilla mutta tunnen myös monia joiden vanhemmat eivät polta tai ole alkoholisteja mutta heidän lapsensa ovat kovaäänisiä hemmoteltuja ja ryyppäävät joka vitun viikonloppu..
[/quote]
minua taas ärsyttää, kun olen aina yrittänyt parasta ja on kuitenkin ollut ongelmiakin lapsilla, kun jonkun perseilijän lapsi taas voi hyvin ja porskuttaa. Tosin olen yh, se voi vaikuttaa osaltaan etten kaikkea pysty täyttämään. Luulisi vaan ettei joku juoppo ainakaan pysty kun ei edes yritä.
Valitettavati ei. Voin ammattilaisena sanoa että tuo ei pidä paikkaansa. Monesti myös lapsi joka on todella välkky kyllästyy tunnilla kun ei ole haasteita. Samoin on muistettava, että kaikki ihmiset iästä riippumatta ovat erilaisia. Vaikka kotona kaikki olisi kuin hienosti ja vanhemmat miten mallikelpoisia voi lapsi olla luokan pahin häirikkö. Ja päinvastoin kotona kaikkia asiat pielessä mitä ikinä kuvitella saattaa niin lapsi on luokan priimus ja ahkerin oppilas.
Yleistyksillä ei koskaan ole hyviä seurauksia. On aina ensin perehdyttävä asiaan ennen kuin alkaa tuomita tai tehdä päätelmiä.