Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä on teille edullisista ruokamenoista ilkkuville!

Vierailija
13.08.2015 |

Ei hyvän ruoan tarvitse olla aina kallista. Minä olen pariin kertaan erehtynyt täällä kertomaan, että osaan tehdä edullista ja ravitsevaa ruokaa (sesonkijuureksista yms.). Aina olen saanut hirveän nettiraivon päälleni, kun olen kertonut että 4-henkisen perheemme ruokamenot kuukaudessa ovat n. 200 euroa. Välillä on jopa vaadittu kuitteja todisteeksi ja haukuttu huijariksi. Olen työssäkäyvä perheenäiti, eikä minulla ole aikaa provoilla netissä. Asioista on kyllä mukava täällä keskustella, paitsi silloin kun tulee näitä provosyytöksiä.

No, tästä linkistä voi kaikki epäuskoiset tulostaa ruokalistan viikoksi 4 hengelle, alle 30 eurolla, jos tulee rahasta tiukkaa tai muuten haluaa välillä syödä edullisemmin. Mukavaa päivänjatkoa ja nauttikaa hyvästä ruoasta!

http://www.k-ruoka.fi/helpompiarki?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_content=helpompiarki_ruuanlaittajat&utm_campaign=helpompiarki2015

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:26"]

Enhän minä sanonutkaan, että kaikkien pitäisi pärjätä 200 eurolla/kk. Jokainen saa syödä minun puolestani kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja ei minulla ole mitään sitä vastaan että te syötte myös viikonloppuisin. Saatte kaikin mokomin syödä myös tuoreita vihanneksia ja välipaloja. :-) Näin mekin teemme.

Pointtini oli se, että aterioiden ei aina tarvitse olla kalliita. Edullisestikin voi valmistaa aterian, kun käyttää mielikuvitusta. Jokainen syö sitten sen verran, kuin tarvitsee ja ruokalasku koostuu sen mukaan.

Meillä menee vähän rahaa ruokaan sen vuoksi, että koululaiset saavat kuitenkin lämpimän ruoan koulussa. Eivät he enää illalla tarvitse kahta lämmintä ateriaa, yksi riittää. :-) Suosimme ruoanvalmistuksessa sesonkituotteita. Esimerkiksi kesäisin syömme paljon kotimaisia tomaatteja, talvella ulkomaisia mandariineja. (Selvennykseksi, että tämä oli esimerkki, syömme paljon muutakin).

AP

[/quote]

Aika erilaisia perheitä. Meillä lapset syö 3 ruokaa ja aamu,- iltapalan. aamu. Tuo ruoka on helpompi välipala koulun jälkeen, koska muuten menisi ämpärillinen sämpylöitä tms. Illalla on usein puuroa. En ymmärrä miksi vedän herneen nenään, kun joku tulee sanomaan yhdestä ruuasta päivässä. Ehkä se johtuu tuosta kun minua ketuttaa kantaa ruokaa selkävääränä kotiin ja se että sitä ruokaa menee. Tiedän, että lapset syö koulussa ruuan ja mitään karkkeja, pullia, limsoja ei meillä ole. Joskus joku innostuu leipomaan, mutta tosi harvoin. Leipää ja sämpylöitä leivon, jos jää puuroa tähteeksi. Minä syön aamupalan, välipalan ja ruuan illalla. Pärjään sillä, mutta muu perhe ei.

Vierailija
42/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla saa tehtyä ruokaa kyllä, mutta se ei ole sitä kaikkista terveellisintä. Makaronilaatikot, kiusaukset, keitot, padat jne.

Onhan se jauhelihapaketti paljon riittoisampaa, jos siitä tekee makaronilaatikon tai jauhelihakiusauksen kuin silloin jos siitä tekee kastikkeen. Meillä syödään edullisesti, mutta meillä ei kyllä ole mitään terveellistä ruokaa, toki makaronista valitaan tumma jne, mutta ei se makaroni silti ole terveellistä. Samalla rahalla nyt vaaan ei saa kaikille kasviksia jotka täyttäisivät samalla tavalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin ei ole aina terveellisin, ja siksi ainakin itse haluan laittaa ruokaan rahaa enemmän kuin mitä olisi pakko, jos vain haluaa mahan täyteen.

