Tämä on teille edullisista ruokamenoista ilkkuville!
Ei hyvän ruoan tarvitse olla aina kallista. Minä olen pariin kertaan erehtynyt täällä kertomaan, että osaan tehdä edullista ja ravitsevaa ruokaa (sesonkijuureksista yms.). Aina olen saanut hirveän nettiraivon päälleni, kun olen kertonut että 4-henkisen perheemme ruokamenot kuukaudessa ovat n. 200 euroa. Välillä on jopa vaadittu kuitteja todisteeksi ja haukuttu huijariksi. Olen työssäkäyvä perheenäiti, eikä minulla ole aikaa provoilla netissä. Asioista on kyllä mukava täällä keskustella, paitsi silloin kun tulee näitä provosyytöksiä.
No, tästä linkistä voi kaikki epäuskoiset tulostaa ruokalistan viikoksi 4 hengelle, alle 30 eurolla, jos tulee rahasta tiukkaa tai muuten haluaa välillä syödä edullisemmin. Mukavaa päivänjatkoa ja nauttikaa hyvästä ruoasta!
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:27"]
Ap kyllä itse piti linkkiä todisteena siitä että noin edullisesti voi syödä. No, tuon kun kertoo kuudella, siitä tulee 180€ 30 päivån ruokiin. Mutta vielä puuttuu 30 aamupalaa, 30 iltapalaa ja (ainakin) 8 lounasta. Sekä välipalat niille jotka niitä syö. Siihen se toiset 180€ menee helposti ja sitten ollaankin jo lähempänä 400€/kk.
[/quote]
No mut hei, tottahan toki kätevä emäntä tekee noi loput kahdella kympillä kuussa neljälle hengelle. Sehän on 0,074 € per henkilö per ateria. Kyllähän sitä seitsemällä sentillä nyt vatsansa saa täyteen kuka vain. Tosin vain helmikuussa. 11 kuukautta vuodesta pitää olla 2-3 päivää pitää vielä pärjätä syömättä, jotta rahat riittää ja karkausvuonna helmikuussakin päivän.
No hyvä jos joku jaksaa kytätä hintoja ja miettiä tarkkaan. Minä ja poikaystävä ei mietitä hintoja juuri ollenkaan kun ei koeta tarvista, eihän meitä ole kuin kaksi syöjää. Keskimäärin ruokaan ja juomaan menee n. 500e kuussa, käydään välillä myös ravintoloissa. Jää kyllä rahaa muuhunkin elämiseen ja säästöön, joten homma toimii meillä hyvin. N19
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:51"]Siis eihän kukaan syö ainoastaan pääruokaa kerran päivässä. Täytyyhän sinunkin syödä lounaalla töissä, kuten miehesikin. Aamupalat, välipalat ja iltapalat. Juomat lisäksi.
[/quote]
Juomat? Vettä tulee hanasta lähes ilmaiseksi.