Jos syö aina kaurapuuroa, uunijuureksia ja makaroonilaatikkoa, pääsee halvalla. Aika monen tekee mieli välillä muutakin. Salaatti aineet (muu kuin joku kaali- ja porkkanaraaste) ei ole ihan halpoja, kala (muu kuin lohi) on kallista, vähärasvaiset lihaisat leikkeet maksaa enemmän kuin joku lauantaimakkara, hedelmiä toki saa halvallakin kun valitsee sesongin tuotteita mutta esim. marjat on aika kalliita. Täysjyvätuotteet on yleensä kalliimpia kuin valkoinen vaihtoehto. Kalapuikot ja ranskalaiset on halpoja, mutta haluaako niitä syödä?

Vierailija
44/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:51"]

Mitä täällä nyt selitetään että pitäisi olla koko ajan puputtamassa jotain? Ei ihme että Suomessa on ylipaino-ongelma. Ihminen pärjää paremmin kuin hyvin yhdellä lämpimällä pääaterialla vuorokaudessa. Kokeilkaa joskus ihan huvikseen.

[/quote]

Haistappa pitkä pasta. Oma energinakulutukseni on noin 2500kcal vuorokaudessa ja se on kyllä aika tiukka vetää yhdellä aterialla, aika kova nakki kahdellakin, kyllä se kannattaa jakaa vähintään neljään ateriaan, mielellään pari kolme lämmintä.

[/quote]

Oletko miettinyt laihduttamista? On selvä että ylipainoisella energiankulutus tuppaa olemaan isompi kuin sopusuhtaisella. Nykypäivänä kukaan ei tee sellaisia töitä, poislukien metsurit, että energiaa tarvitsisi tuhansia kilokaloreita vuorokaudessa. Ei vaikka pumppaisi salilla rautaa aamusta iltaan.

[/quote]

Minulle ainakin sanottiin, että 10 vuotiaan poikani energiantarve on vähintään 2500 kcal. Ja proteiiniä pitää olla reilusti. Meiltä puuttuu maito ja muna ruokavaliosta, niin proteiini tarkoittaa lihaa. Kukaan ei syö herneitä niin paljon, että kasvuvaiheessa saisi siitä proteiininsä. 

Vierailija
45/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole koko ateriaa. Missä lisukkeet? Kasvikset ja tuoreet vihannekset? Meillä ruokaan menee noin 300e/kk, 2 lasta yksi aikuinen, MUTTA: lisäksi minä syön töissä lounaan joka maksaa noin 130€/kk ja lapset syö hoidossa. Syömme myös ulkona pari kertaa kk. Menisikö siihen noin 60€.

Vierailija
46/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:26"]Enhän minä sanonutkaan, että kaikkien pitäisi pärjätä 200 eurolla/kk. Jokainen saa syödä minun puolestani kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja ei minulla ole mitään sitä vastaan että te syötte myös viikonloppuisin. Saatte kaikin mokomin syödä myös tuoreita vihanneksia ja välipaloja. :-) Näin mekin teemme.

Pointtini oli se, että aterioiden ei aina tarvitse olla kalliita. Edullisestikin voi valmistaa aterian, kun käyttää mielikuvitusta. Jokainen syö sitten sen verran, kuin tarvitsee ja ruokalasku koostuu sen mukaan.

Meillä menee vähän rahaa ruokaan sen vuoksi, että koululaiset saavat kuitenkin lämpimän ruoan koulussa. Eivät he enää illalla tarvitse kahta lämmintä ateriaa, yksi riittää. :-) Suosimme ruoanvalmistuksessa sesonkituotteita. Esimerkiksi kesäisin syömme paljon kotimaisia tomaatteja, talvella ulkomaisia mandariineja. (Selvennykseksi, että tämä oli esimerkki, syömme paljon muutakin).

AP
[/quote]
Ettekö ihan oikeasti syö viikonloppuisin? Kun sanoit vaan, että toki te muut saatte syödä myös viikonloppuna. Kuulutte vissiin näihin perheisiin (joissa yleensä vanhemmat on juoppoja tmv) kun lapsi vetää koulussa kolme lautasellista ruokaa, kun kotona ei saa mitään.

Vierailija
47/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:26"] Jokainen saa syödä minun puolestani kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja ei minulla ole mitään sitä vastaan että te syötte myös viikonloppuisin. Saatte kaikin mokomin syödä myös tuoreita vihanneksia ja välipaloja. :-) Näin mekin teemme.    AP [/quote]

Ettekö ihan oikeasti syö viikonloppuisin? Kun sanoit vaan, että toki te muut saatte syödä myös viikonloppuna. Kuulutte vissiin näihin perheisiin (joissa yleensä vanhemmat on juoppoja tmv) kun lapsi vetää koulussa kolme lautasellista ruokaa, kun kotona ei saa mitään.

[/quote]

Huoh. Etkö osaa lukea? Nimenomaan kirjoitin, että syömme kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja myös viikonloppuisin, ja lisäksi vihanneksia ja välipaloja. Lainasin omasta tekstistäni kohdan, jossa tämän mainitsin. (Ehkä pitkää tekstiä on joillekin vaikeampi ymmärtää, kuin että jos asian esittäisi parilla lauseella.)

Luulin ensin, että kaikille on itsestäänselvää, että viikonloppuisinkin syödään. Mutta koska tässä ketjussa kaikki takertuivat vain siihen, että viikossa on 5, eikä 7 päivää, niin siksi heidän logiikallaan tuo laittamani linkki on täysin absurdi ja käyttökelvoton. Tämän ketjun ihmiset ajattelevat vastauksistaan päätellen, että tuo Pirkan ruokaohjelista edellyttää sitä että viikonloppuna ei saa syödä, ja että aamu-, väli- ja iltapaloja ei missään tapauksessa saa syödä.

Hassua on, että ihmiset lukevat ruokaohjeita kuin piru raamattua. Yhtään ei saa improvisoida, ei missään nimessä.

Surullista on se, että av:lla ruokatottumuksiin liittyvät ketjut menevät aina riitelyksi.

AP

Vierailija
48/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon lisäksi juomaksi vettä (ihmiset ei tarvitse maitoa, edes lapset), aamiaiseksi ja välipaloiksi puuroja, kauravelliä ja itsepoimittuja marjoja välipalana. Hyvin pärjää

Vierailija
49/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:26"] Jokainen saa syödä minun puolestani kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja ei minulla ole mitään sitä vastaan että te syötte myös viikonloppuisin. Saatte kaikin mokomin syödä myös tuoreita vihanneksia ja välipaloja. :-) Näin mekin teemme.    AP [/quote]

[/quote]

Huoh. Etkö osaa lukea? Nimenomaan kirjoitin, että syömme kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja myös viikonloppuisin, ja lisäksi vihanneksia ja välipaloja. Lainasin omasta tekstistäni kohdan, jossa tämän mainitsin. (Ehkä pitkää tekstiä on joillekin vaikeampi ymmärtää, kuin että jos asian esittäisi parilla lauseella.)

Luulin ensin, että kaikille on itsestäänselvää, että viikonloppuisinkin syödään. Mutta koska tässä ketjussa kaikki takertuivat vain siihen, että viikossa on 5, eikä 7 päivää, niin siksi heidän logiikallaan tuo laittamani linkki on täysin absurdi ja käyttökelvoton. Tämän ketjun ihmiset ajattelevat vastauksistaan päätellen, että tuo Pirkan ruokaohjelista edellyttää sitä että viikonloppuna ei saa syödä, ja että aamu-, väli- ja iltapaloja ei missään tapauksessa saa syödä.

Hassua on, että ihmiset lukevat ruokaohjeita kuin piru raamattua. Yhtään ei saa improvisoida, ei missään nimessä.

Surullista on se, että av:lla ruokatottumuksiin liittyvät ketjut menevät aina riitelyksi.

AP
[/quote]
Ensinnäkin et kirjoittanut, että tekin söisitte viikonloppuisin ja toiseksi viikossa on 7 päivää, ei viittä niinkuin nyt kirjoiti vissiin vahingossa, mutta kuitenkin. Olisi kiva saada esimerkki yhdestä päivästä miten teidän perheessä syö lapsi ja miten aikuinen?

Vierailija
50/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:52"]tuohon lisäksi juomaksi vettä (ihmiset ei tarvitse maitoa, edes lapset), aamiaiseksi ja välipaloiksi puuroja, kauravelliä ja itsepoimittuja marjoja välipalana. Hyvin pärjää
[/quote]
Ei niitä välipalojakaan tarvitse mättää koko aikaa, kun syö hyvän ja monipuolisen aamiaisen, kunnon päivällisen ja hyvän iltapalan. Pärjää oikein hyvin, toki ymmärrän sen, että jotkut haluavat syödä kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja lapsille varsinkin se on hyvä, mutta yhdelläkin pärjää oikein hyvin, vaikka urheilisikin kunhan syö tarpeeksi.

Vierailija
51/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:52"]tuohon lisäksi juomaksi vettä (ihmiset ei tarvitse maitoa, edes lapset), aamiaiseksi ja välipaloiksi puuroja, kauravelliä ja itsepoimittuja marjoja välipalana. Hyvin pärjää
[/quote]
Ei niitä välipalojakaan tarvitse mättää koko aikaa, kun syö hyvän ja monipuolisen aamiaisen, kunnon päivällisen ja hyvän iltapalan. Pärjää oikein hyvin, toki ymmärrän sen, että jotkut haluavat syödä kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja lapsille varsinkin se on hyvä, mutta yhdelläkin pärjää oikein hyvin, vaikka urheilisikin kunhan syö tarpeeksi.
[/quote]
Ja minä ainakin tykkään maidosta niin miksipä en sitä joisi. Miksi pitäisi sitten käyttää mitään muitakaan maitotuotteita (jogurttia, juustoa ym), jos se maito on niin pahasta, kun mitkään muut nisäkkäät eivät maitoa poikasiän jälkeen juo.Siitä saa hyvin proteiinia ja kalsiumia niinkuin muistakin maitotuotteista ja itselleni ei siitä mitään allergioita tai muita ongelmia ole tullut niin ihan aion jatkossakin juoda sen 2-3 lasillista päivässä.

Vierailija
52/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:20"]

[/quote]

AP
[/quote]
Ensinnäkin et kirjoittanut, että tekin söisitte viikonloppuisin ja toiseksi viikossa on 7 päivää, ei viittä niinkuin nyt kirjoiti vissiin vahingossa, mutta kuitenkin. Olisi kiva saada esimerkki yhdestä päivästä miten teidän perheessä syö lapsi ja miten aikuinen?
[/quote]

No luepa uudelleen, jos et ekalla kerralla ymmärtänyt. Kirjoitin, että "näin mekin teemme ". Ja toisekseen, jos ruokaohjeessa on ruoat 5 päivälle, niin onko niin vaikea kertoa ohje kuudella? Tsadaa, tulokseksi saat 30 päivää, eli kuukauden ruoat!

Taidat olla aika uusavuton. :-(

Ap

Vierailija
53/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee maitoon jo 30-40€ kk.
Mutta kyllä aika vähällä rahamäärällä pystyy tulee toimeen, jos haluaa.

Vierailija
54/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:20"]

[/quote]

AP
[/quote]
[/quote]

No luepa uudelleen, jos et ekalla kerralla ymmärtänyt. Kirjoitin, että "näin mekin teemme ". Ja toisekseen, jos ruokaohjeessa on ruoat 5 päivälle, niin onko niin vaikea kertoa ohje kuudella? Tsadaa, tulokseksi saat 30 päivää, eli kuukauden ruoat!

Taidat olla aika uusavuton. :-(

Ap
[/quote]
Sun lausemuoto oli kyllä sitten aika hämäävä, jos tarkoitit, että tekin syötte viikonloppuisin, mutta joo aivan sama. Ja en ole uusavuton, mä keksin viikon ruuat ihan ilman mitään valmiita ruokalistojakin ja osaan itse katsoa kaupassa suht halpoja tuotteita, mutta kiinnitän huomiota myös tuotteiden laatuun enkä tuijota pelkkää hintaa. Kuukaudessa minulla ja miehelläni menee about 300€ ruokaan ja syödään yksi lämmin ruoka sekä aamu- ja iltapalat, mutta tykätään ruuasta niin ei kituuteta ja osteta vaan niitä halpoja vaan myöskin ihan mielen mukaan kaikkea mistä tykätään.

Vierailija
55/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:48"]

Ei hyvän ruoan tarvitse olla aina kallista. Minä olen pariin kertaan erehtynyt täällä kertomaan, että osaan tehdä edullista ja ravitsevaa ruokaa (sesonkijuureksista yms.). Aina olen saanut hirveän nettiraivon päälleni, kun olen kertonut että 4-henkisen perheemme ruokamenot kuukaudessa ovat n. 200 euroa. Välillä on jopa vaadittu kuitteja todisteeksi ja haukuttu huijariksi. Olen työssäkäyvä perheenäiti, eikä minulla ole aikaa provoilla netissä. Asioista on kyllä mukava täällä keskustella, paitsi silloin kun tulee näitä provosyytöksiä.

No, tästä linkistä voi kaikki epäuskoiset tulostaa ruokalistan viikoksi 4 hengelle, alle 30 eurolla, jos tulee rahasta tiukkaa tai muuten haluaa välillä syödä edullisemmin. Mukavaa päivänjatkoa ja nauttikaa hyvästä ruoasta!

http://www.k-ruoka.fi/helpompiarki?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_content=helpompiarki_ruuanlaittajat&utm_campaign=helpompiarki2015

[/quote]

Joo ei se pääruuan tekeminen 1-2€/annos ole  mikään ongelma (ja sillä syö tosi hyvin, kokolihaa, kanaa, kalaa yms kasviksineen) vaan se raha mikä menee tuon lisäksi päivän muihin aterioihin.

Meillä mies rakastaa juustoja - eikä mikään oltermanni tai muovinen halpisedam kelpaa. Eikä yksi siivu riitä leivälle ja leipäpaloja saattaa mennä 2-4 iltapalaksi. Tingi siinä sitten... Hän ei myöskään juo vettä vaan mehuja, vissyjä tms ruoan kanssa (ja on opettanut lapsillekin). Ja jugurttia menee 1-2 annosta päivässä. Työskentelemme kotitoimistolla joten lounaaksikin pitää olla jotain, yleensä munakas, lämpimiä voileipiä tai ruokaisaa salaattia. Salaattitarpeet on kalliita - annoshinta hyvinkin lähes 5€/hlö . Jos hänet päästää kauppaan mukana tulee aina jäätelöä. Yksi lapsista on diabeetikko joten hedelmiä menee paljon välipaloina ja sokeria tasaamaan. Annoskoot on meillä pieniä mutta ruuan laatu on erittäin tärkeää ja kaikki tehdään itse.

Lisäksi meillä käy ruokavieraita 1-2x kuukaudessa, ihan perusmätöllä ei mennä.

En ole mitenkään onnistunut pudottamaan ruokalaskua alle 900€/kk (tai minä onnistuisin mutta muut kokisivat näkevänsä nälkää/elävänsä nuukasti)

Vierailija
56/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:09"]Itsekin aina kun puhutaan edullisesta ruasta niin mietin että missä aamupala, lounas, välipala ja iltapala on noissa "alle x€ viikkon ruoat" artikkeleissa ja muutenkin että mihin viikonloput katoaa kokonaan?

Tiedän kyllä että mekin pärjäämme suhteellisen edullisesti kaupassa mutta en nyt voi sanoa että alle 200€/kk saadaan kauppamenot mitenkään helposti.
[/quote]
Noo, kaikki eivät mussuta 5 kertaa päivässä ruokaa. Meillä syödään kahdesti, joten ruokalaskut ovat pieniä. Toinen meistä on just ja just täysi-ikäinen, toinen vanhempi. Ei sitä ruokaa tarvitse ahtaa jatkuvasti sisuksiinsa.

Vierailija
57/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:32"]Me syödään 200€/3henkeä. Sisältää kaikki ruuat (minä olen äitiyslomalla ja mies ottaa eväät töihin), vauvan soseet, vessapaperin, siivousaineet yms, yövaipat. Syödään terveellisesti eikä eineksiä.
[/quote]
Vielä sujuu noin, odotas kun lapsi on koululainen.....
Ne rahat mikä sitten vaipoissa säästyy kun niitä ei tarvii enää ei riitä ruuan lisäkuluihin....
[/quote]

No tietenkin koululainen syö enemmän kuin soseita mussuttava vauva. Mielestäni kuitenkin 50€/viikko tälle poppoolle on edullista ja vähemmän kuin useimmilla.
[/quote]

"Syödään terveellisesti eikä eineksiä". Ne vauvansoseet on einestä, kultapienim
[/quote]

Vauvan soseet tehdään itse. Se miksi mainitsin sen erikseen, johtuu siitä että hintaan vaikuttaa aika paljon onko yks vuotias lapsi joka syö kunnon ruokaa vai tämä 6kk vauva joka saa suurimman osan tissistä ja hieman soseita.

Vierailija
58/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:51"]

Mitä täällä nyt selitetään että pitäisi olla koko ajan puputtamassa jotain? Ei ihme että Suomessa on ylipaino-ongelma. Ihminen pärjää paremmin kuin hyvin yhdellä lämpimällä pääaterialla vuorokaudessa. Kokeilkaa joskus ihan huvikseen.

[/quote]Ylipainohan syntyy paitsi siitä, että syö ensin liikaa, myös siitä, että yrittää sitten laihduttaa panttaamalla eli syömällä liian harvoin, jolloin elimistö heittäytyy säästöliekille.

Laihduttamisen ensimmäinen sääntö on syödä tarpeeksi usein pieniä terveellisiä aterioita. Nälkää näkemällä ei pidä yrittää laihduttaa, siinä menee vain terveys.

Sääliksi käy perheitä, joissa niukistellaan ruuan kanssa. Yksi sukulaisperhe on tällainen, eli että lapset saavat koulussa ensimmäisen lämpimän aterian ja illalla kotona tehdään toinen, niukka lämmin ateria. Mitään iltapalaa, esim. voileipiä tai karjalanpiirakkaa ei ole eikä saa syödä. Ja tätä tämä perhe pitää terveellisenä. Kun lapset pääsevät sukulaisiin, he syövät aivan hurjana kuin nälkiintyneet, mitä he tietysti ovatkin.

Aikuisilta unohtuu rikollisen usein, millaista on kasvuikäisen nälkä. Minusta kasvuikäisen pitäminen nälässä täyttää rikoksen tunnusmerkit ja tällaisia vanhempia pitäisi rangaista, vaikka kuinka talolaina painaisi päälle.

Vierailija
59/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen raskasta työtä aamu seiskasta eteenpäin 8h, jossa kävelen koko ajan, kyykin ja siirtelen painavia asioita ym.(lähihoitaja) Työssä tulee hiki ja se vaatii voimaa. Tauot ovat ainoa ajankohta, jolloin istun. Työpäivän jälkeen haen taaperot 2kpl, jotka pitävät minut liikkeessä aina klo21 saakka. Illalla jalat huutaa hallelujaa. Laskin kerran, että keskimääräinen energiankulutukseni on 3200kcal/päivä. Yleensä on kiljuva nälkä jo klo9, jolloin syön ensimmäisen lämpimän ruoan. Mun on pakko syödä parin tunnin välein että jaksan. Taaperotkin ovat kovia syömään. Meidän kolmen ruokaan menee 800e/kk vaikka kuinka pihistäisin. Maitoakin menee 2litraa PÄIVÄSSÄ. Margariinia 1kpl/viikko, samoin juustoa.. Teen joka päivä ison satsin lämmintä ruokaa, joka menee kaikki jo seuraavana päivänä.(jolloin teen uuden seuraavalle päivälle..)

Luulempa, että perheet jotka selviävät pienellä ruokalaskulla, eivät paljon liiku. Muuten ei ole kyllä mahdollista elää niin pienellä ruokamäärällä!

ps.Tervetuloa vaan hoitoalalle asumispalveluihin töihin ylipainosta kärsivät.

Vierailija
60/63 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyllä itse piti linkkiä todisteena siitä että noin edullisesti voi syödä. No, tuon kun kertoo kuudella, siitä tulee 180€ 30 päivån ruokiin. Mutta vielä puuttuu 30 aamupalaa, 30 iltapalaa ja (ainakin) 8 lounasta. Sekä välipalat niille jotka niitä syö. Siihen se toiset 180€ menee helposti ja sitten ollaankin jo lähempänä 400€/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan